Meniu de debate-uri, ad-uri absurde si Gala celor mai buni. Ce te asteapta la FIBRA #2, versiunea pe ore

Meniu de debate-uri, ad-uri absurde si Gala celor mai buni. Ce te asteapta la FIBRA #2, versiunea pe ore

Nu-ti stim rutina de dimineata (inca mai ai dreptul la *niste* intimitate), dar joia si vinerea viitoare (16 si 17 noiembrie), incepand cu ora 10.00, vei fi pe Barbu Vacarescu 164A, deja trecut pe la registration desk, asezat frumos in sala de evenimente a Hotel Caro, cu ochii odihniti si urechile ciulite. Atunci incep evenimentele pregatite cu ocazia celei de-a doua editii a Premiilor FIBRA, festivalul local de creativitate cu un juriu international plin de creativi sositi din toata lumea.

Si, pentru ca stiam ca o sa vii, ti-am pregatit un meniu cum n-ai mai vazut. Conferintele FIBRA de anul asta reunesc 50 de specialisti in comunicare, locali si internationali, care in loc sa urce pe scena inarmati cu .ppt-uri, vor dezbate si hasura cateva dintre asa-numitele zone gri cu care se confrunta publicitatea romaneasca.

Printre ele: bula cliseelor publicitare, activismul comercial, digitalul creativ, craftul in ansamblul work-ului romanesc, imaginea femeii in ad-urile romanesti & leadershipul feminin la creatie, cat de parteneri sunt clientii cu agentiile si invers. Totul se incheie cu un feedback in profunzime asupra intregului publicitatii romanesti '17, pe care ni-l va oferi cu blandete juriul nostru, intr-un panel de sine statator.

Intre aceste doua zile de dezbateri foarte serioase, se cerea un moment de respiro.
Care va lua forma unui Creative Night, programat joi seara de la ora 19.00, in care pornim de la absurdul anumitor demersuri publicitare romanesti si mergem spre cele mai entertaining campanii ale ultimului an. 

Iar vineri seara de la ora 19.30, te asteapta o Gala de premiere gazduita de catre Bogdan Dumitrache, aka Boogie, cu urcus pe scena si clipele de glorie binemeritate ale echipelor si campaniilor castigatoare (progres!), cu tot cu Young FIBRA.
Evident, suntem la moda, si incheiem totul cu un after party la fata locului, trecand in grija unui maestru DJ.

Pentru a vedea toate acestea live si nu din postari pe Facebook, ai nevoie de unul sau mai multe pass-uri.
Si, ca sa fie totul mai usor (si rentabil), am definitivat cateva pachete de pass-uri mai jos:

INFO: da-ne un mail la FIBRAAwards@IQads.ro, alegand unul dintre pachetele de pass-uri de mai jos. Restul detaliilor, aici.

 

Pana acum te-am introdus in tema, dar programul pe indelete si speakerii confirmati pana acum se afla imediat mai jos.
Mai lasam aici si un throwback catre ce-a fost anul trecut.

 

JOI, 16 NOIEMBRIE

[Panel 1] 10.00 - 11.30 ADC*RO - "Breaking Out of the Bubble"

De ce o industrie care are aversiune fata de clisee si plictiseala ajunge sa lucreze exact in paradigma lor? Sapte creativi si-un moderator, membri ai Art Director's Club Romania, vor oferi cateva raspunsuri privind loopul cliseistic publicitar, adresand problema Bulei (aka The Bubble). Dar ce reprezinta, in fapt, aceasta Bula? E una singura, sunt mai multe? Ce efecte au aceste bule societale - si creative - asupra noastra? Lume, lume, ADC*RO trece in spotlight!

Moderator:  
Sorin Tranca (Managing Partner, Friends\TBWA)

Speakers:
Claudiu Dobrita (Creative Director, FCB Bucharest)
Andreea Ghenoiu (Group Creative Director, Jazz Communication)
Laura Nedelschi (Creative Director, Kubis Interactive)
Radu Pilat (Managing Partner, Heist Industries)
Raluca Popa (Group Creative Director, Leo Burnett Romania)
Mihaela Neatu (Group Creative Director, Rusu+Bortun)
Simona Suman (Group Creative Director, MRM Worldwide Romania)

 

[Panel 2] 12.00 - 13.30 "Female Gender Stereotypes in Ads and Agencies"

Publicitatea romaneasca e plina de femei fericite cand scot haine curate de la masina si gatesc permanent cu placere pentru toata familia. Dar ce facem cu restul femeilor? Cele care trec prin diverse atitudini, probleme, interese si obiective diferite in ce le priveste. De unde pleaca schimbarea? Latura feminina a juriului international FIBRA ne va impartasi cateva impresii despre romance, reiesite din ad-urile evaluate in competitie, urmand sa atinga si subiectele "experientei  la feminin" in advertising sau slaba reprezentare a genului feminin in leadershipul creativ.

