Setea de bere, temperata de criza, dar alimentata de marketing

La o raita prin hipermarketurile autohtone, observi, adeseori, carucioare parca nu la fel de pline ca altadata. E o certitudine ca multi romani au ales sa fie mai cumpatati sau, cel putin, sa fie mai atenti la ce cumpara. Dar oricat ar reduce din cosul de cumparaturi, la casele de marcat putine sunt carucioarele care n-au in ele macar o cutie de bere. Si asta pentru ca romanilor le place berea si n-ar inlocui-o cu nimic altceva. Totusi, regula "mai putin si mai rar" se aplica si la licoarea cu virtuti alimentare, iar piata berii nu a fost ferita de scaderi.

Potrivit jucatorilor de pe piata de profil, consumul per capita in Romania a atins un nivel maxim in 2008, cand ajunsese la valoarea de 93 litri pe cap de locuitor, fapt ce trimitea Romania direct pe locul al saptelea in Europa. Criza insa, a luat cateva inghitituri din halba, iar anul 2009 a venit cu scaderi sau, cel mult, cu mentineri ale consumului pe cap de locuitor in tarile europene. Romania a ramas in top zece, cu o scadere de 13% fata de 2008. Altfel spus, 81 de litri de bere pe cap de locuitor, insumand vanzari totale estimate de Ernst&Young la aproximativ 1,7 miliarde euro.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded