Solutiile CIM in Romania prin Institutul de Marketing: startul unei cariere internationale in marcomm

“Omul cat traieste invata”, “N-ai carte, n-ai parte”, “Banii nu aduc invatatura, dar invatatura aduce bani” sunt primele trei proverbe care mi-au venit in minte cand m-am gandit la invatat. Si, coincidenta sau nu, ele sunt prezente, intr-o forma sau alta, in filosofia de viata a multor oameni din marcom, oameni pe care i-am intalnit de-a lungul timpului. Juniori sau seniori, cu studii superioare sau nu, cu niveluri de pregatire diferite, toti au in comun dorinta de perfectionare, construirea unui parcurs profesional coerent si apartenenta la o comunitate de profesionisti.

Din fericire, pentru cei care investesc in dezvoltarea lor si vor sa devina mai buni in ceea ce fac, exista un loc care le inglobeaza pe toate: Chartered Institute of Marketing (CIM). Cu o istorie de peste o suta de ani, CIM este principalul formator de profesionisti in marcom la nivel global. In Romania, Institutul de Marketing si Oxford College of Marketing ofera suport pentru inscrieri si studiu pentru cei care doresc sa se dezvolte sau sa obtina recunoastere internationala pentru experienta lor. Printre profesionistii certificati CIM din Romania se numara Aneta Bogdan (Managing Partner Brandient) si Oltea Belciuganu (Director Marketing CEC Bank).

Calificarile Chartered Insitute of Marketing sunt programe de pregatire de lunga durata cu recunoastere in marketing, marketing digital si PR, care ofera certificari recunoscute international.

„Un an de zile pare mult, dar, in realitate, trece repede. Nu poti asimila gradul asta de cunostinte in trei luni de zile, iar CIM-ul nu poate atesta ca stii despre ce e vorba intr-un timp atat de scurt. Pana la urma, din acest motiv CIM-ul are o reputatie atat de buna la nivel international si il poti folosi oriunde te duci sa lucrezi, pentru ca standardul e ridicat: atat standardul de predare, cat si standardul de testare.  Pentru asta iti trebuie timp.” – spune Irina George, absolventa a programului CAM,  Diploma in Marketing Digital.

Si, departe de a urma modelele mediilor academice traditionale, cursurile CIM sunt adaptate in permanenta la noile tehnologii, canale de comunicare si la realitatile din piata, fiind dezvoltate pe baza nevoilor concrete ale angajatorilor. „Este un alt mod de a face educatie”- spune Andra Platon, absolventa a programului Diploma in Marketing Profesional. De la schimbarile in comportamentul consumatorilor, ultimele tehnici de culegere si analize a datelor sau probleme de strategie: structura cursurilor este dezvoltata pe aplicarea in practica a cunostintelor si rezolvarea de probleme in contexte reale de business. Diferenta principala vine din faptul ca CIM dezvolta cursuri profesionale, iar accentul este pus pe aplicarea in practica a cunostintelor.

Cred a rezultatele mele bune de la CIM de pana acum se datoreaza  compatibilitatii dintre stilul meu de invatare si forma de studiu propusa de CIM. Mai exact, eu raspund foarte bine la informatii cu aplicabilitate directa si la principiul learning by doing. Cursurile CIM cer exact asta – dupa ce citesti toata informatia teoretica, esti testat la cum aplici totul intr-un context dat, intr-o organizatie reala.  Acest mod de testare mi se pare mie cel mai relevant – este foarte important sa stii ce sa faci cu informatia primita, nu doar sa ai aceasta informatie.”- spune Eliza Ioana, cursant CAM.

Chartered Institute of Marketing intelege ca oamenii au nevoie de o structura coerenta pentru a se perfectiona continuu, indiferent ca sunt juniori sau seniori. Astfel, cursurile sunt concepute special pentru niveluri diferite de cariera si cu lucrari aplicate in cadrul companiilor in care activeaza cursantii.

 „Toate materiile pe care le studiez au legatura cu ce fac la jobul actual. CIM are niveluri diferite de studii. Fiecare se poate plasa in functie de experienta profesionala si de studiile anterioare la un anumit nivel. Poti incepe de la cel mai de jos nivel, chiar daca nu ai avut anterior studii in marketing sau daca nu ai lucrat in marketing, si poti avansa treptat in functie de timpul pe care esti dispus sa il aloci studiilor si de obiectivul final la care iti doresti sa ajungi. Cred ca depinde de motivatia fiecaruia sa parcurga cat mai multe niveluri isi doreste.”- spune  Andra Platon.

Cursantii Institutului de Marketing au in comun dorinta de perfectionare si diversificare a cunostintelor, dedicarea pentru construirea unei cariere internationale si sprijinul extins al tutorilor. Si, ca tot veni vorba de ei, lectorii si tutorii Institutului de Marketing sunt alesi pe spranceana si au atat experienta de predare, cat si practica de marketing. Profesorul Malcolm McDonald, specialist cunoscut si respectat in cercurile de marketing, un guru al marketingului international si consultant pentru mai multe multinationale importante din lume, este Academic Advisor la Oxford College of Marketing.

Pe 28 martie, Oxford College of Marketing si Institutul de Marketing  lanseaza un nou program de certificare internationala Diploma in Marketing Profesional in varianta blended learning care combina sistemul de studiu la distanta cu un program de cursuri de weekend.

Obtineti detalii despre program, conditii de admitere, taxe de curs si inscrieri direct de la Institutul de Marketing.


Related