Moderator:
Gabriela Lungu (Founder, WINGS Creative Leadership Lab)

Speakers:
Casey Bird (Freelance Creative Writer & President She Says London)
Soomean Chang (Freelance Creative Director)
Casey Rand (Group Creative Director, Droga5 New York)

 

[Panel 3] 14.00 - 15.30 „Defining The Need For Design Craft"

Designul poate fi un tool puternic de comunicare. Unul pe care nu-l prea folosim in publicitatea romaneasca, spunea juriului primei editii FIBRA. De ce oare? Nu suntem indeajuns de buni? Ori nu exista o nevoie reala pentru craft pe piata locala? A devenit art directorul o resursa subestimata a publicitatii din punctul asta de vedere? Sunt cateva dintre intrebarile la care vor raspunde specialisti in comunicare, cu experienta in ceea ce presupune investitia in craft. 

Moderator:
Serban Alexandrescu (Managing Director, Headvertising) 

Speakers:
Mihai Coliban (Creative Freeman)
Eugen Erhan (Freelancer & funny man Fredo & Pid'jin)
Alexandru Manda (Director de imagine si vanzari, Atelierele Pegas)
Andrei Stoleru
 (Creative Director, Carioca Studio)
Bob Toma (Creative Director, Rusu+Bortun Brand Growers)
Liviu Turcanu (Creative Director, Mercury 360)

 

[Panel 4] 16.00 - 17.30 "Brand Activism: Between Authenticity and Opportunism"

Ceva pentru care nu toata lumea era pregatita: activismul de brand. Ce au brandurile de castigat prin alinierea vocilor lor alaturi de anumite cauze sociale? Ce au de pierdut? Raspunsul scurt al ambelor intrebari este: interesul, aprecierea, portofelele si chiar loialitatea consumatorilor. E oare timpul ca brandurile sa renunte la neutralitate si sa aiba pareri concrete si asumate in efortul de a ramane relevante? Vom incerca sa aruncam o privire sincera in directia brandurilor si alegerilor lor cu ajutorul speakerilor nostri.

Moderator: 
Costin Radu (Communication Consultant) 

Speakers: 
Cristina Avram (Brands & Communication Marketing Manager, Fabryo)
Stefan Chiritescu (Head of Strategy, Kubis Interactive)
Raluca Feher (Consultant de comunicare si Presedinte Frontline Club Bucuresti) 
Sergiu Mircea (Head of Marketing & Communication, Banca Transilvania)
Eliza Rogalski
 (Founder, Rogalski Damaschin Public Relations)
[in curs de actualizare]

 

[Creative Night] 19.00 - 21.00 “The WTF Ad Genre and Its Better Half"

O seara dedicata unei plimbari printre cele mai absurde reclame romanesti, aprobate si implementate de-a lungul ultimului an, in care vom incerca sa aflam si de ce a crezut cineva ca vor functiona vreodata. Dar, ca sa incheiem, intr-o nota pozitiva (ceva foarte necesar), vom urmari si unele dintre cele mai curajoase, amuzante si captivante ad-uri romanesti din perioade recente. Sarbatorim creativitatea, nu fara a trage un semnal de alarma privind multiplele modalitati de irosire a unui buget de comunicare.

Moderator: 
Silviu Gherman (Comedian, Vlogger & CEO, Teleschpenker)

Speakers:
Bogdan Costin (Group Creative Director, McCann Romania)
Raul Gheba (Copywriter, MullenLowe Romania)
Bogdan Naumovici (Managing Partner, 23 Communication Ideas)
Anca Macoviciuc (Morning Show Host & Producer, TANANANA)
Ruxandra Predescu (Freelance PR & Blogger, printreranduri.eu)
Valentin Suciu (Creative Partner, Jazz Communication)
Carmen Tiderle (Creative, Directia Creativa)
[in curs de actualizare]

 

 

VINERI, 17 NOIEMBRIE

[Panel 1] 10.00 - 11.30 "Are clients from Mars & agencies from Venus?"

