O tragedie folosita pentru a vinde saltele: campania de printuri cu Malala Yousafzai

O tragedie folosita pentru a vinde saltele: campania de printuri cu Malala Yousafzai

Probabil ca ati vazut deja pana acum prin newsfeed-uri imagini cu printurile greu de inghitit realizate de Ogilvy & Mather pentru Kurl-On, un producator indian de saltele.

Cea mai discutata si controversata imagine este cea cu Malala Yousafzai, adolescenta din Pakistan care a fost impuscata in cap de gruparile talibane, in timpul unei manifestatii pentru educatia in scoli a fetelor. Campania Ogilvy & Mather a vrut sa transmita ideea de bouncing back folosind ca suport o saltea, ilustrata cat se poate de aberant, prin desfasurarea grafica a momentului in care adolescenta de 16 ani Malala a fost impuscata in cap. Dupa ce "isi revine" cu ajutorul unei perfuzii, Malala urca tot mai sus pentru a primi un premiu.

Celelalte ad-uri din campanie ii au in prim plan pe Mahatma Gandhi, care e dat afara de la job pentru a deveni lider spiritual, si pe Steve Jobs care a fost dat afara de la Apple in decursul carierei sale.

La reactia dura primita de campanie la nivel global, agentia Ogilvy & Mather si-a exprimat regretele in mod oficial, cerandu-si in primul rand scuze fata de adolescenta si familia ei.

Site-ul Ads of the World a fost primul care a publicat imaginile de la agentia Ogilvy & Mather.  Intre timp, printul cu Malala a fost sters. Ivan Raszl, fondatorul site-ului, a facut o declaratie pe pagina de Facebook a site-ului sustinand campania si spunand ca publicitatea este un domeniu provocator, care doboara limite si ca e normal ca oamenii sa fie reticenti fata de ceva "nemaivazut".

In contrapartida, Serban Alexandrescu (Creative Director/ Managing Partner, Headvertising), cu care vorbeam deja despre subiectul ghost-urilor - tema de la rubrica Insider de saptamana viitoare - spune ca ad-ul cu Malala chiar "este distorted & belittled - s-ar zice ca a luat premiul din cauza ca a rebound de pe salteaua lor puchinoasa. 

Dar de ce nu au intrebat-o inainte sa o faca? De ce s-o intrebam noi, abia acum? Si de ce agentia nu i-a dat niste bani pentru ca se folosesc de glontul care i-a intrat ei in cap ca sa 'vanda' - sanchi - niste saltele?

Raspunsul e simplu. Pentru ca nu exista buget pentru asta. Pentru ca e un ad basit de festival.  Pentru ca e un ghost prapadit, in poor taste.

Nu e decat inca o consecinta a reclamelor "de festival" facute fara brief, fara buget, fara nevoie, fara aprobari.

O consecinta ceva mai extrema, dar o consecinta naturala a unui mecanism stupizel, in care chiar tu dai banii ca sa produci ceva pentru care in mod normal ar fi trebuit sa fii platit. In care ceva care ar trebui sa fie public trebuie de fapt sa fie ascuns de public - ca sa nu iasa halimaiuri ca asta cu Malala. E absurd. Si e o onanie."

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related