PR-ul, oaia neagra a publicitatii

Avem o imagine proasta. Toti cei care lucreaza in pr au simtit asta, macar o data.

Jurnalistii nu ne prea plac, fiindca noi avem mereu povesti comerciale de vandut si fiindca nu le dam numarul de telefon al directorului general ca sa vorbeasca direct. Bloggerii nu ne plac, si asta este evident din numarul de posturi pe tema "piaristelor". Oamenii de creatie nu ne plac, fiindca noi le dam sa faca invitatii si mape de presa, si mai avem si milioane de modificari de fiecare data.

Oamenii de BTL nu ne plac, fiindca avem bugete mici si organizam evenimente simple, de genul conferintelor de presa. Nici furnizorii nu ne plac foarte tare (din cauza comenzilor dese, dar cu volume mici), dar macar se manifesta mai putin zgomotos. Ca sa nu mai vorbim de oamenii din afara industriei care ne asociaza cu tot felul de tehnici sofisticate de manipulare.

Este foarte trist, daca stai sa te gandesti. Si demotivant. Fiindca in industria asta lucreaza foarte multi oameni interesanti. Si pasionati. Si entuziasti. Oameni care isi iubesc meseria si isi doresc sa isi faca cat mai bine treaba. Evident, exista si exceptii. Acele exceptii care ii fac pe ziaristi sa intocmeasca liste de perle ale PR-ului. Dar astfel de exceptii exista in orice industrie, si, totusi, nimeni nu arunca pietre spre ele.

Mereu m-am intrebat care este secretul. Ce ar trebui sa facem ca lucrurile sa nu mai stea asa. In multe tari s-au facut campanii pe tema "I love PR", dar nu cred ca asta ar fi solutia. Training-uri despre PR? Numai eu am facut vreo 5 cu fosti colegi de-ai mei din alte departamente si au functionat pana la proiectul urmator. Am incercat si varianta team building si, desi petrecerea a fost reusita, iar pozele ne-au amuzat mult timp, problemele au reaparut.

Fiindca problemele sunt mai profunde de atat, si vin, in primul rand, din obiectivele diferite pe care le avem. Avem mindset-uri diferite, suntem crescuti altfel. Lucram in comunicare, dar vorbim o alta limba. Si trebuie sa constientizam asta, nu sa ne ambitionam cu orice pret sa ne aliniem.

Cred ca este vorba mai degraba de a accepta diversitatea si de a intelege ca modurile noastre de abordare nu sunt la fel. Cred ca secretul este sa vezi dincolo de "aria ta de acoperire" si asta se aplica de ambele parti. Sa te ridici deasupra replicilor si a reactiilor de zi cu zi, si sa intelegi mecanismele care duc la acele reactii. Sa vezi background-ul. Sa fii deschis si sa lasi ego-ul deoparte. Si sa incerci, de ce nu, sa inveti limba celuilalt. Pana la urma, nu stii niciodata cand te poate ajuta o limba straina in plus…

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Daniela Ioan
acum 14 ani
PR-ul are o imagine proasta si multumita multimii de fetite PR care tot ce stiu e sa se imbrace frumos, sa mearga la eventuri si sa se creada interesante fara sa stie mai nimic din meseria asta, importanta de felul ei.

Cum sa spun: aveti un PR prost:)

Costache&Rosu Costache&Rosu
acum 14 ani
doh
Alexandru Alexe
acum 14 ani
E interesant - in USA critica contra PR-ului e mai mult in sensul ca sunt manipulatori, pervertesc interesul publicului, etc.- nu ca ar fi "fetite" sau incompetenti.

Tocmai competenta e considerata intr-un fel periculoasa.

Catalin Lascu
acum 14 ani
Ioana, in calitate de (fost) client, utilizand PR-ul ca arma eficienta de marketing, eu va plac...cred ca de fapt problema rezida intr-un paradox: PR-istii nu stiu sa explice restului lumii in ce consta cu adevarat valoarea PR-ului si mai ales cat de ROI eficient poate fi in comparatie cu alte activitati de promovare


Branded