"Parteneriat" e termenul cel mai des folosit cand vine vorba de clienti si agentii. Dar ce presupune acest parteneriat in lucrul de zi cu zi? Cat de bine isi comunica clientii nevole? Care sunt responsabilitatile clientului in ce priveste o campanie viitoare? Cat de bine reactioneaza agentia la brief si de ce? Ce le lipseste, ce nevoi au? Pe scurt, ne vom uita inspre modul de lucru dintre clienti si agentii si ce este de imbunatatit acolo. Nu un subiect nou, desigur, dar ramane unul dintre cele mai discutate issue-uri din industrie.

Moderator:
Victor Dobre (Director General, IAA Romania)

Speakers:
Serban Alexandrescu (Managing Director, Headvertising)
Cristiana Belodan (Executive Director, GMP Advertising)
Mihai Fetcu (Creative Director, Geometry Global Bucharest)
Cristina Hanganu (Communication & CSR Director, Lidl Romania)
Hortensia Nastase (Vice President Creative Services, MullenLowe)
Ruxandra Rau (Brand & Communication Strategy Director, Telekom Romania)
Oana Stincel (Marketing Director, Macromex)
Victor Teiosanu (Premium Brands Director, URSUS Breweries)
Sorin Tranca (Managing Partner, Friends\TBWA)

 

[Panel 2] 12.00 - 13.30 "The Untapped Potential of Digital Creative"

Profitam indeajuns de posibilitatile creative ale mediului digital? De ce privim inca digitalul ca pe un add-on la ATL? De ce nu generam mai multe idei si campanii pornite din filiera digitala? Cu sprijinul speakerilor nostri, creativi si clienti deopotriva, vom incerca sa identificam ce presupune preluarea controlului creativ in digital.

Moderator:
Dragos Stanca
 (Managing Partner, ThinkDigital)

Speakers:
Razvan Acsente (Head of Marketing, OLX Group Romania)
Matei Curtasu (Creative Director, GMP Advertising)
Mihnea Gheorghiu (Global Digital Creative Director, Publicis Italia)
Andrei Ungureanu
(Digital Content Manager, Coca-Cola)
Dinu Panescu (Creative Director & Partner, The HUB Partners)
Matei Psatta (Head of Marketing, Vola)
Costin Radu (Communication Consultant)
Daniel Secareanu (VP, IAB Romania)

 

[Panel 3] 15.00 - 16.30 "Where It's At: Highlights of Romanian Creative Work"

Juriul international al Premiilor FIBRA ne va spune cum s-au vazut punctele forte si punctele slabe ale Romaniei din lucrarile creative inscrise in competitia festivalului. Anul trecut ne-am confruntat cu doua directii principale de feedback negativ: stereotipurile feminine si design craftul slab al campaniilor. Cum va suna feedbackul de anul asta? Ne vedem acolo ca sa aflam. 

Moderator: 
Costin Radu (Communication Consultant)

Speakers: 
Casey Rand (Group Creative Director, Droga5 New York)
Casey Bird (Freelance Creative Director & President, She Says London)
Aitor Borras (Associate Creative Director, apple tree communications)
Soomean Chang (Freelance Creative Director)
Till Eckel (Executive Creative Director & Managing Director, Jung von Matt Berlin)
Howard Finkelstein (Senior Copywriter, Wieden+Kennedy New York)
Levan Lepsveridze (Chief Creative Officer & Co-founder, Leavingstone)
Jussi Pekkala (Creative/Copywriter, hasan & partners)

 

[Gala Premiilor FIBRA] 19.30-23.30

 

[After Party] 23.30 - pana la ultimul publicitar 

 

In caz ca ai ajuns pana aici, te-ai decis ca trebuie sa participi, dar te impiedica rabdarea sa mai dai scroll pana la preturi:
da-ne un mail la FIBRAAwards@IQads.ro, alegand unul dintre pachetele de pass-uri de mai jos. Restul detaliilor, aici.

 

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

ThinkDigital

ThinkDigital este una dintre cele mai mari retele de servicii media online din Europa de Est si de Sud, cu birouri in Romania, Grecia, Cipru, Bulgaria, Ungaria si Albania. Sales house, regie de vanzari, digital... vezi detalii »

GMP Advertising

GMP Advertising este una dintre cele mai premiate agenții independente din România pentru eficiență și creativitate. Este singura agenție românească deținătoare a două trofee Agenția Independentă a Anului... vezi detalii »

Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Related