Cum facem România mai Sigură? E.ON se implică direct alături de I.G.S.U. și Echipa de PR

Cum facem România mai Sigură? E.ON se implică direct alături de I.G.S.U. și Echipa de PR

Faptul că România ocupă un loc fruntaș în statistici triste nu mai este o noutate, dar, pe de altă parte, nici nu ar trebui să fie o informație pe care să o luăm ca atare, ci o realitate pe care să ne propunem să o schimbăm.

Acesta este și obiectivul E.ON, furnizorul de servicii care oferă 3 forme de energie: electricitate, gaz și strădania de a fi buni.

Și acesta este motivul pentru care, în ultimii şapte ani, E.ON derulează împreună cu I.G.S.U. (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă) numeroase campanii de informare și conștientizare, în cadrul parteneriatului “Împreună pentru Siguranță”, privind riscurile la care românii se expun atunci când utilizează necorespunzător sursele de energie și gaze.

Începând din toamna anului 2017, mesajele acestor campanii au ajuns și în social media, pentru ca românii să afle într-o manieră clară, atractivă și interactivă ce au de făcut pentru a preveni incendiile, exploziile, precum și alte incidente grave care pot avea loc din cauza nerespectării unor reguli simple de siguranță.

Așa a luat naștere pagina de Facebook și contul de Instagram România Sigură, pe care, dacă le accesezi, le vei asocia cu siguranță unui proiect editorial, datorită abordării utile și necomerciale ale postărilor. Conturile produc conținut util aproape zilnic şi transpun, de fapt, în social media una dintre direcțiile cheie ale E.ON în domeniul responsabilității corporatiste: aceea de a informa și educa cu privire la utilizarea responsabilă a energiei.

 

Am început acest proiect încă de acum un an jumătate, iar de atunci am avut timp suficient să observăm câtă nevoie de informare există. În prezent, proiectul reprezintă deja o miză personală și foarte dragă: orice postare poate contribui ca o viață să fie salvată așa că ne folosim toate resursele pentru a crea conținut cât mai variat și de impact. Pe această cale, mulțumim unuia din cei mai deschiși clienți cu care am avut ocazia să lucrăm, unui client care face CSR cu cea mai mare responsabilitate, care are programe sustenabile care se derulează de-a lungul multor ani și, nu în ultimul rând, unui client care înțelege cu adevărat ce înseamnă conținutul util, fără a simți nevoia să se promoveze prin mesaje comerciale”, declară Mihaela Munteanu (Managing Partener, Echipa de PR).

 

În momentul de față, pagina de Facebook “România Sigură” însumează o comunitate de aproape 20.000 de fani, sute de postări utile, incluzând infografice, clipuri video și alte tipuri de conținut adaptat specificului social media, zeci de mii de share-uri ale postărilor și, nu în ultimul rând, un exemplu de implicare pe termen lung al unei companii.

E.ON România a demarat proiectul “Împreună pentru Siguranță” împreună cu I.G.S.U. acum 7 ani și, de atunci, am încercat să acoperim toate riscurile majore care îi pot afecta pe români. De la instalații electrice improvizate, la lipsa detectoarelor de gaze sau de fum și până la nesupravegherea copiilor, campanile noastre și-au propus să informeze și să schimbe comportamente, mai ales că, pe lângă crearea materialelor informative, ne-am implicat și prin oferirea unei expuneri potrivite pe principalele canale media. Însă, odată ce social media a devenit o prezență constantă în viețile românilor, ne-am dat seama că e important să fim prezenți și aici cu mesajele campaniilor.

Nu am vrut însă ca social media să reprezinte o platformă prin care pur și simplu materialele deja existente să fie preluate și am conceput, împreună cu Echipa de PR, o strategie pe termen mediu și lung, care să ne permită să producem conținut relevant pentru a preveni pericole reale. Așa a apărut România Sigură, iar, acum, după mai bine de 1 an de la lansarea paginii, suntem mândri de ceea ce am reușit să realizăm împreună și privim cu ambiție spre viitor pentru a face și mai mult.” a declarat Cristina Sissons (CSR Manager E.ON România).

 

Informațiile și mesajele integrate în postările publicate pe conturile de social media România Sigură sunt verificate atât cu specialiştii E.ON, cât și cu reprezentanții I.G.S.U, astfel încât utilizatorii să fie siguri că pot avea încredere în conținutul postat.

 

Încheiat între I.G.S.U şi E.ON România în luna septembrie 2012, parteneriatul a facilitat derularea la nivel naţional a mai multor campanii comune de informare şi conştientizare a cetăţenilor privind riscurile la care se expun în cazul utilizării necorespunzătoare a energiei. Astfel, în ultimii șapte ani au fost derulate campaniile: “F.O.C – Flăcările Omoară Copii” (2012), destinată conştientizării pericolelor la care sunt expuşi copiii lăsaţi singuri sau nesupravegheaţi în casă, urmată de “R.I.S.C.- Renunţă! Improvizaţiile sunt Catastrofale!” (2012), „R.I.S.C. – Siguranţa NU e un joc de noroc!” (2013), „Nu tremur la cutremur” (2015), „Mai bine previi, decât să nu fii!”(2017) și “Prevenirea exploziilor în locuințe” (2018).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related