Despre nevoia de artizanat

Despre nevoia de artizanat

TheCell a lansat, pe la mijlocul lunii august, "Artisan", o serie de documentare care vorbesc despre artizanat si despre oamenii care aleg sa faca asta intr-o lume tot mai tehnologizata. Primul episod spune povestea lui Razvan Giurcaneanu, care, dupa aproape 20 de ani petrecuti in publicitate si la aproape 50 ani de viata s-a hotarat sa faca o schimbare radicala de cariera si sa se (re)apuce sa faca ciocolata asa cum facea bunicul sau, mester ciocolatier, inca din perioada interbelica. Va las sa vedeti mini-documentarul si apoi sa cititi istoria Artisan spusa de Teodor Cucu, unul dintre oamenii din spatele proiectului.

IQads: E proiectul Artisan o revolta impotriva tehnologiei? Un semnal de alarma? Sau doar un proiect dragut despre oameni draguti?
Teodor Cucu: Cu siguranta nu e o revolta. E poate un semnal de alarma in contextul romanesc, in care tindem sa uitam lucrurile care ne definesc. Iar artizanatul este un astfel de lucru, pentru ca fara artizanat nu ar fi existat tehnologie. Si indiferent cat de mult evolueaza tehnologia, lucrurile facute de mana au alt efect asupra noastra, ca oameni. Au suflet. 

Dincolo de asta, e o serie de documentare despre oameni frumosi, cu povesti interesante, adevarate, despre cum si-au gasit vocatia si de ce fac ceea ce fac. Din pacate, cred ca nu vedem suficient de multe astfel de povesti si cumva, in secundar, ne-am propus si asta: sa demonstram ca oamenii “consuma” si altfel de continut, nu doar cel tabloidizat. 

IQads: Cum v-a venit ideea proiectului?
Teodor Cucu: Ideea mi-a venit acum aproximativ 3 ani, dupa ce am vazut un scurt documentar despre ultimul manufactor de ochi de sticla din UK. Atunci mi-am dat seama ca si noi s-ar putea ca in curand sa nu mai avem artizani si ca daca i-am promova poate am reusi sa schimbam asta. O data pentru ca, daca le-ar afla povestea, oamenii si-ar dori sa incerce/cumpere produsele, iar in al doilea rand pentru ca poate am reusi sa ajutam niste oameni sa-si gaseasca vocatia, sa incerce sa creeze, sa aiba curaj sa-si schimbe viata. Daca Razvan, protagonistul primului episod Artisan, a reusit la 50 de ani sa lase tot ce stia si sa se apuce de facut ciocolata artizanala, cu siguranta pot si altii. 

IQads: Care sunt trei obiecte facute de mana fara de care nu ai putea trai si care sunt trei obiecte nefacute de mana fara de care nu ai putea trai?
Teodor Cucu: Din pacate pot trai fara ele si cumva tocmai asta e problema. Nu sunt esentiale supravietuirii decat intr-un context apocaliptic. In schimb, iti fac viata mai frumoasa si despre asta vrem noi sa vorbim. Despre cum o pralina sau o paine facuta artizanal te fac un pic mai fericit. Daca te uiti in toate tarile din jurul Mediteranei si nu numai, artizanatul e foarte pretuit tocmai din acest motiv.

Revenind la intrebare, painea, branzeturile si dulciurile artizanale sunt cateva dintre lucrurile care-mi fac viata mai frumoasa. 

IQads: Cate episoade o sa aiba Artisan si cine sunt oamenii care apar in filmulete? Cum ii gasiti? Cum ii alegeti?
Teodor Cucu:
Nu stim cate episoade vor fi, probabil atatea cate vom putea face, mai ales ca in momentul de fata vorbim de un efort autosustinut. Dar ne-am propus sa facem macar 10. Sper sa si reusim. :)

De gasit, pentru inceput, i-am gasit bazandu-ne pe cunostinte, dar deja am inceput sa primim propuneri si sper sa primim din ce in ce mai multe. 

IQads: Cine va sprijina si va sponsorizeaza?
Teodor Cucu:
Cum spuneam, momentan e un proiect TheCell  autofinantat. Dar nu excludem eventuale parteneriate, in masura in care acestea nu vor afecta calitatea continutului. 

Avem in schimb sustinerea Discovery Romania si Decat o Revista, carora le multumim mult pentru ajutor. 

IQads: Ce va propuneti cu proiectul? Sa-l monetizati sau doar sa educati?
Teodor Cucu: Ne propunem sa demonstram ca nevoia de a vedea, simti, crea lucruri facute de mana nu e ceva ce tine de trecut, ci ceva ce ne defineste ca oameni. Pentru ca fara artizanat am deveni doar niste operatori de masini. In egala masura, obiectivul acestei serii este sa promoveze oamenii care fac lucruri de valoare, sa promoveze un alt fel de viata, dar si sa-i inspire pe cei care poate nu au avut curajul sa creeze, inca.

Avand in vedere ca in 48 de ore au fost peste 3000 de vizualizari ale documentarului, sper eu ca si reusim. :)

IQads: Care e echipa completa a proiectului?
Teodor Cucu: Alex Galmeanu (DoP), Ionut Popescu (Edit & color), George Maftei (Producer), Adrian Ciuplea (Music & Sound Design), Cristian Banica (Gaffer), Augustin Krysta (Subtitles), Teodor Cucu (regizor)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related