Poezia e în stradă. Și filmele. Și gramatica. ”Interesul pentru politică nu este un lucru bun sau rău. Este un lucru vital”

Poezia e în stradă. Și filmele. Și gramatica. ”Interesul pentru politică nu este un lucru bun sau rău. Este un lucru vital”

Îți dai seama că e cu adevărat grav când, dacă încerci să ieși puțin din actualitate (dar cine încearcă?) și cauți un film sau o carte sau orice altă ușă de evadare, site-urile cu astfel de preocupări îți vorbesc tot despre protest. 

Feedul nu lasă nici o portiță de scăpare. Suntem aici, într-un punct din care nu se poate pleca. Nici măcar înspre alte lumi, imaginare. 

Printre primii au fost Dexonline, care propuneau definiția cuvântului lichea, chiar la începutul protestelor și 9.200 de oameni au dat mai departe, ca să afle câți mai mulți dintre semeni ce înseamnă asta:

Apoi, site-ul dădea definiția democrației, ca motto, pe prima pagină. Iar unii au văzut asta nepotrivit. Ce legătură are gramatica cu protestele și politica?

Dexonline explică:

* Am oscilat între a protesta în numele echipei sau fiecare în nume personal. Totuși, majoritatea a mers pe ideea acestui mesaj.

Au continuat cu definiții cu dedicație, pe Facebook:

dexonlineNu e partinic, e doar împotriva găștii de infractori care vor să legitimeze furtul. Să înțelegem că dvs. susțineți legalizarea hoției?

O explicație în detaliu, aici:

Faptul că ne exprimăm opiniile îi deranjează pe mulți. Unii oameni se declară scandalizați, dezamăgiți sau scârbiți pentru că ne considerau un site apolitic. Alții încearcă să-și încadreze dezaprobarea într-o formă frumoasă: „credeam că sunteți mai presus de politica asta murdară”. În orice formulare, această atitudine a oamenilor este profund greșită.

Interesul pentru politică nu este un lucru „bun” sau „rău”. Este un lucru vital pentru ca o democrație să poată funcționa. Este vital ca fiecare dintre noi să se implice în treburile cetății. Dacă doar așteptăm să apară oameni (1) competenți, (2) bine intenționați și (3) lăsați să-și facă treaba, vom muri așteptând.

 

Cei de la Hyperliteratura își fac și ei cunoscută poziția, declarând că au dreptul să își aleagă cititorii:

Nu am amestecat niciodată literatura și cărțile cu politicul, dar pentru că am share-uit anumite stări (cum a fost momentul luminilor) și am primit mesaje jignitoare din partea susținătorilor unei grupări politice, atunci ar fi bine să știți clar unde ne poziționăm. Iar dacă pentru asta nu vreți să ne citiți, unlike, e atât de simplu! :)

Disclaimerul nostru rămâne același: „Pentru o viață sănătoasă, citiți minimum două cărți pe lună.” S-ar putea să vă salveze mintea și spiritul.

Bookaholic lansează un concurs de creativitate protestatară:

În vâltoarea evenimentelor, hai să ne jucăm! Inspiră-te din literatură și inventează un slogan sau desenează o pancartă în ton cu vremurile de acum!

Modifică un citat, rescrie niște versuri, gândește-te ce-ar spune un anume scriitor despre ce se întâmplă acum în România, fă analogii cu un curent literar, fă legături între personajele de pe scena publică și cele din cărți sau cam tot ce-ți trece ție prin cap care să unească protestul cu literatura. Dacă ești prieten cu Photoshopul, fă o pancartă, un vizual, du un scriitor clasic în piață sau desenează cum știi tu mai bine.

Premiu: acei 50.000 euro*, o plimbare în piață și un ceai cald.

Unde? Aici, în comentarii.
Până când? Păi mai avem vreo nouă zile teoretic. :)
De ce? Inteligent, pașnic și cu umor protestăm cel mai bine. Și pentru că trebuie.
Ce facem cu ele? Le folosim în piață, le transformăm în vizualuri, le strigăm în față la guvern.
Cum? Ne rezervăm dreptul să ștergem orice comentariu care instigă la ură, violență, care depășește limitele bunului simț și conține injurii.
*am glumit cu ăia 50.000 euro. Altă întrebare?

Site-ul Ce filme vad? a postat această fotografie:

Și alte postări referitoare la actualitatea acestor zile:

Cei din Timișoara strigau așa, doar:

Sursa: Eugen Chirita Photography

Se pare că poezia nu a plecat niciodată din stradă. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related