Art Battle revine cu a treia ediție, la Palatul Bragadiru, pe 27 aprilie

Art Battle revine cu a treia ediție, la Palatul Bragadiru, pe 27 aprilie

Cea de-a treia ediție din România a competiției de pictură live Art Battle va avea loc pe 27 aprilie, la Palatul Bragadiru din București (Calea Rahovei nr. 147-153) aducând în fața publicului atât concursul contra cronometru care aduce publicul în fața procesului de creație, alături de re-LEAF, o ediție de "interior" a târgului de artă contemporană LEAF (Limited Edition Art Fair) eveniment organizat de Galeria Celula de Artă în parteneriat cu Săfițicuminți. Biletele pentru public sunt disponibile pe LiveTickets.

 

De la dueluri rap la pictură, cu aceeași îndârjire

Pentru mulți, filmul 8 Mile a fost primul contact cu practica și cultura duelurilor rap, însă acestea erau organizate de multă vreme în Statele Unite, erau o parte bine stabilită a culturii urbane, la fel ca și competițiile de breakdance și cele de artă stradală. În anul 2001, competiția Art Battle a fost inițiată la New York de Sean Bono, Simon Plashkes și Chris Pemberton, emulând energia și provocările duelurilor rap, în care artiștii își împing măiestria și agilitatea la limită, în fața publicului și a unui juriu, pe parcursul mai multor runde succesive. Acest nou format competitiv a ajuns între timp să aibă peste 2.000 de ediții în 20 de țări din toată lumea.

Pe lângă spectacolul concursului de pictură live structurat în trei runde, în care cei 12 artiști selectați, având la dispoziție doar câte 20 de minute per rundă, dau tot ce au mai bun pentru a crea opere originale chiar sub ochii publicului, privitorii au acces direct la procesul de creație. 11 artiști au fost deja selectați în urma apelului deschis: Adela Silvan, Bianca-Raluca Stoia, Cosmin Alin Vâlceanu, Elena Daria Popa, Ioana Carmen Marinescu, Ioana Ingrid Mândroc, Ionuț Stănel Cristea, Maria Luana Georgescu, Nectaria Ioana Guraliuc, Pieer Luigi Bertig și Ștefania Georgiana Truică iar cel de-al doisprezecelea artist va fi anunțat în ziua evenimentului, înainte de începerea competiție, fiind selectat dintre artiștii prezenți interesați de a participa.

 

Martor, critic și chiar colecționar

În cadrul Art Battle, publicul este atras în joc în mod organic și complet: este încurajat să urmărească live crearea lucrărilor în fiecare rundă, iar apoi să-și voteze artiștii preferați, devenind astfel juriu și contribuind la evoluția bătăliei în runda finală. Mai mult, fiecare lucrare produsă în Art Battle este deschisă spre licitație publicului, astfel încât la finalul evenimentului, cei mai fervenți susținători își pot lua acasă lucrările preferate. Acest mod de a face lucrurile democratizează în mod real interacțiunea publicului cu arta, indiferent de gradul de familiaritate pe care îl are fiecare participant cu limbajele vizuale contemporane; toată lumea este binevenită, toate opiniile sunt valide!

Dusă e și atmosfera apăsătoare și intimidantă asociată cu galeriile de artă clasice! Un DJ mixează live muzică în timpul rundelor de competiție, iar evenimentele Art Battle întrețes adeseori și alte forme de exprimare artistică, pentru a menține vie participarea și în pauzele dintre runde.

 

Un târg de artă neconvențional

Cea de-a treia ediție Art Battle este susținută în acest sens de o nouă ediție a târgului re-LEAF, organizat de Celula de Artă și de Săfițicuminți. Evenimentul de artă în serie limitată își propune să prezinte publicului serii mici de lucrări de artă realizate prin cianotipie, serigrafie, colaj, gravură, fotografie analog, dagherotip, grafică, monotip, print, lucrări originale sau copii personale inspirate de opere celebre, toate cu prețuri accesibile, pentru toți iubitorii și colecționarii de artă.

Cea de-a treia ediție a Art Battle este organizată de e-consulting, The Hub & Celula de Artă.
Parteneri: Magazinul Artiștilor, Pop Cola, Măgura Zamfirei.

Celula de Artă este un proiect cultural independent condus de artiști (artist-run), ce a debutat în 2017 și se manifestă în multiple spații de artă contemporană permanente sau temporare. Proiectul s-a născut din dorința de a promova creatorii de artă emergenți. Majoritatea artiștilor expuși sunt studenți, masteranzi sau proaspăt absolvenți. Criteriul principal în selecția proiectelor este curajul, experimentul, prospețimea și actualitatea temelor abordate. Cu o prezență de peste 6 ani pe scena artei din București, Celula de Artă a susținut peste 200 de evenimente (expoziții, performance-uri, live-uri).

În paralel, în spațiile Celulei de Artă mai sunt trei expoziții în desfășurare - Gray Area, a artistului Beaver, găzduită de ArtSafe, care poate fi vizitată de luni până vineri, între orele 10:30 – 18:00. Cea de-a doua este a artistei Laura Sima și se intitulează Locus Sigilli, fiind expusă în spațiul acvariu al Celulei de Artă, pe Bd. Carol nr. 53, unde poate fi văzută la orice oră, până în data de 18 mai. La Galeria Verticală din incinta Random Space (Strada Popa Petre 21) artista Cristina Dinu a realizat live o sculptură din metal  în cadrul evenimentului „Metal Poetry”, care va continua să fie expusă până pe data de 26 mai.

De asemenea, pe 24 aprilie, începând cu ora 19:00, va avea loc și în vitrina Pop-Up de la Kulterra Gallery (str. Știrbey Vodă 104 - 106) vernisajul expoziției Fresh & Bone, a artistei Ingrid Juncariu, o serie de 4 tablouri ce ilustrează ciclul vieții, un itinerar cronologic de la stadiul de copil la stadiul de materie în stare de dezintegrare.

Parteneri strategici: Kulterra Gallery, Random Space, ArtSafe, Palatul Bragadiru.
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio București FM, Spotmedia, IQads, Zile și Nopți, B365.ro, Happ.ro, Cărturești, Curatorial, Propagarta, Revista Golan, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, The Institute, Zeppelin, Modernism, PRwave, 4arte, Empower Artists, Munteanu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related