Ogilvy: Textul spotului TV pentru Millennium Bank contestat de CNA este "pe drumu-n care voi porni", nu "pe drumul care voi porni"

Reprezentantii Ogilvy, agentia care semneaza creatia spotului TV pentru Millennium Bank somat de CNA sa intre in legalitate, au declarat  pentru IQads ca textul real al melodiei interpretate de Holograf este "pe drumu-n care voi porni", nu "pe drumul care voi porni", asa cum a fost inteles de comisia CNA.

De asemenea, acestia adauga ca "intreaga expresie este folosita in sensul metaforic de "calatorie" , de "ce va urma".

In urma cu 3 zile, CNA a somat intrarea in legalitate a celui mai recent spot TV pentru Millenium Bank, in care apare trupa Holograf.Potrivit unui comunicat al Consiliului (http://bit.ly/f9pj6J), spotul incalca 2 dintre prevederile Codului de reglementare a continutului audiovizual: respectarea normelor ortografice, ortoepice si morfologice ale limbii romane si respectarea regulilor privind informarea corecta si completa a publicului.

Reprezentantii Ogilvy au declarat ca vor urma procesul normal pentru a primi din partea CNA acceptul de re-intrare on air, ceea ce presupune prezentarea punctului de vedere in cadrul comisiei Consiliului Roman pentru Publicitate (Romanian Advertising Council - RAC). Conform Codului RAC, membrii comisiei vor formula o recomandare care va fi apoi trimisa CNA-ului, urmand ca acestia sa ia decizia finala.

Melodia interpretata de Holograf in spot ar contine anacolutul “pe drumul care voi porni”. Prezenta acestei greseli incalca articolul 83 din Codul audiovizualului, conform caruia “Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia de a asigura respectarea normelor ortografice, ortoepice si morfologice ale limbii romane, stabilite de Academia Romana”, se precizeaza in comunicatul CNA.

De asemenea, pentru ca nu este lizibil un text care apare in partea de jos a ecranului in momentul in care se arata diferenta de cost intre rata veche si rata noua, CNA considera ca spotul incalca prevederile urmatorului articol:

"Art. 94 - (1) In scopul unei informari corecte, orice informatie sau avertizare continuta intr-o comunicare comerciala audiovizuala se difuzeaza astfel incat aceasta sa fie clar perceputa de public, in special prin asigurarea urmatoarelor masuri:
a) sa fie prezentata static, lizibil si pe o durata suficienta, in cazul informatiei difuzate sub forma de videotext (...)”.

In legatura cu aceasta observatie, reprezentantii Ogilvy au declarat ca textul de final se corecteaza conform indicatiilor CNA.

In concordanta cu prevederile art. 15 din Legea audiovizualului, CNA a dispus "intrarea deindata in legalitate in privinta spotului publicitar 'Millennium Bank', derulat pe posturile de televiziune, in sensul ca acesta sa fie difuzat cu respectarea normelor ortografice, ortoepice si morfologice ale limbii romane, precum si a regulilor privind informarea corecta si completa a publicului".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Romania

Ogilvy România face parte din rețeaua internațională Ogilvy si oferă pietei din Romania următoarele arii de expertiză, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence... vezi detalii »

Branduri

Sectiune



Related