Adrian Botan (McCann Erickson): Proliferarea canalelor de distributie digitale a schimbat cu totul paradigma in care operam

Adrian Botan (McCann Erickson): Proliferarea canalelor de distributie digitale a schimbat cu totul paradigma in care operam

Incepand cu 2014, IQads va publica lunar YouTube Romania Ads Leaderboard, o lista a celor mai populare reclame video care ruleaza pe YouTube, generat pe baza vizualizarilor realizate de catre utilizatorii de YouTube din Romania in luna precedenta. Topul este obtinut pe baza unor indicatori relevanti, precum numarul vizualizarilor din Romania, rata de vizualizare (timpul mediu vizualizat dintr-o reclama) si raportul dintre vizualizarile organice si vizualizarile platite. Singura prezenta romaneasca din topul pe luna ianuarie ar fi putut fi spot-ul "Autovit.ro - Soacra si dimensiunea", caruia i-au lipsit doar cateva vizualizari ca sa urce in clasament si a carei poveste ne-a spus-o Alina Tihohod (Marketing Manager, Autovit.ro) aici.

In prima luna din an, Coca-Cola a dominat clasamentul, doua spot-uri internationale ale brand-ului ocupand pozitiile 1 si 3. La nivel local, McCann Erickson gestioneaza contul Coca-Cola, iar Adrian Botan (VP Creative Excellence, McCann Worldgroup Central East Europe) a comentat aparitia YouTube Romania Ads Leaderboard si a dat cateva sfaturi despre cum poate fi acesta dominat in viitorul apropiat de spot-uri romanesti. Iata ce a spus:

"Lansarea topului You Tube Leaderboards Romania m-a bucurat, pentru ca, in sfarsit, avem un indicator care masoara performanta pe cel mai competitiv canal de distributie al reclamelor. Vazand topul mi-a mai trecut bucuria: spre surpriza mea, nici o campanie romaneasca nu a fost selectata. Evident, o sa va ganditi la eterna scuza: normal ca se intampla asta cand stim cu totii care este calitatea reclamelor din Romania. Mioritic si doar partial adevarat. Adevarul este ca proliferarea canalelor de distributie digitale a schimbat cu totul paradigma in care operam. Un spot TV poate avea acum o amprenta considerabila in social media si o cu totul alta existenta pe YouTube sau pe mobile. Acolo totul se misca dupa cu totul alte legi, iar performanta sau lipsa ei sunt vizibile instantaneu. De aceea gandirea agentiilor si a marketerilor trebuie sa se adapteze la noua infrastructura si la mixul media: intr-un fel trebuia conceputa o reclama pentru distributie TV acum mai putin de 10 ani (da, YouTube exista doar de 9 ani) si o cu totul alta gandire trebuie aplicata unei campanii distribuite pe ecrane si platforme multiple in ziua de azi. Este o combinatie de stiinta si arta, de media, planning si creativitate care face ca un spot sa devina viral. Nu e nicidecum doar la mana creativilor, sau mai rau, a norocului. Si cred ca, daca ne uitam la Superbowl-ul de anul acesta si felul in care au fost construite campaniile in avanpremiera evenimentului (cateva reclame din acest top sunt din recolta din 2014), am avea cate ceva de invatat. Si, da, mai trebuie sa lucram putin si la calitate".

Clasamentul lunii ianuarie e condus de spotul Coca-Cola - "Secret Gardener", din campania #ShareTheGood.

Pe locul al 2-lea se afla spotul Budweiser - "Puppy Love", difuzat la cea mai recenta editie Super Bowl.

Pe locul al 3-lea gasim un alt spot din campania #ShareTheGood: Coca-Cola - "Mr. Lucky".

Spotul P&G din campania "Thank You, Mom" creat pentru Olimpiada de la Sochi ocupa locul al 4-lea in top.

Topul lunii ianuarie se incheie cu un clip de prezentare al noului smartphone Xperia Z1 Compact, lansat de Sony.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related