O rețea socială despre nimic, nimic, nimic...

O rețea socială despre nimic, nimic, nimic...

Cel mai bun mod în care să îți petreci timpul pe telefon. Așa se promovează Binky, o rețea socială care face tot ce fac celelalte rețele sociale: are postări, comentarii și un feed de scrolluit pe săturate. Cu o singură (mare) diferență: nu există socializare și nici rețea. Totul este fals. Nu există oameni, iar feedbackul pe care îl dai, dispare în neant.

Fix ceea ce îi trebuie telefonului tău, notează cei de la The Atlantic. Bineînțeles, o astfel de aplicație constituie un pretext bun să ne întoarcem la teoriile asupra comunicării și al scopului nostru aici, pe Pământ și pe Internet. The Atlantic merge tocmai la McLuhan și ajunge la concluzia că tehnologia devine mai importantă decât ceea ce poartă în ea, iar Conținutul nu este chiar așa de rege, precum îl făcea Bill Gates în 1996.

Smartphone-ul constituie fumatul acestei ere. Nu trebuie să aibă sens. Este vorba despre obicei. Așa și cu telefoanele: e mai important să le atingi și să scrolezi. Așa e și cu Binky - un generator infinit de conținut, fără sens, la fel ca și comentariile false care îl acompaniază.

Dan Kurtz, cel care a creat Binky, spune că i-a venit ideea în timp ce stătea pe Facebook:

”nu mai aveam nici un fel de participare cognitivă. Dar simțeam că trebuie să mă uit în continuare, ca și cum ar fi fost o stare default de existență”.

Numele aplicației vine chiar de la un fel de suzetă pentru bebeluși, asumându-și o poziție oarecum ironică. Sau auto-ironică. Tot ce vrem, spune Kurtz, e să vedem lucruri noi pe telefon. Nici nu mai contează ce vedem.

 Scriam că nimicul are fani și stă destul de bine. Oamenii de știință ne-ar spune, probabil, că nimicul nu e ce credem noi. Și uite că zilele acestea, capătă forme noi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related