[Definitia ghost-ului] Dani Macarie: Reclama de festival e haute couture-ul nostru

[Definitia ghost-ului] Dani Macarie: Reclama de festival e haute couture-ul nostru

Redeschidem discutia despre ghost-uri, desi subiectul se dezbate inca de cand au aparut competitiile de creativitate si gloria premiilor. Vrem sa vedem daca, odata cu aparitia digitalului, e sau nu cazul unei redefiniri a conceptului. Apoi vrem sa urmarim cum arata azi un checklist prin care sa stabilesti daca un ad poate fi etichetat ca ghost, ce elemente din definitiile creativilor sunt comune si unde apar diferentele. In continuare puteti sa cititi opinia lui Dani Macarie (Director de Creatie, Ogilvy & Mather).

Care e definitia ta a ghost-ului. S-a schimbat in vreun fel in ultimii ani?
Definitia mea (daca am avut vreodata una) a disparut impreuna cu termenul. Nu l-am mai auzit de vreo zece ani. Nu mai conteaza. Publicitatea a depasit faza respectiva.

Ce n-o sa putem depasi niciodata sunt concepte mai vechi si mai grele - concepte ca “adevarat” si “fals” sau “adevar” si “minciuna”.

Ghost-ul de la inceputul anilor 2000 nu era minciuna si nici fals. Era mai degraba un fel de “concept car” pe care il vedeam mereu la saloanele auto si niciodata pe autostrada. Era ghost, nu era fake.

Daca e sa avem azi o discutie, ar trebui sa fie despre real versus fake.

Cum arata un checklist prin care sa stabilesti daca o creatie e ghost sau nu
Nu cred ca instrumentul respectiv ar avea vreun rost, dar de dragul argumentatiei o sa incerc un fel de definitie.

Daca nu e ceruta si nici platita de catre client, daca inventeaza o problema pentru ca are deja solutia, daca e formata din elemente care nu exista si/sau nu functioneaza in afara unui case film, creatia respectiva e fake.

Exista ghost-uri si ghost-uri?
Dupa cum spuneam, exista real si fake.

Crezi ca o sa dispara vreodata ghost-urile din competitiile de creativitate?
Concept cars vor fi mereu. Concept cars, concept clothing, concept buildings, concept etc.

Reclama de festival e haute couture-ul nostru. Asa aratam cat de buni suntem de fapt. Cat de buni am putea sa fim.

Sunt foarte putin clienti care sa vrea sa ne poarte haute couture-ul si doar unul sau doi care sa ni-l si plateasca. Dar asta n-o sa se schimbe prea curand si nici nu trebuie atata timp cat haute couture-ul exista cu adevarat si atata timp cat nu e foarte departe de pret-a-porter-ul care iese zilnic din agentie.

Ce a devenit suparator in ultimii ani nu e haute couture-ul in sine, ci faptul ca nu-l mai vedem decat in filme.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related