Marketing in spagat

In ultima vreme toata lumea construieste, repara, decoreaza. Investitiile imobiliare sunt noul caritas, toata lumea baga o fisa si spera sa scoata 10. Pentru cei mai multi dintre noi insa este doar un pas in evolutia sociala - apare copilu', trebuie o camera in plus, sau pur si simplu trebuie schimbat ceva - numai doamnele stiu de ce. Macar o rocada intre dulap si masa, plus o zugraveala.

Deschideti de curiozitate subiectul constructie/renovare intr-o conversatie. Va garantez cel putin o jumatate de ora plina de cele mai hazlii patanii si cele mai incredibile contra-performante. Toata lumea a patit-o: termenul nu se respecta, lucrarea iese sui, materialele se evapora intr-o maniera paranormala. Eroii negativi: meseriasii.

Realitate este ca fara ei nu se poate. Pur si simplu nu ai timpul sa te ocupi singur de toate, fara a mai pomeni de pricepere. Ei stiu asta si o exploateaza la maxim. Noi si meseriasii suntem doua lumi total paralele. Noi studii superioare si discutii elevate, ei 4 clase si ce a mai zis becalli. Noi ne grabim, ei nu. Singurul lucru pe care poti sa li-l faci e sa-i dai afara. Nici o problema, vor gasi cu usurinta alt client, doar toata lumea construieste, repara, renoveaza.

Cele 2 lumi paralele trebuie totusi sa coexiste vreme de aproximativ 2 luni cat dureaza lucrarea. Si trebuie sa cada de acord asupra catorva decizii foarte importante, de exemplu ce materiale urmeaza sa foloseasca.

Si aici intervine exercitiul marketingului in spagat din zona materialelor de decorare premium. Un brand trebuie sa fie acceptat simultan, daca nu iubit, de 2 personalitati total distincte. E vorba de fiinta bicefala care decide achizitia - jumatate client - jumatate mester. Cum faci sa-i convingi pe amandoi atunci cand, din ratiuni de cost, iti poti permite o singura executie?

O solutie este sa ramai pe functional - toata lumea vrea "calitate". Piata e insa aglomerata, iar in plus executiile creative devin groaznic de plicticoase. Ok, hai sa adaugam emotii. Dar pe cine alegem? Realitatea pietei este ca mesterul influenteaza major deciziile - in fond, ei sunt "specialistii". De aceea si sunt starurile reclamelor cu vopsele, de pilda. De multe ori, efectul asupra clientului care priveste reclama cu pricina este echivalent cu cel al unei clisme. Mergi insa pe aspirational si premium, si garantat mesterul te va trimite la origini. E ca si cum ai vinde stella artois unui consumator de bere la pet - lasa-ma bre' in pace!

Solutia nu este una evidenta. Brandul care va reusi sa convinga ambele targeturi va fi castigatorul pietei. Ramane insa un dans pe sarma.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Dragos nume
acum 12 ani
Foarte misto scris, bine ancorat in realitati (probabil ceva experiente personale in trecutul apropiat).

Pe de alta parte insa, omu' cu banii (clientu') decide si poate impune brandul ce l-a convins, indiferent de sfaturile mesterului.

Personal as "ranforsa" mesajul pentru omul cu banul. In paralel, o campanie (sau mai multe)de guerilla mkt ar putea face minuni. :P

Talida Ionita
acum 12 ani
Frumos spus si foarte actual!

Doamnele intotdeauna stiu de ce...

Corina Bomboe
acum 12 ani
Dar ce te faci cand omu' cu banii se gandeste ca singurul lui contact cu vopselurile de pana atunci au fost spoturile si ca omul din fata lui, chiar daca are doar 4 clase, poate totusi stie mai multe despre ce poate face fiecare??

Si, totusi, increderea nu e completa....

ancu blab
acum 11 ani
da pai sa zici o campanie de guerilla marketing face minuni...e ca si cum ai zice daca faci un spot faci minuni...adica nu ai zis nimic relevant. Sincer cred ca intotdeauna omul care vrea premium o sa se ia dupa ce zice mesterul ca e mai bun si dupa pret, sa dea credibilitate conceptului de premium, nu ca a vazut el nu stu ce campanie. cumparatorii de vopsea sunt cam 80%mesterii.


Branded


Related