[Netul salbatic] Andrei Ciobanu: Oamenii din online se feresc de subiectele grele ca să nu piardă campanii și proiecte publicitare

[Netul salbatic] Andrei Ciobanu: Oamenii din online se feresc de subiectele grele ca să nu piardă campanii și proiecte publicitare

Dacă ar fi să semnaleze unele probleme în privința influencer marketingului din România, Andrei Ciobanu nu le-ar ocoli pe cele morale. Consideră că e nevoie de principii mai solide, research mai detaliat și asumarea mai clara a greșelilor, din partea influencerilor. Andrei e comediant, scriitor și gazda matinalului KissFM; am vorbit recent cu el despre plictiseala din lockdown și dorul de scenă, iar acum am abordat tema online-ului din perspectiva relațiilor dintre influenceri și branduri și responsabilitățile lor.

”Oamenii din online trebuie să fie remunerați pentru munca prestată, dar când faci reclamă la absolut orice sau oricine îți oferă o sumă de bani, trebuie să te aștepți și la reacții mai puțin pozitive din partea comunității tale.”

Discutăm, în continuare, despre rolul curajului din partea agențiilor și a creatorilor în fața clienților, despre semnalarea conținutului sponsored și despre un mediu online mai curat.

 

Comunitatea influencerilor

Din punctul meu de vedere avem mulți creatori de conținut în România, dar nu avem o Comunitate de influenceri. Cred că această unitate între creatori e ceea ce lipsește și am avea nevoie. Eu consider că sunt mulți creatori care merită apreciați, fie că discutăm despre perseverența lor, consistența produsului sau talentul acestora. Personal, prefer să urmăresc oamenii talentați care creează conținut online consistent, nu doar niște selfie-uri frumoase. Creatori online cu talent și consistență - pe aceștia îi pot numi "influenceri".

 

Responsabilitatea unui influencer

E foarte important să fii sincer cu cei care te urmăresc, cu tribul tău. De fiecare dată când încerci să pari altceva sau faci anumite compromisuri, mai devreme sau mai târziu se va întoarce împotriva ta, exact ca un bumerang. Da, oamenii din online trebuie să fie remunerați pentru munca prestată, dar când faci reclamă la absolut orice sau oricine îți oferă o sumă de bani, trebuie să te aștepți și la reacții mai puțin pozitive din partea comunității tale.

 

Subiectele ”grele”

După părerea mea, degeaba ai o putere de influențare, dacă o folosești doar pentru a promova creme de față, hoteluri sau ceaiuri de slăbit și nu abordezi niciun fel de subiect social. Dar asta ține de viziunea fiecăruia și de felul în care își dorește să fie perceput de proprii urmăritori.

Eu nu m-am ferit niciodată să discut pe canalul meu de YouTube despre temele pe care le consider importante (de exemplu sistemul educațional, lipsa prezenței la vot, educația sexuală etc). Repet: asta e strict alegerea mea și mă bucur că am adunat acolo o comunitate care împărtășește aceleași valori și principii.

Pe scurt, cred că mulți dintre oamenii din online se feresc de subiectele grele ca să nu piardă campanii și proiecte publicitare. În clipa în care îți asumi o poziție clară pe o anumită temă, vor exista și oameni care nu vor fi de acord cu tine, în mod firesc. 

 

Relațiile dintre influenceri și branduri

Din punctul acesta de vedere cred că putem evolua în industria de publicitate online dacă agențiile și profesioniștii care fac campanii ar încerca să fie mai curajoși în fața clienților. Iar clienții să le dea mai multă mână liberă acestor profesioniști, astfel încât rezultatul final să fie mai creativ, mai aliniat valorilor influencerilor și ale comunității lor.

 

Semnalarea conținutului sponsored

Sunt total de acord cu ideea de semnalizare a conținutului sponsorizat. Mă consider norocos din acest punct de vedere, fiindcă la toate campaniile pe care le-am făcut am lucrat cu profesioniști deschiși, alături de care am derulat proiecte de calitate.

 

Un mediu online mai curat

Pledez pentru auto-reglementare. Toți cei care au o prezență în online ar trebui să încerce constant să ridice ștacheta calității conținutului și să nu prezinte non-valorile ca pe niște virtuți, cum din păcate, se întâmplă destul de des momentan.

 

Reglementări

Problemele pe care le-aș semnala în ceea ce privește influencer marketing-ul din România nu mi se pare că țin neapărat de anumite reglementări legale, ci mai degrabă de unele morale. Însă pe partea asta, lucrurile nu pot veni ca o obligativitate, ci mai degrabă sub forma unor principii mai solide, a unui research mai detaliat și a asumării propriilor greșeli. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related