2009 a adus scaderi ale vanzarilor, dar si clienti noi pentru ABTH

Sub egida nesigurantei economice de pe plan mondial si a incertitudinii ce ne pandea la nivel national, ABTH Print Grup a inceput anul 2009 cu gandul ca industria productiei publicitare va rezista acestui val de criza. Nu putem spune ca fenomenul crizei ne-a luat prin surprindere sau ca nu am primit suficiente semnale din exterior cu privire la ce va urma. Obiectivele au fost stabilite pe baza unui program pe care l-am folosit si in anii trecuti. Am mizat foarte mult pe pastrarea portofoliului de clienti si demersuri serioase pentru castigarea prospectilor. In estimarile noastre initiale am formulat o strategie prin care am putea face fata unei scaderi de 20%. Ne-am propus stabilirea unor relatii mai bune cu furnizorii externi existenti si castigarea de noi conturi. Pe parcursul adancirii crizei din domeniu si a situatiei la nivel mondial, aceste obiective au capatat alte forme si schimbarile au fost inerente si in majoritatea cazurilor majore. Am incercat sa ne pliem pe situatie si sa gasim solutiile cele mai bune. Din pacate, aproape de fiecare data era vorba de solutii de compromis. Am fost nevoiti sa ne adaptam si sa invatam din mers.

Estimarile noastre cu privire la scaderea vanzarilor au fost optimiste; in momentul de fata putem estima ca vanzarile au scazut in 2009 cu 30-40%. Am reusit sa ne pastram portofoliul de clienti, am castigat clienti importanti si de viitor. In privinta furnizorilor externi ne-am bazat pe experienta anilor trecuti si utilizand criteriul selectiei, am incercat si in mare parte am si reusit sa semnam contracte avantajoase.

Criza a afectat vanzarile, managementul organizational si poate cel mai important oamenii. ABTH Print Grup s-a bazat si se bazeaza in continuare pe factorul uman, cel mai important departament din firma fiind departamentul de vanzari. Oamenii de vanzari au reusit sa se adapteze situatiei si am reusit sa castigam proiecte importante.

Schimbarile majore care au avut loc in comportamentul clientilor s-au bazat pe un criteriu de selectie pronuntat si in functie de domeniu pe bugete mai mici pentru proiecte la fel de mari ca in anii trecuti. Contractele au fost negociate in functie de termenele de plata.

Ca in fiecare an, in 2009 mai mult ca niciodata, am incercat si am reusit sa venim in intampinarea clientilor cu oferte de obiecte promotionale atipice, posibilitati de personalizare, servicii de DTP si acolo unde era cazul servicii de creatie pe masura.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related