Cele 9 legi nescrise care susțin o campanie de social media

Cele 9 legi nescrise care susțin o campanie de social media

Construirea unei relații sănătoase cu audiența din social media reprezintă una dintre cele mai importante elemente ale succesului pe rețelele sociale, spune  Alexandra Cerbu, specialist în social media și manager în cadrul agenției re7consulting România.

În cadrul cursului Social Media Optimization, care va începe în data de 25 august, Alexandra vorbește despre cele despre cele 9 legi de care orice om de social media trebuie să țină cont atunci când desfășoară o campanie în social media.  

”Social media reprezintă un spațiu care adună într-un singur loc indivizi cu probleme și interese comune.

De aceea, ca în realitate, și grupurile de indivizi din social media au nevoie de legi și reguli care să garanteze susținerea acestei comunități”, afirmă specialistul în social media.

Cele 9 legi nescrise care susțin o campanie de social media sunt:

  • Legea ascultării
  • Legea calității
  • Legea răbdării
  • Legea perpetuării
  • Legea influenței
  • Legea valorii
  • Legea recunoașterii
  • Legea disponibilității
  • Legea reciprocității

 

Aceste legi au rolul de a stabili ierarhii, de a seta condiții de integrare în grup, de a promova ideile bune sau originale, de a recunoaște și aprecia aceste idei și așa mai departe.

Aceste reguli au fost create pentru a garanta posibilitatea de a realiza trei mai obiective: integrarea în grup, menținerea în grup și accederea către trepte ierarhice superioare.

 

Prima lege:

  1. Legea ascultării care se axează pe următoarele: ascultarea audienței, urmărirea conținutul generat, pentru a aflarea nevoilor și care sunt mijloacelor pe care audiența le crede fezabile pentru satisfacerea nevoilor.
  2. Legea calității care aduce cantitate. Este mai bine ca 1000 de conexiuni online sa fie relevante și să citească constant conținutul creat pe pagină, decât 10.000 de conexiuni care nu generează engagement nici cât cei 1000.
  3. Legea răbdării. În social media trebuie abordată pas cu pas strategia pentru a atinge obiectivele propuse, chiar dacă timpul de realizare este mai mare.
  4. Legea perpetuării, implicarea în construirea unei audiențe online de calitate.
  5. Legea influenței reprezintă un avantaj determinant pentru succesul unei campanii. Pentru a crește șansele de succes a unei campanii in social media există scurtături: influencerii; oameni care au deja zeci, sute de mii sau chiar milioane de fani și care, printr-o colaborare, au potențialul de a genera un ROI sănătos.
  6. Legea valorii, concentrarea pe crearea unui conținut de calitate și dezvoltarea relațiilor de durată și mai puțin pe conversii.
  7. Legea recunoașterii. Fiecare urmăritor pe care îl ai reprezintă o piesa importantă în puzzle-ul unei campanii reușite de social media marketing și este recomandat să existe interacțiune cu ei și să le fie acordată atenție.
  8. Legea disponibilității. Un avantaj determinant al rețelelor sociale este faptul ca permite realizarea unui proces de comunicare bidirecțional.
  9. Legea reciprocității. O parte din timpul petrecut în social media trebuie sa fie concentrat pe distribuirea și dezbaterea conținutului publicat de oameni importanți din nișa afacerii.

 

Cei care vor să aprofundeze metodele de promovare în mediul online pot participa la cursul Social Media Optimization organizat de Creative Business Management, deținătorul platformei Cursuri-creative.ro, în parteneriat cu agenția Re7consulting.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related