Îndemnuri noi la vot: Viaţă, groază şi poezie

Îndemnuri noi la vot: Viaţă, groază şi poezie

UPDATE:

26,9% dintre romani au declarat că vor merge sigur să voteze la alegerile europarlamentare din 2019, potrivit unui sondaj INSCOP Research, realizat recent. Un procent mai mic decat cele de la edițiile anterioare ale alegerilor europarlamentare şi mult sub media europeană. În afara campaniilor tradiţionale de încurajare a votului, au apărut demersuri şi din zona companiilor.

Întru încurajarea votului, Centrokinetic a lansat campania "România are nevoie de coloană vertebrală". Clinica de recuperare va oferi, pe tot parcursul lunii iunie, un discount egal cu prezența la vot a românilor la alegerile parlamentare. 

De asemenea, la AWAKE 2019, cei care au votat și vin la festival primesc o brățară specială, cu care pot cumpăra mâncare și băutură la prețuri mai mici.

 

Text initial

E o zi nouă în România, în Europa şi chiar în Univers, este chiar o zi de luni, în care avem de înfruntat nimicuri, plus puţină campanie electorală, pentru că pe 26 mai sunt alegerile europarlamentare. Şi noi vă îndemnăm să mergeţi şi să votaţi cu tot entuziasmul sau lipsa lui, plictiseala, indiferenţa, furia sau sictirul. Altfel, ştiţi voi, vă treziţi la Căciulata

Şi chiar dacă v-am plictisit deja cu asta sau oricum sunteţi hotărâţi să votaţi, mai avem trei îndemnuri pe listă. După cum spuneam în titlu, sunt cu viaţă, cu groază şi cu poezie. 

Campania Parlamentului European, "Alege-ţi viitorul” (dublată de platforma dedataastavotez.eu) se apleacă asupra lucrurile sensibile, fragile şi emoţionante ale vieţii. Un spot simplu şi roz cu naşteri reale (toate scenele din videoclip sunt imagini adevărate, spre deosebire de alţii), realizat de regizorul Frédéric Planchon, care îndeamnă cetăţenii UE la responsabilitatea viitorului. 

Apoi, îl avem pe regizorul Jaco Van Dormael (regizorul Mr Nobody), care s-a ocupat şi el de campania Uniunii Europene, ‘EUandME’, în felul lui. Shortul The Shape, cu nuanţe distopice, are drept protagonistă o fată care recită poezia lui Paul Eluard, Liberté:

Şi după apocalipsă, ne întoarcem în România, unde este o nouă zi, spune PSD în clipul de campanie, pe care nu îl comentăm, doar îl lăsăm aici, mărturie:

 

Cum spuneam şi vineri, când observam că Hornbach face cu ochiul din balcon alegătorilor români, cel puţin politica din România e bună de comentat, până şi în campaniile companiilor. 

Fan Courier participă cu un mesaj serios la această conversaţie:

Treci pe roșu sau aștepți verdele? Dreapta sau stânga? Pe scurtătură sau pe drumul lung? Acum sau altă dată? Deciziile noastre de azi sunt realitatea de mâine, fie că vorbim de marile alegeri sau de alegerile mici, de zi cu zi. De 21 de ani, luăm fiecare decizie cu gândul la viitor. 

Deci: 26 mai. Că alegi un viitor roz sau spui nu unui viitor sumbru, oricare ar fi alegerea ta, mergi la vot.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related