Din punct de vedere publicitare este media de masa, purtator al mesajelor publicitare (reuneste imagine, sunet, miscare si volum - 3D), cu o forta de comunicatie considerabila; a cunoscut, insa, un proces de eroziune in ultimele 2-3 decenii. Este un canal costisitor, datorita cheltuielilor ridicate de productie si multiplicare a filmelor), ce detine mai putin de un procent din bugetul promotional (pe ansamblu). Permite atingerea unei audiente limitate ca volum, segmentul-tinta fiind predominant tanar (15-35 ani), activ, urban. Impactul mesajelor promotionale este foarte puternic (audienta captiva), rata de memorare a unui film publicitar de cinema de 30 de secunde fiind de 3-4 ori mai ridicata comparativ cu a unui film publicitar TV (peste 60%, fata de 15-20% la televiziune, 10% - presa magazin, 5% - radio, 3% - afisaj).


![[Recap 2025] Ciprian Susanu: AI-Generated content va trece de la experiment la mainstream. În 2025 toată lumea "experimenta". În 2026 va deveni parte din procesul standard](https://media.iqads.ro/2025/12/ciprian-susanu-foto-cover-410.jpg)

![[Rewind & Play] Anca Macoviciuc: Visez cu ochii deschiși la momentele în care arta ar fi mult mai mult în stradă, în case, în spații neconvenționale, în feed-uri, nu doar pe pereții galeriilor cu explicații cartonate mici](https://media.iqads.ro/2025/12/doriadragusin-panou-472-cover-410.jpg)


![[Rewind & Play] Marco Badea: În ultimul an am spus de mai multe ori „nu știu” și „mai am de învățat”, chiar dacă lumea e tot mai plină de certitudini pe care le exprimă în 30 de secunde pe TikTok](https://media.iqads.ro/2025/12/marco-cover-410.jpg)
































