FMCG-ul in scadere: in semestrul 1 din 2010, romanii au folosit cu 12% mai putin sapun si au baut cu 6,6% mai putina bere

Cand a inceput criza, s-au speriat marketerii din segmentul auto si imobiliare si n-au fost prea incantati nici cei din sectorul financiar-bancar. Doar despre FMCG se credea ca nu va fi afectat prea mult. Rationamentul era simplu: doar nu se vor opri oamenii din mancat sau baut, si nici nu vor uita de igiena. Ei bine, in 2010, dupa ce criza s-a instalat de-a binelea, se pare ca nici FMCG-ul nu e asa ferit de efectele ei pe cat se credea la inceput.

GFK sustine ca, potrivit datelor colectate in primele 6 luni ale anului, consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut cu 4% in moneda nationala, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai afectate categorii sunt cele ce tin de ingrijirea personala (suma cheltuita de romani este cu 7% mai mica) si cele ce tin de curatenia domestica (suma cheltuita este cu 4% mai mica). Un exemplu pentru aceasta din urma categoria este scaderea cu 19% in volum de vanzari a produsele de curatat universale.
Citeste continuarea.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related