CRBL: Sunt un devorator de publicitate si ma inspir cateodata din reclamele de afara pentru texte sau videoclipuri

CRBL: Sunt un devorator de publicitate si ma inspir cateodata din reclamele de afara pentru texte sau videoclipuri

 CRBL face si el parte din grupul de artisti care vor veni la Cupa Agentiilor la Karaoke by Cat Music. Daca Smiley, Elena Gheorghe, Voltaj sau Cabron vor canta alaturi de publicitarii participanti, CRBL va fi moderatorul evenimentului. Dar sa nu credeti ca s-a lasat de muzica. Din contra, tocmai ieri a lansat un nou videoclip pentru piesa "Buna dimineata", videoclip pe care-l puteti urmari dand scroll printre raspunsurile lui la intrebari despre imaginea publica si despre branduri, despre fani si despre fenomenul pirateriei. 

IQads: Cum e sa cresti sub ochii tuturor, sa te transformi din tanarul nastrusnic din trupa SIMPLU in taticul din reclamele Vodafone? 
CRBL: Nu am crezut niciodata ca am sa reusesc sa ajung pana aici. Eu doar am continuat sa visez. Cel mai greu lucru este ca trebuie sa faci multe sacrificii si in viata personala. Daca gasesti calea de mijloc, inseamna ca ai gasit cheia succesului. Important este sa crezi in tine si ca poti sa reusesti orice. Nu renunta la vise, nu da inapoi si nu ceda pentru nimic. "Lumea e prea mare, n-are rost sa fii prea mic" e un vers dintr-o piesa viitoare, care cred ca surprinde esenta unei evolutii continue.

IQads: Cum comunici cu fanii tai, atat in online, cat si in offline?
CRBL: Facebook, Instagram, Youtube si Twitter sunt cele mai importante canale de comunicare pe care le folosesc. Ma simt obligat si dator fata de ei sa aduc atat zambete in viata lor, cat si sa contribui cu sfaturi si versuri cu mesaje puternice. Si pentru asta, e important sa fiu permanent in legatura cu ei, parerile fanilor functionand ca un barometru pentru mine.

IQads: Sa ne imaginam ca te intalnesti fata in fata cu un fan care si-a exprimat de nenumarate ori admiratia pentru tine in online. Cum ti s-ar schimba parerea despre el daca ai afla ca nu cumpara muzica, ci prefera sa o downloadeze in varianta piratata de pe internet?
CRBL: Aceasta lupta o am de cand am pus mana pe microfon. Nu imi plac oamenii care vin sa ceara autograf spunand ca sunt fanii mei. Imediat le pun o intrebare usoara despre o piesa marca CRBL si atunci se rezolva automat problema. :) Este ok sa iti placa muzica mea. Iti multumesc. Este ok sa-ti placa ce fac eu pe micul ecran. Iti multumesc. Este ok sa-ti placa de mine. Iti multumesc. Dar nu este ok sa nu fii pregatit sa platesti un pret modic pentru un cd, un concert sau o piesa. Industria muzicala depinde de asta. Imi pare rau ca inca nu se intelege asta. La un moment dat am sa incep sa dau autografe si sa fac poze doar pentru cine merita, adica pentru cei care au cel putin un album cumparat. Ca sa obtii ce vrei in viata, trebuie sa iti doresti foarte tare si sa fii dispus sa sacrifici timp si bani.

 

IQads: Stiu ca si dansul e o mare pasiune a ta. Lucrezi la ceva in directia asta?
CRBL: Eu sunt dansator, in primul rand. Mi-am petrecut 20 de ani in lumea dansului. Nu as putea sa ma opresc. Dansul imi curge prin vene. Momentan lucrez la un spectacol de dans pentru scena teatrului, alaturi de Elena, sotia mea. Este un proiect pe care ni-l dorim de foarte mult timp. Cand va fi gata, o sa aflati si am sa va invit sa–l vedeti.

