Ana-Maria Modalca si cum ajunge o emisiune pe TV: Nu se mai cumpara doar idei, acum iti trebui un pilot, un trailer si nu in ultimul rand track records.

Ana-Maria Modalca si cum ajunge o emisiune pe TV: Nu se mai cumpara doar idei, acum iti trebui un pilot, un trailer si nu in ultimul rand track records.
Ana Maria Modalca (Head of Development, Zucchero Media)

Zucchero Media si Media Factory organizeaza un workshop, pe 9 decembrie, in care se diseca, in cele mai fine amanunte, mecanismele unei emisiuni TV. La sfarsitul workshop-ului, participantii au 9 saptamani in care sa trimita propria idee de format TV, iar cele doua case de productie o vor premia pe cea mai buna si vor dezvolta proiectele cu potential impreuna cu autorii lor. Premiul pentru cea mai buna idee va fi de 1.000 Euro.

Atelierul are doar 20 de locuri disponibile, iar agenda cuprinde, printre altele, urmatoarele module: “Gaina care naste pui vii” – Bogdan Nicolescu, Partener Zucchero Media, Reality Show - Marius Toader, Partener Media Factory, sau Despre Game Shows si secretele vanzarii unui format pe piata internationala – Tim Crescenti, Owner of Small World IFT.

Organizatorii work-shopului sunt Bogdan Nicolescu, Marius Toader, Marian Ene, Monica Senchiu si Ana-Maria Modalca

Ana-Maria Modalca explica mai jos ideea acestui work-shop, dar si cateva detalii despre piata emisiunilor TV.

 

Infuzie de idei "outside us"

Initial m-au abordat baietii de la Zucchero, Marian Ene si Bogdan Nicolescu, sa infiintam un boutique de creatie si sa exportam formate in lume. Zucchero are in portofoliu cateva formate dezvoltate de ei cu diversi colaboratori si produse in Romania.


Marian Ene


Bogdan Nicolescu

Ne-am asezat, am vorbit si am gandit ca, ne-ar ajuta o infuzie de idei "outside us". (In perioada in care lucram la Prima TV si aceasta era parte din Prosieben Sat 1 exista un proiect care se numea Brain Station. Brain Station dorea sa identifice productii locale care sa poate fi distribuite in grup asa ca mi-a venit in mod natural dezvoltarea propunerii lor in direactia in care e acum).

In toamna, la targul de programe de televiziune de la Cannes, MIP COM, am vorbit despre ideea noastra cu Tim Crescenti care s-a oferit sa ne ajute participand activ la workshop-ul despre care vorbeam ca-l vom organiza. Tim Crescenti conduce compania Small World IFT si este considerat un adevarat guru in lumea formatelor internationale. A batut lumea in lung si-n lat in cautarea de formate interesante si a lansat zeci de showuri pe toate continentele.

Tot la Cannes ne-am gandit ca ar trebui sa gasim o modalitate prin care sa-i implicam si pe colegii de la Media Factory. In felul acesta ne uneam 5 oameni cu toate cunostiintele necesare pentru a face un asemena proiect posibil. Intorsi in Bucuresti am vorbit cu Marius si Monica, care ne-au venit in intampinare cu mult entuziasm asa ca ne-am intalnit cu totii si am facut planuri frumoase.

Pentru a inlatura orice confuzie, colaborarea noastra va fi doar pe parte de creatie si dezvoltare de formate, din punctul de vedere al activitatii lor de pana acum cele 2 case de productie raman independente.


Marius Toader

Monica Senchiu

 

Cea mai importanta regula pentru o emisiuneTV

Credem ca e foarte important sa ai o premisa clara. E adevarat ca de multe ori nu e suficient, toate ingredientele necesare crearii unui format sunt la fel de importante dar, o baza solida sta in premisa si un mecanism clar si simplu pentru telespectatori.

