I can be better!

Stim cu totii: se pot gasi o multitudine de probleme sociale in Romania pe care clientii sa le poata exploata cu succes. Cand altcandva gasesti atat de multa deschidere si bunavointa in randul oamenilor si in ce alt moment poti capitaliza atat de bine latura lor emotionala in favoarea brandului tau, daca nu in preajma sarbatorilor de iarna?

Deja nu mai este o surpriza pentru nimeni, campaniile sociale prezinta de la tematica "abandonului copiilor", trecand prin "viteza la volan", ajungand la diverse boli grave si la cat de "ne-cool este sa fumezi". Toate aceste probleme ne sunt expuse franc, direct in fata, in speranta ca poate vor avea un efect asupra noastra. Insa doar expunerea explicita a problemelor nu este suficienta. Ne face sa tresarim pe moment, insa ulterior lipseste actiunea, care ar trebui sa vina dintr-o atitudine asumata.

Mi-ar placea ca (mai ales) in aceasta perioada sa vad o campanie care sa nu incerce sa schimbe o perceptie, ci sa transmita o atitudine, sau dupa caz, sa o construiasca.

Evident si in aceasta iarna, ca si in restul sunt necesare campanii de genul "Nici un copil fara Mos Craciun". Dar nu ar fi oare util sa incepem sa lucram in paralel si la schimbarea atitudinii persoanelor? Poate ca este timpul ca brandurile sa isi propuna trecerea de la campanii sociale punctuale, la campanii sociale de responsabilizare in masa. Trecerea de la discursul etic, la actiunea etica. De la promovarea in subsidiar a imaginii proprii, la promovarea onesta a unui set de valori pe care membrii societatii sa le redescopere (sau sa le asimileze - dupa caz). Daca actiunile punctuale vizeaza succesul imediat, dar limitat in timp, o schimbare de atitudine asigura instrumentarul, premisa actiunilor autoasumate, pe termen lung.

Poate ca este timpul pentru un moment de tip "2.0" al campaniilor sociale. O evolutie, un next-level, care nu isi gaseste mai bine locul decat in perioada sarbatorilor. De exemplu, oamenii privesc fiecare "1 ianuarie" ca pe un nou inceput. Un brand ar putea pleca de aici in dezvoltarea unei campanii care sa prezinte romanilor un set, un "decalog" al lucrurilor de urmat in setarea unei noi atitudini, incepand cu 2009: sa fiu mai calm, sa-i protejez pe cei mai slabi, sa fiu mai responsabil, sa ofer grija, sa acord respect, sa cultiv doar bunul simt... 3... 2... 1... I can be better!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related