Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi online în luna septembrie este prezentat de Starcom România

Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi online în luna septembrie este prezentat de Starcom România
  • Starcom România prezintă ediția lunii septembrie a topului Social Media Stars Index
  • Inna, Smiley și Andrei Deiu au avut cele mai urmărite conturi din social media în luna septembrie, în România

Starcom România a realizat prin intermediul Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi online din sfera de divertisment din România, în luna septembrie.

George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager, a declarat:

Odată cu începerea noului an școlar, topul celebrităților din social media arată schimbări interesante în ceea ce privește preferințele consumatorilor acestui gen de conținut. Facebook, platforma preferată de grupele superioare de vârstă, are o creștere a engagement-ului de peste 11%. Pe de altă parte, Instagram și YouTube, platforme preferate mai mult de tineri, înregistrează o scădere semnificativă, de peste 10% a engagement-ului: -12% pe Instagram, peste 17% (7,5 milioane) în cazul numărului de clipuri vizionate pe Youtube.”

 

Inna, locul 1 în topul celor mai urmărite conturi din social media în luna septembrie
Artista își îmbunătățește rezultatele pe toate platformele de social media, cea mai importantă creștere fiind pe YouTube, unde clipul melodiei lansate în septembrie a adunat aproape 12 milioane de vizualizări și peste 141 de mii de aprecieri.

 

Locul 2 în clasamentul general al lunii septembrie este ocupat de Smiley
În urcare față de luna iunie, Smiley reușește să își îmbunătățească semnificativ performanțele în YouTube cu clipuri în care își prezintă activitățile de zi cu zi, cel mai vizionat fiind cel în care vorbește împreună cu Gina Pistol despre viitorul lor copil: peste 2 milioane de vizualizări și 75 de mii de aprecieri.

 

Andrei Deiu, locul 1 pe Instagram
Cu o comunitate puternică pe Instagram, dar și cu un engagement foarte pronunțat al fanilor, Andrei Deiu ocupă primul loc pe această platformă și trei în clasamentul general. Față de luna iunie, contul lui Andrei crește cu aproape 19 mii de urmăritori, acest număr reprezentând și diferența dintre contul lui Andrei și cel al Innei aflat pe locul doi.

 

Maxinfinite, locul 1 pe YouTube
Maxinfinite are un total de 42 de clipuri postate în septembrie, reușind să adune mai mult de 9.4 milioane de vizualizări. Mai mult, clipurile sale au 947 de mii de aprecieri și aproape 40 de mii de comentarii.

 

Andra Măruță, pe locul 4 în luna septembrie față de locul 2 ocupat în luna iunie
Chiar dacă scorurile obținute în cele două luni sunt similare, în luna septembrie există conturi care concentrează puncte pe toate rețelele sociale, mai mult decât în lunile anterioare.

 

Cei aflați pe locurile următoare provin din cele mai variate domenii
Pe cât sunt de diferite domeniile de care aparțin conturile ce ocupa locurile 5, 6, 7 și 8 din clasamentul general, atât de strâns legate sunt între ele de performanțele obținute: creatorii de conținut au performanțe remarcabile doar pe una dintre rețelele de socializare, ocupând unul din primele două locuri în categoria respective.

 

Dorian Popa, locul 9 pe YouTube
Dorian Popa își îmbunătățește semnificativ performanțele pe YouTube comparative cu luna iunie, în special datorită engagementului sporit, urmare a lansării la sfârșitul lunii august a unui video ce a adunat peste 13,7 milioane de vizualizări și peste 370 de mii de aprecieri.

 

Ștefania și Speak nu se află în primele 20 de locuri
În topul general din aceasta lună, Ștefania și Speak ocupă pozițiile 42 și 43, aceștia având o performanță notabilă doar pe Instagram.

 

Social Media Stars Index – categoria Muzică
 Inna se menține pe locul întâi și în topul celor mai căutați artiști de muzică, cu o detașare semnificativă față de Smiley, care o urmează pe locul 2.

 

Social Media Stars Index – categoria Fashion & Beauty
La categoria Fashion & Beauty, primul loc este ocupat și în luna septembrie de către Adelina Pestrițu. Pe locul 2 o găsim pe Alina Ceușan, iar locul trei îi aparține Denisei Ștefănescu.

 

Social Media Stars Index – categoria TV Stars
Starul TV numărul 1 al momentului este și în luna septembrie Dorian Popa, urmat de Răzvan Botezatu pe locul al 2-lea și Andreea Mantea pe locul 3. Aici, lucrurile nu se schimbă față de topul lunii iunie.

 

Social Media Stars Index – categoria Entertainment
Mircea Bravo urcă pe locul 1 în categoria Entertainment după ce în luna iunie a fost pe locul 2. Astfel, Flick Domnul Rimă ajunge pe 2 iar Selly ocupă în luna septembrie locul 3.

 

Social Media Stars Index – categoria Gaming
 Gamer-ul lunii septembrie este tot Maxinfinite. Pe locul 2 se clasează iRaphahell, iar pe 3 Bercea Ionuț.

 

Despre metodologie

Prezența fiecărei persoane pe platformele de socializare a fost punctată după două criterii: anvergura canalului/paginii și engagementul fanilor. Pentru o reprezentare echilibrată a celor trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportând fiecare dimensiune la maximul platformei.

În anvergura canalului au fost luate în calcul numărul de fani/followeri/subscriberi dar și numărul de mențiuni de către fani (în cazul Facebook) și numărul de vizualizări pentru fiecare clip (în cazul Youtube). Indexul de volum pe platforma a rezultat în urma însumării celor doua dimensiuni.

Pentru calculul engagement-ului unui cont a fost calculată mai întâi care este ponderea numărului de comentarii și distribuiri față de numărul de aprecieri la nivel de piață. Pentru fiecare cont a fost multiplicat numărul de distribuiri și comentarii cu indexul mediu al pieței, însumate rezultatele cu numărul de aprecieri al contului, obținându-se astfel un număr de puncte de engagement pentru fiecare cont. Indexul de engagement a fost calculat raportând numărul de puncte al fiecărui cont la numărul maxim de puncte per platformă.

Ierarhizarea conturilor pe fiercare platformă a fost făcuta însumând indexul de engagement cu cel de anvergură și raportându-l la maximul numărului de puncte al platformei respective. În acest mod, indexul fiecărei platforme a avut o pondere de 1/3 în indexul final.

Calculul indexului total a fost realizat prin însumarea indecșilor pentru fiecare platformă unde persoana este prezentă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related