Sao Paolo Museum - Picasso

Andreea Paun, senior copywriter FCB

Pian, mult pian. Picasso, putin cate putin. Doi dementi desfigurati…din plin! Prima data, era sa atipesc. La a doua vizionare, am dat pe fast forward. A treia oara…l-am inchis si m-am apucat sa scriu despre el. Sincer? Mi-ar placea sa merg la Sao Paolo si mi-ar placea sa vad cum s-a jucat Picasso cu arta…dar nu mi-ar placea sa ma complac in limbajul “des Beaux-Arts" al privitului in gol, pe stomacu’ chinuit de spasme, cu un prieten ochelarist care sa-mi pipaie fata. Sau poate as vrea?

Un pic de sobrietate nu strica. Sa fim rationali si sa gandim “la rece" modalitatea creativa in care isi face reclama un muzeu deja renumit. Personajele sunt simpatice, lumea pe care o impun e dificila si complexa(ta), realitatea pe care o prezinta este non-realitate. Paradoxal, daca gandesc spotul “la rece", imi place.
Dar aici intervine subiectivismul si imi urla in timpane: "E prea luuuuuuuuung!" Intre timp, schimb canalul, fac un dus sau verific mancarea din frigider. Pentru iubitorii de arta, e mare pacat. Pentru mine, un neofit imbacsit de prea multa monotonie si deja obosit de prea multe mesaje din calup, e doar “a waste of time"…

Pana la urma e o chestiune “de gustibus" si nu as vrea sa nasc discutii. N-am pretentia ca am vazut totul sau ca ii cunosc toata biografia lui Picasso. Si nici nu vad in reclama asta ceva atat de special, incat sa nu ma mai pot intoarce la cele “lumesti". Desi as vrea sa ma socheze. As vrea sa existe acea samanta de nebunie care sa ma faca sa ma uit hipnotizata la ea si sa ma faca sa-mi iau un bilet doar dus pana la muzeu. Dar, din pacate, ma rezum la a spune “another brick in the wall of advertising".

De ce e portretizat omul dezumanizat? De ce nu urla nimeni undeva in background? De ce sunt cadrele astea stranse si de ce nu e slow motion-ul finit? De ce se foloseste cromatica asta? E atat de usor sa imi pun intrebari, atunci cand ideea nu m-a lasat cu gura cascata.

Da, ma pot insela. Recunosc, il prefer pe Dali.


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

An

2006

Companii

Branduri



Branded