Tango-ul consultantei

De curand am inceput sa invat sa dansez tango si astfel am aflat un pic despre filosofia interesanta a acestui dans...
Tagoul este un dans de conexiune, care se bazeaza pe interactiunea dintre parteneri, si nu pe coregrafie. Nu exista reguli batute in cuie, nu exista succesiune de pasi clar slabilita. Exista doar niste elemente pe care le poti invata, iar apoi totul decurge in functie de legatura care se creeaza intre cei doi parteneri, in functie de ce-si cer si ce-si ofera fiecare in timpul in care formeaza un cuplu pe ringul de dans.

Tangoul este totodata un dans in care barbatul conduce (ca la mai toate dansurile in doi), dar lasa femeii loc sa se exprime. Din cand in cand in tango el se opreste, o pune pe ea in valoare si o lasa sa-si dea drumul liber imaginatiei. Iar ea isi face numarul, executa elemente spectaculoase si in felul asta aduce valoare dansului in doi.

Nu vreau sa tin o pledoarie despre tango. Dar cred ca intre acest dans plin de pasiune si consultanta de PR, domeniul in care activez, exista o asemanare.

Si consultanta este un... dans - hai sa-i spunem joc mai degraba, desi nu-i nimic de joaca in acest domeniu atat de serios si de important - si tot unul de conexiune, bazat pe legatura care se creeaza si se dezvolta intre parteneri - clientul (sa-i spunem el), si agentia (sa-i spunem ea). Jocul este mai bun sau mai prost, in functie de ce-si cer si ce-si ofera fiecare in timpul in care formeaza un parteneriatul in comunicare.

Si-n consultanta sigur ca el conduce - el, clientul, detinatorul brandului si bugetului, si cel mai afectat pana la urma de rezultatul final. Dar trebuie sa stie sa ii lase ei, agentiei, loc sa se exprime! Pentru un joc de calitate, pentru un joc cu valoare adaugata, e musai ca el sa se opreasca din cand in cand din condus si o lasa pe ea sa actioneze, sa-si dea frau liber imaginatiei sau masura cunostintelor,
sa isi faca numarul cu elemente spectaculoase.

Cand legatura aceea speciala, simbioza intre parteneri nu se produce, si tango-ul si consultanta esueaza. Cand el nu stie sa conduca intelept, lasandu-i si ei loc de exprimare si actiune, sau cand ea nu foloseste momentul care i s-a oferit pentru a aduce valoare reala jocului in doi, si tango-ul si consultanta esueaza.
Mi-am incheiat de foarte multe ori prezentarile catre clienti cu cunoscutul "It takes two to tango". Iar acum inteleg mai mult ca oricand de ce. Ca-n tango, si-n consultanta de PR e mereu nevoie de doi si, daca magia nu se intampla, vina e - ca intotdeauna - undeva la mijloc...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related