Pasiune și curiozitate într-un caleidoscop #Classix

Pasiune și curiozitate într-un caleidoscop #Classix

Cea de-a doua zi a festivalului Classix a îmbrățișat publicul în aventura clasică contemporană cu două premiere: lansarea online a cărții „Un An Magic. Muzică clasică în fiecare zi”, de Clemency Burton-Hill, tradusă de Ana-Maria Onisei și concertul „Trenduri Caleidoscopice”, desfășurat în Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu” Iași și având drept invitați ansamblul Trio Artio.

Concertul a marcat debutul în România al Trio Artio, ansamblu vienez format din Judith Fliedl (vioară), Johanna Estermann (pian) și Christine Roider (violoncel) și a fost realizat cu sprijinul Forumului Cultural Austriac din București prin programul NASOM - New Austrian Sound of Music. Concertul a fost difuzat live pe paginile organizatorilor și a avut 4400 de vizualizări ale transmisiei, iar în public au participat fizic 30% din capacitatea locurilor Aulei, în conformitate cu reglementările actuale. Materialul poate fi vizionat în continuare pe pagina de Facebook a Classix Festival de către cei care nu au avut posibilitatea să-l urmărească în direct. 

Programul concertului a inclus lucrările: Ludwig van Beethoven: Trio în si bemol major, op. 11 “Gassenhauer”, Kurt Estermann: Fragmente I for Violin, Violoncello and Piano și Antonín Dvořák: Trio Nr. 4 în mi minor, op. 90 “Dumky”. Compoziții vesele, satisfăcătoare ale audienței, evocatoare ale spiritului muzicii populare, peisaje sonore de culori schimbătoare au format caleidoscopul audibil al serii de 15 martie. 

Lansarea cărții „Un an magic. Muzică clasică în fiecare zi” s-a desfășurat online pe paginile de Facebook ale Classix Festival, Cărturești, Editura Vellant, Radio Clasic, Radio România Cultural și Ana-Maria Onisei și a avut 2800 de vizualizări live. Au participat: Cristina Stănciulescu - jurnalist, Berti Barbera - jurnalist și publicist, traducătoarea cărții Ana Maria Onisei - jurnalist și om de comunicare, Dragoș Andrei Cantea, pianist concertist și director artistic al Classix Festival, și a fost moderată de Cătălin Sava. Volumul reprezintă prima lucrare de popularizare a muzicii clasice publicate în România, iar discuția invitaților a fost una deschisă, plină de candoare și prietenoasă cu publicul larg - mai ales cu cel tânăr.

O carte caldă, plină de umor, și de emoție, dar și de povești necunoscute despre compozitori și despre muzica acestora. Este ușor de citit, umană, și, în același timp riguroasă - pentru că autoarea, Clemency Burton-Hill este la bază ea însăși muzician, violonistă. O carte de care se vor bucura și veteranii într-ale muzicii clasice, pentru că vor avea multe de descoperit, și cei care și-au dorit să se apropie mai mult de muzica clasică și n-au știut de unde să o apuce. Mai mult, este și o carte potrivită pentru cei mici și pentru tineri. A fost o onoare să o pot traduce în limba română și ca evenimentul de lansare al cărții să se petreacă tocmai în timpul unui festival de muzică clasică cum este Classix, care își propune același lucru: să vorbească despre muzica clasică pe limba noastră, a tuturor și să o apropie de public.", a declarat Ana-Maria Onisei, jurnalist și om de comunicare, traducătoarea cărții Un an magic. Muzică clasică pentru fiecare zi în limba română.

Programul festivalului continuă astăzi cu două evenimente: sesiunea online Classix In Focus: Nordic Cultural Entrepreneurship, de la orele 13:00 și cu concertul Tango Vs. Jazz, în foaierul Palatului Culturii, începând cu orele 19:00. Evenimentele vor fi difuzate live pe paginile de Facebook ale organizatorilor.

Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Organizatori: Asociația Industrii Creative, Showberry
Presenting partner: Kaufland România
Sponsor: Basware
Parteneri diplomatici: Ambasada Regatului Norvegiei în România, Camera de Comerț Norvegiană – Română, Ambasada României în Norvegia, DAC Music Performance
Locații partenere: Episcopia Romano-Catolică Iași, Biblioteca Central Universitară „Mihai Eminescu” Iași, Palatul Culturii, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iași
Parteneri culturali: Forumul Cultural Austriac, Centrul Ceh, Institutul Francez, Centrul Cultural German, Academia Norvegiană de Muzică, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Fundația Dextra, Steinway & Sons, Act-in-Art
Parteneri de ospitalitate: Aqua Carpatica, Bellaria, Gramma, Time Out
Parteneri de mobilitate: Volvo - Premium Nordic Cars, Travis Tourism 
Parteneri de promovare: Wink, Printco, Ambra Sign
Parteneri de vestimentație: Garage Rent A Dress, Seroussi Iași 
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio Clasic, Radio Iași, Viva FM, Radio HIT, AGERPRES, Cațavencii, Wall Street, Spotmedia, Ziarul de Iași, Romania Journal, Zile și Nopți, IQads, Life.ro, Ziarul Metropolis, Suplimentul de Cultură, Kudika, Garbo, PRwave, Bookblog, Fashion Premium Magazine, Un site de muzică
Parteneri din comunitate: Rotary Iași, Rotaract Curtea Domnească

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related