[Digitalul in PR] Sorina Mihai (Nicola Porter Novelli): Echipa beneficiaza si de un canal de informare si instruire purtand marca Porter Novelli - PN Connect

[Digitalul in PR] Sorina Mihai (Nicola Porter Novelli): Echipa beneficiaza si de un canal de informare si instruire purtand marca Porter Novelli - PN Connect

Anul acesta la Gala PR Awards, categoria cu cele mai multe inscrieri e Digital PR & Social Media. Am vorbit cu reprezentantii agentiilor de PR din Romania despre felurile in care dezvoltarea digitalului le-a influentat business-ul. Vedeti raspunsurile oferite de Sorina Mihai (Managing Partner, Nicola Porter Novelli).

Le ofera mediul digital oportunitati mai creative agentiilor de PR?
In ultimii ani tot vorbim despre amploarea digitalului si integrarea lui in strategiile de comunicare, fapt ce nu mai este o surpriza pentru nimeni. Insa nu cred ca putem vorbi de un „spor” de creativitate al mediului online, ci mai degraba de oportunitatea constructiei unor concepte digitale cu substanta, care reusesc sa adauge valoare povestii brand-ului, sa creeze premisele unei interactiuni dinamice si masurabile, dar si implicare si reactie din partea consumatorului.

Proportia din cifra de afaceri a agentiei care se datoreaza proiectelor digitale si evolutia ei in timp 
Nu putem estima o valoare exacta... pentru ca invariabil fiecare campanie sau activitate de brand pe care o dezvoltam implica o componenta din aria digitala, fie ca vorbim de monitorizare si masurare, fie ca vorbim de brand publishing. Cu siguranta, serviciile din aria digitala au cunoscut o evolutie exponentiala in ultimii ani, timp in care brandurile au deprins un nou limbaj, limbajul erei digitale, iar consumatorii au devenit curatori de brand, cu putere si influenta sporite.

Serviciile oferite in aria digitala
Odata intrate in „hora” digitalului, brand-urile au cunoscut oportunitati nemarginite de dialog si de activare a consumatorului, dar si provocari pe masura. In prezent, digitalul reprezinta un „sport” multidisciplinar – de la dezvoltarea de continut care poate completa sau insufleti povestea brand-ului la initiative construite in a genera trend-uri sau eficienta de scala in atingerea publicului dincolo de „ecrane”.  Focus-ul nostru a fost si raman serviciile de consultanta, fie ca vorbim de analize de context in timp real (masurarea si managementul reputatiei, identificarea si evaluarea oportunitatilor de comunicare digitala oferite de blogosfera sau retelele sociale etc ), fie ca vorbim de „productie” de continut (dezvoltare si administrare canale de social media, dezvoltarea de aplicatii multimedia etc).

Investitiile agentiei in dezvoltarea competentelor de digital ale echipei 
Acces la training-uri, cursuri si conferinte de specialitate. In plus, echipa beneficiaza de un canal de informare si instruire purtand marca Porter Novelli - PN Connect. Acesta consta in reunirea capabilitatilor unei echipe globale formata din peste 100 de specialisti in digital marketing, din 60 de tari, la care putem apela pentru consultanta de specialitate, analize complexe ale mediului digital, instrumente de masurare in timp real (PN Radar),  generare de insight-uri sau doar pentru a impartasi experiente si opinii. Schimbul de experienta si know-how intre specialistii din retea, in cadrul intalnirilor regionale sau webminarilor pe teme specifice, sunt elemente care sustin dezvoltarea compentelor in aria digitalului.

Dar dincolo de aceste experiente  valoroase, atunci cand  rigoarea de zi cu zi, vointa de a performa si asimila mai bine, mai destept sunt litera de lege, rezultatul poate fi unul singur: excelenta.

Influenta dezvoltarii digitalului in procesul de recrutare in agentie. Noi cerinte obligatorii? 
Nu neaparat. PR-ul a fost si ramane un domeniu care gestioneaza reputatia brandurilor. Cand contextul se schimba, se impune ajustarea tacticilor in vederea constructiei unui dialog relevant si eficient. Cu siguranta, consultantii din ziua de astazi trebuie sa inteleaga fenomenul digital, nuantele contextului local, sa deprinda cu usurinta limbajul specific...aspect nu tocmai dificil pentru noua generatie, care practic a crescut cu alfabetul digital.

Cat de bine s-au adaptat agentiile de PR nevoii brandurilor de a fi prezente in mediul online
In ultimii ani, agentiile de top din Romania au atras specialisti din zona social marketing, web developement sau design pentru a isi construi propriile divizii sau concepte de digital, au initiat platforme digitale de succes, au pus umarul la dezvoltarea si profesionalizarea acestei arii de comunicare.

Insa, digitalul din zilele noastre impune evolutie constanta, know-how si instrumente performante de monitorizare astfel incat sa sustina efortul brand-ului de a dialoga relevant si eficient, cu discretie si fara sa deranjeze.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related