Cum a evoluat publicitatea indoor in ultimii 10 ani in Romania. Perspectiva Elevate

Cum a evoluat publicitatea indoor in ultimii 10 ani in Romania. Perspectiva Elevate

In urma cu 10 ani, in 2004, advertiserii din Romania descopereau cum  un spatiu comun, cunoscut de toata lumea si, in acelasi timp,  imposibil de ocolit, se transforma intr-un canal de comunicare nou  si inovativ. De atunci, publicitatea in lift a crescut exponential,  ajungand astazi sa faca parte din mixul de media al celor mai mari  branduri din piata din Romania. 

In 2005, spectrul de indoor alocat “publicitatii in lift” era  impartit intre principalii jucatori de indoor din piata de la vremea  aceea, Elevate si Brand Management.

“Ideea mi-a venit simplu, cand  urcam cu liftul din blocul in care locuiam. Mi-am dat seama ca  citisem instructiunile de folosire de atatea ori ca le stiam pe de  rost. Asa am realizat ca am in fata ochilor o reala oportunitate de  a revolutiona modul in care comunica brandurile cu consumatorii lor.  Am inceput cu panouri publicitare instalate in lifturile din  blocurile de locuinte din Bucuresti si, un an mai tarziu, eram deja  prezenti si in alte 25 de orase din tara”, povesteste Tudor Maxim,  fondatorul Elevate.
“A fost o reala satisfactie cand, doi ani mai  tarziu, Anuarul Mediafax Media & Advertising isi restructura  continutul si includea, pentru prima oara, o sectiune dedicata  indoor-ului”, completeaza Tudor

Avantajele publicitatii in lift au fost, de-a lungul timpului,  subiectul mai multor dezbateri. Studiile au aratat insa ca, intr-un  spatiu inchis, de dimensiuni reduse, lipsa stimulilor externi   favorizeaza atat citirea cat si memorarea unui mesaj publicitar.  Conform aprecierilor Elevate, companie specializata in publicitatea  indoor, avantajele de targetare si filtrare precisa aduse de  publicitatea in lift au incurajat unele branduri sa revina in  spatiile indoor cu mecanisme special adaptate pentru acest canal de  comunicare. 

La nivel de cifre de afaceri, de-a lungul timpului piata  publicitatii indoor a reflectat contextul economic. In cei 10 ani de  activitate, industria a inregistrat un prag maxim in anul 2008, cand  piata era cotata la aproximativ 10.000.000 euro, conform cifrelor de  afaceri ale principalilor jucatori din piata de indoor comunicate de  Ministerul Finantelor. La acel moment, acestia erau: Elevate (publicitate in lift si in cladiri de birouri), Brand Management  (mall-uri si retele de hypermarket-uri), Sugar Media (mall-uri),  Oops Media (toalete din cafenele, restaurante si cluburi), Monopoly  media (retea de plasme instalate in hypermarket-uri, centre comerciale si metrou), Indoor Media (campusuri universitare, cinema), Spectacular (metrou). 

Criza a privat indoor-ul de marii advertiseri din prima jumatate a  deceniului – companiile imobiliare – fapt reflectat si la nivelul  incasarilor care, in 2009, au scazut piata cu aproximativ 35%. Anii  ce au urmat au aratat ca tendinta generala este de inovare, de  testare si creativitate. Din 2010, se remarca o preferinta crescuta  pentru proiecte speciale, precum campaniile de sampling sau  brandingul de locatii. 

Prima mare campanie de publicitate in lift a fost implementata de  catre Elevate pentru Porsche. Timp de un an, Porsche a comunicat  prin intermediul panourilor publicitare instalate in blocurile de  locuinte din Bucuresti si Timisoara.

“Clientul Porsche a setat un  trend, dupa aceasta campanie urmand branduri mari precum Orange, Avon, Ciuc sau Raiffeisen. In urma solicitarii clientilor, am extins conceptul catre o alta zona care oferea acces la aceeasi audienta  captiva, un alt spatiu in care oamenii isi petreceau cea mai mare parte a zilei. In 2006 am lansat Elevate Office, pachetul cu cea mai dinamica dezvoltare din portofoliu. In prezent, reteaua se bucura de cea mai extinsa prezenta la nivel national, oferind acces in cladirile de birouri din Bucuresti dar si din Iasi, Timisoara, Cluj,  Constanta, Brasov, Sibiu, Bacau si Ploiesti”, adauga Betty Gherasim,  director de vanzari Elevate. 

Numarul in crestere al campaniilor indoor dar si preocuparea constanta a agentiilor de a gasi solutii cat mai eficiente au generat o diversificare la nivelul suporturilor utilizate. Astfel, din 2008, era digitalizarii aducea in cladirile de birouri din Romania o solutie integrata de televiziune in lift. Pe ecrane  elegante instalate in lifturi, special dezvoltate pentru acest mediu, publicul putea urmari reclame video dar si o selectie de stiri de business la zi. Un an mai tarziu, in barurile si restaurantele din Bucuresti puteau fi admirate suporturile AddMirror - oglinzile interactive cu iluminare din interior. In 2010, primul proiect de branding de lift confirma apetitul catre neconventional a publicitarilor romani - Happy Tour implementeaza un proiect special spectaculos de colantare intregrala a cabinei de lift in mai multe  centre de afaceri din Bucuresti. Au urmat retele specializate care  pot livra mesaje publicitare in hoteluri de 4* si 5*, in centre comerciale dar si in salile de fitness premium. 

“In ultimii 10 ani, ne-am axat in principal pe educatie si inovare. Acest lucru ne-a adus reusite importante care au schimbat  fundamental piata publicitatii indoor din Romania. La momentul  actual, un mesaj distribuit prin intermediul publicitatii indoor  poate atinge consumatorul in aproape toate mediile in care isi  petrece timpul, in spatii in care mesajul publicitar, conform  studiilor, atinge minim 90% din audienta”, adauga Tudor Maxim,  fondatorul Elevate. 

Cu o istorie de 10 ani, Elevate este una dintre cele mai dinamice agentii de indoor advertising. Dupa ce a introdus publicitatea in lift in Romania, Elevate implementeaza campanii de comunicare indoor  in Bucuresti si alte 9 mari orase ale tarii. Momentan, Elevate ofera solutii de promovare in 140 cladiri de birouri, 22 hoteluri de 4* si  5*, 16 sali de fitness premium si 4 centre comerciale, utilizand  mjloace de comunicare inovative precum: afisajul clasic in rame  instalate in lifturi, suporturi de tip citylight si proiecte speciale. 

Branduri care au ales sa se promoveze prin intermediul retelelor  Elevate: Mastercard, Romtelecom, Heineken, Volkswagen, Tarom, Avon, Turkish Airlines, Lufthansa, McDonald’s, Visa, Canon, Samsung, BCR,  Milka, Puma, Vichy, HBO etc

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related