IQads: Care e procesul prin care un artist "migreaza" dintr-o zona in alta, de la muzica la viata de televiziune, de exemplu? Ce iti trebuie?
CRBL: Nu este deloc simplu. Viata in televiziune are alte reguli decat viata de pe scena. Este clar ca le-am descoperit odata cu trecerea timpului. Am lucrat cu profesionisti de la care am invatat multe. Prima mea colaborare cu televiziunea a venit odata cu show-ul "Megastar", unde am fost invitat in calitate de jurat alaturi de Virgil Iantu, Aura Urziceanu si Adi Despot. Am continuat in ipostaza de concurent la "Dansez pentru tine", timp de doua sezoane, dupa care am ajuns la "Te cunosc de undeva" si mai apoi la "Romania Danseaza", in calitate de jurat. A trebuit sa gasesc mixul potrivit intre cine sunt eu si ce se cere. A trebuit sa incep sa gandesc si prin prisma telespectatorului. Eu cred ca daca ramai o persoana cu coloana vertebrala si intelegi mecanismul, telefonul va suna de fiecare data.

IQads: La inceputurile carierei tale se practica product placement-ul? Cum a schimbat acesta showbiz-ul romanesc?
CRBL: Este adevarat ca, la inceput, nu exista aceasta practica, la noi cel putin. Dar nu inventam noi roata. Pot spune ca product placement-ul este inca un instrument care ajuta piata muzicala si contribuie la realizarea unor productii bune. De ce nu? Atat timp cat exista beneficii de ambele parti, sunt incurajate astfel de parteneriate.

IQads: Crezi ca endorsmentul vedetelor face o diferenta semnificativa pentru branduri in termeni de vanzari?
CRBL: Conteaza foarte mult cine esti si cum esti perceput de catre oameni, fani sau nu. Asta te pozitioneaza in piata pe o lista, mai sus sau mai jos. Din acest motiv conteaza ceea ce faci, ce spui, unde apari, langa cine apari etc. Si din moment ce anumite branduri aleg sa-si asocieze imaginea cu vedetele, inseamna ca e o reteta de succes, inclusiv in termeni de vanzari.

IQads: Cu ce branduri ai colaborat pana acum si ce contracte ai in prezent?
CRBL: Vodafone, Pepsi, J&B, Angelli, Nike, Puma, Samsung, Intersport, Dodge, No Eye Patch, Avon sunt cateva dintre brandurile cu care am lucrat. Cu Nescafe am colaborat recent, cu ocazia celui mai recent videoclip – "Buna dimineata".

IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
CRBL: Inainte de a merge la o discutie, fac un research despre respectivul brand, asta daca nu imi este deja cunoscut. In primul rand, trebuie sa ne potrivim, sa simt ca suntem compatibili in ceea ce priveste valorile fiecaruia. In al doilea rand, nu as concretiza o propunere de colaborare daca brandul respectiv nu ar respecta un anumit cod de principii si s-ar afla in contradictie cu proiectele pe care incerc sa le dezvolt. Cum e, de exemplu, Scoala de dans Big Bounce, la care m-am dedicat 100% si prin care incerc sa inspir generatii de tineri, pentru a avea o viata implinita din mai multe perspective.

IQads: Ai mai avut pana acum contact cu oamenii din agentii? Cum te astepti sa se descurce din postura de cantareti la Cupa Agentiilor la Karaoke by Cat Music?
CRBL: Acum cativa ani am avut si eu o agentie de publicitate. Sunt creativ si imi place sa ma joc cu ideile. Pot spune ca sunt un devorator de publicitate si ma inspir cateodata din reclamele de afara, atat pentru texte, cat si pentru videoclipuri. Este clar ca in agentii sunt oameni talentati, oameni care inteleg arta de orice gen. Abia astept sa-i vad la microfon si sa vad cum se vor descurca pe scena si in fata unui public poate carcotas. A... si cu juriu. :)

IQads: Spune-le publicitarilor care vin la Cupa Agentiilor la Karaoke by Cat Music despre un truc pe care-l folosesti ca sa scapi de trac si la care pot apela si ei inainte de competitie.
CRBL: Autosugestia, dom’le, autosugestia. :) Sunt multe trucuri la care am apelat de-a lungul timpului, mai ales la inceputul carierei, insa de obicei ma antrenez si fizic inaintea concertelor, cu cateva miscari de dans, care completeaza exercitiile de respiratie. Plecati cu gandul la distractie, mergeti cu lectiile facute si nu va panicati daca mai gresiti cateva note muzicale. Important este sa incercati! Va astept acolo!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related