Headvertising sarbatoreste pragmatismul.

Headvertising a ales sa promoveze marca Amica (un producator polonez de electrocasnice nou pe piata din Romania) intr-un mod mai neobisnuit. "Am incercat", ne declara copywriter-ul campaniei, Vlad Lazar, "sa exorcizam spotul de ursuleti si fluturasi si familii fericite care au case ideale pline cu produsele promovate. In schimb, am sugerat ca astfel de achizitii cer un comportament foarte, foarte pragmatic. Pentru ca asta avantajeaza produsele clientului nostru care nu au nevoie de exagerari sau metafore ci doar de sansa sa arate ce pot."

Pragmatica inca din timpul elaborarii strategiei, echipa Headvertising s-a hotarat sa schimbe radical publicul tinta al acestei comunicari. Ratiunea din spatele acestei miscari foarte controversate ne-o explica Bogdana Butnar, strategic planner, care a jucat si rolul de coordonator al intregii campanii: "Am plecat de la premisa ca un brand trebuie sa fie "ceva pentru cineva" si nu "totul pentru toti", cum se cam practica pe la noi. Am analizat produsul, i-am gasit punctele forte si apoi, analizand comunicarea din categorie am putut sa ii stabilim un punct de diferentiere si un target propriu. Am gandit simplu: putini dintre cumparatorii de azi mai sunt familistii de acum 5 ani. Aceia au deja tot ce le trebuie iar rata de turnover la produsele electrocasnice nu e chiar asa scazuta ca sa le mai bagam pe gat o noua masina la 2 ani dupa ce si-au luat in rate una. S-a ridicat insa o categorie noua de oameni tineri, care locuiesc departe de casa (si de proverbiala "mama care iti spala sosetele") si care au si ei nevoie de masini de spalat, cuptoare si frigidere. De ce nu ar putea fi ei tinta comunicarii unei noi marci de electrocasnice? Singurul raspuns posibil la aceasta intrebare este: pentru ca sunt mai greu de dus de nas si foarte usor de enervat cand cineva incearca sa o faca. Asa ca a trebuit sa tinem seama si de acest lucru in urmatorii pasi."

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Sectiune



Related