 

Ce asteptati de la ideile inscrise in concurs

Noi 5 cunoastem cam tot ce s-a intamplat in televiziune la nivel de formate internationale si interne. Din experianta cu Brain Station stiu ca vom fi absolut norocosi daca vom gasi 3 idei pe care sa le consideram WOW, dar infuzia asta de informatie te ajuta sa nu pierzi contactul cu realitatea. Vrem sa gasim o idee "outside the box".

 

Ce clisee trebuie sa ocoleasca proiectele propuse

Trebuie sa fie originale, sa nu fie ca Vocea, ca Masterchef, ca Te Pui cu Blondele... premisa lor sa fie originala. Don't follow the trend, make the trend!

 

Ce sansa are ideea unui "incepator" sa fie produsa pe TV

In zilele noastre, realist as spune nici una. Nu se mai cumpara doar idei (paper formats), acum iti trebui un pilot, un trailer si nu in ultimul rand track records. Adica sa reusesti sa produci cel putin un pilot pentru o televiziune din Romania. Vom avea mult de munca si va fi nevoie de multa perseverenta pentru a reusi.

 

In ce zona a formatelor TV este saturata piata din Romania

Peste tot e loc de suflu nou si nu as spune ca piata e saturata de vreun gen. Genurile care exista din abundenta sunt produse si difuzate pentru ca publicul le consuma.

 

O emisiune la care ati lucrat si a carei idee a venit "din afara"

In ceea ce ma priveste, in urma unui Brain Station, Prima a produs si difuzat o emisiune, emisiunea s-a numit Casatoreste-ti Parintii.
Colegii de la Zucchero au ajutat la dezvoltarea formatului Adevar Contra Minciuna care a avut un pilot pe Prima si care acum se afla in catalogul lui Global Agency.

 

Ce tipuri de formate straine nu au prins in Romania

Romanii sunt rasfatati la acest capitol, aici s-au produs toate formatele internationale importante si cu performante bune si foarte bune. Au fost formate care nu au functionat in anumite momente pentru ca publicul nu era pregatit, fiecare televiziune a difuzat la un moment dat un astfel de format.

 

Ce formate ati exportat din Romania

Zucchero a exportat Adevar Contra Minciuna si Pranksters (farse cu copii).

Media Factory a exportat o lista lunga de formate, nu mai putin de 9 dintre formate create de Marius au fost preluate pentru distributie internationala de compania americana Small World IFT. Cel mai de succes format romanesc este Miss Country Girl (Miss Fata de la Tara, difuzat de Prima TV) care a fost vandut in peste 20 de tari printre care SUA, Franta, China, Canada, Australia, Turcia. Formatul a fost cumparat si de Viasat pentru 11 teritorii. Miss Country Girl a fost deja produs cu succes in Ucraina, Thailanda si China.

O alta performanta este vanzarea unui format romanesc pe piata din Marea Britanie, ceea ce este o premiera nu numai pentru Romania, ci pentru Europa de Est. Formatul Mom Made Me a Star (M-a Facut Mama Artist - difuzat de Prima TV) a fost cumparat de BBC si va fi difuzat la inceptul anului viitor. Cu siguranta asta va atrage vanzari ale formatului si in alte teritorii. De altfel formatul a fost deja cumparat pentru Statele Unite si Canada de Scooter Braun, impresarul lui Justin Bieber.

 

Specificul romanesc

La aceasta intrebare l-am rugat pe Marius sa raspunda, e cel mai in masura sa emita pareri.

"E complicat de vorbit de specific romanesc cand ne propunem formate care sa circule in toata lumea. Cheia unui format bun este sa poata sa fie valabil si adaptabil in orice tara de pe glob. Cele doua formate romanesti exportate cu succes au venit cu abordari diferite si cu o nota pozitiva. Si Miss Country Girl si Mom Made Me a Star sunt formate curate si pozitive, iar asta este de apreciat pe piata de televiziune de astazi."

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related