[Insider 2007-2014 | Schimbari in business-ul de PR] Sorina Mihai: Vedem o regandire a ceea ce inseamna management-ul reputatiei sau o obligativitate a crearii acestui palier, acolo unde el nu exista.

[Insider 2007-2014 | Schimbari in business-ul de PR] Sorina Mihai: Vedem o regandire a ceea ce inseamna management-ul reputatiei sau o obligativitate a crearii acestui palier, acolo unde el nu exista.

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de PR si al agentiei Porter Novelli Public Relations, Sorina Mihai (Managing Partner)

Tendinte in business-ul de PR
In 2007, si noi, si piata aveam in fata un drum nou si plin de surprize. Noi pentru ca abia ne infiintaseram (agentia a fost deschisa in anul 2006), iar industria pentru ca avea sa treaca printr-o serie de schimbari care, in definitiv, nu au facut decat sa o dezvolte si sa o faca mai competitiva.

Acum 7 ani, lucrurile erau si mai simple, si mai simpliste, clientii urmareau mai degraba obiective pe termen scurt, iar nevoile lor nu erau intotdeauna foarte clar conturate. In plus, inca faceam eforturi asiduue pentru a le explica de ce au nevoie de comunicare si in ce fel, prin comunicare, le poate creste business-ul.

De la an la an, toate aceste lucruri s-au dezvoltat, s-au rafinat, au capatat nuante si valente noi, astfel incat astazi sa putem vorbi despre un nivel al industriei de comunicare care nu mai are multe in comun cu ce se intampla in 2007.

Cine s-ar fi gandit atunci, spre exemplu, ca vom ajunge sa gandi si sa implementam strategii de comunicare omnichannel? Ceea ce se intampla si se comunica off-line este potentat, mai departe, de comunicarea digitala, care atrage in tandem partea de video sharing, prin campanii adaptate, cu o adresabilitate extinsa.

Tot in aceasta perioada, vorbim despre o crestere a nivelului de transparenta intre interlocutori, fie ca vorbim despre companii-consumatori, companii-mass-media, companii-companii, companii-furnizori. Deci, vedem o regandire a ceea ce inseamna management-ul reputatiei sau o obligativitate a crearii acestui palier, acolo unde el nu exista.

Relatia Client - Agentie
Relatia Client-Agentie a evoluat in acelasi ritm cu piata si exigentele ei. Vorbim, asadar, despre o relatie transparenta, conditionata de indicatori de performanta clar delimitati, in care Clientul stie foarte bine ce asteptari are. Solicitarile acopera in acest moment un spectru mai larg de servicii, dar toate cu un singur obiectiv: sa rezolve „problema”, fie ea punctuala sau permanenta.

Din punctul nostru de vedere, unul dintre cele mai importante lucruri care au evoluat in timp este increderea pe care agentiile au ajuns sa o castige in relatia cu Clientii. Este foarte important sa existe acest transfer de incredere si sa stim ca un Client ne legitimeaza experienta si competentele acceptand o solutie de comunicare chiar si atunci cand pare ca o alta cale ar fi mai potrivita. Rezultatele dovedesc insa ca nu greseste cand se lasa pe mana unui specialist.

Evolutia modelelor de plata client - agentie
Baza fiecarei agentii sunt, desigur, clientii care platesc un onorariu lunar. Avem clienti traditionali, cu unii dintre acestia lucram inca din primul an de existenta a agentiei si avem o colaborare foarte solida.

Insa, in ultimii ani, a crescut substantial numarul de clienti cu care colaboram pe proiecte punctuale. In unele cazuri, dezvoltam aceste colaborari si, astfel, adaugam noi nume in portofoliul de clienti permanenti.

Online/Social Media
Ne-am adaptat intotdeauna fiecarei inovatii, fiecarui nou pas facut de industria comunicarii si am aplicat fiecare noua regula, personalizat, atat la nivel intern, cat si in strategiile de comunicare propuse clientilor.

Nu exista un om sau o echipa dedicata pe mediul online, pentru ca toti suntem oameni de comunicare, iar astazi comunicarea se desfasoara, in mare parte, in mediul online.

Apelam insa la solutiile sofisticate de comunicare online dezvoltate de catre colegii nostri de la Tribal Romania, atunci cand ne sunt solicitate sau credem ca sunt cea mai buna „rezolvare” la solicitarea Clientului.

Workflow
Pregatirea, specializarea este un proces continuu, care se opreste doar cand tu decizi sa te opresti din practicarea acestei meserii. In mod particular, in ultimii ani am investit in sesiuni de specializare profesionala pentru intreaga echipe, cu precadere in trainiguri de video content, storytelling, public speaking, tehnici de improvizatie etc. Cred ca este important sa avem oameni care, fara sa piarda din vedere perspectiva globala, sa poata oferi consultanta specializata si sa aiba competente bine conturate pe nise ale comunicarii.

Am cautat sa incurajam dezvoltarea potentialului din fiecare membru al echipei noastre si sa concretizam acel potential pentru care l-am adus alaturi de noi in prima instanta pe fiecare dintre colegii nostri.

Evolutia business-ului Porter Novelli 
2007 a fost anul in care ne-am consolidat echipa si portofoliul de clienti si pragul de la care am inceput sa crestem. In ultmii 7 ani am fost lideri de piata (2011), am fost implicati in multe proiecte dezvoltate in premiera in Romania, am castigat premii (premiul SABRE la categoria “Cel mai bun proiect din Balcani”, pentru campania de CSR “Dreptul de a citi”, derulata pentru OTP Bank Romania) si am dobandit competente noi. Cat despre prezent, 2014 un an extrem de plin, ceea ce este bine. Am initiat foarte multe proiecte noi, inclusiv pe timpul verii, perioada care, de obicei, este considerata ceva mai linistita in comunicare, in timp ce toamna ne astepta cu motoarele turate.   

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related