Fundraising creativ: #BineDePurtat în pandemie

Fundraising creativ: #BineDePurtat în pandemie

Un studiu recent arată că un român din doi au donat pe perioada pandemiei pentru o cauză caritabilă, numărul acestora fiind de aproape 4 ori mai mare decât al celor care au donat în perioada anterioară. În medie, mai spune sondajul lansat de BCR, un român a donat de 3 ori în ultimele 3 luni. Cele mai multe cauze care au fost sprijinite în această perioadă au avut o legătură directă sau indirectă cu criza cauzată de coronavirus. Cum au reușit fundraiserii din alte zone, non-COVID19, să atragă fondurile necesare pentru susținerea activității? Prin campanii creative, desigur.

Andreea Tamaș este fundraiser la Asociația KinetoBebe. Aici sunt tratați zilnic, în mod obișnuit, câte 150 de copii în cele trei centre din București, copii care suferă de diferite dizabilități motorii ușoare, medii și grave. Cei mai mulți părinți își permit să plătească terapia, însă nu toți. Iar multe dintre cazurile grave sunt tocmai ale celor care nu pot susține financiar tratamentul copiilor. Pentru toți acești copii, Andreea încearcă să găsească fonduri lună de lună, pentru că, de cele mai multe ori, tratamentul este de lungă durată.

De-a lungul timpului, fundraiserul a reușit să inițieze campanii și proiecte care, cu ajutorul multor influenceri care s-au implicat, au susținut activitatea KinetoBebe. Din păcate însă, acestea au fost sistate la mijlocul lunii martie, pe fondul contextului pandemic, toate fiind desfășurate în offline.

Astfel, Andreea a fost nevoită să gândească din nou out of the box, inițiind un proiect de fundraising online. Prin urmare, la începutul lunii aprilie, a deschis un grup de donații pe Facebook – Bine de Purtat – bazar caritabil, unde antreprenori mai mari sau mai mici au donat diverse obiecte sau servicii, sumele strânse mergând către KinetoBebe. Astfel, peste 3.000 de persoane au intrat în grup și în jur de 10% au și donat în contul unor abonamente de flori, de spa, chiar cazare în diferite pensiuni sau primind la schimb haine, bijuterii, jucării.

 

"Am reușit să strângem în nici două luni aproximativ 20.000 de lei, fonduri folosite pentru a adapta sediile noastre la noile condiții de desfășurare a activității și la a ne susține în perioada suspendării. Fără suportul constant oferit de cei care au înțeles că ajutorul lor este vital, probabil că nu am fi reușit să redeschidem sediile și să reîncepem terapia pediatrică", a explicat Andreea Tamaș.

 

Modalitatea găsită de fundraiserul KinetoBebe pentru a strânge fonduri a atras un engagement ridicat al membrilor grupului. Pe de o parte antreprenorii sau creatorii care au dorit să doneze au beneficiat de awareness în rândul membrilor – cei mai mulți de alfel din targetul lor de business – și de un contact pozitiv, având în vedere că au donat pentru o cauză socială. Pe de altă parte, membri au interacționat cu branduri nișate, multe destul de noi, beneficiind de un preț redus pentru produse artizanale, creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related