Digitas România și Data Intelligence Team prezintă cel de-al doilea studiu despre fenomenul Clubhouse, cu noi date și concluzii în premieră pentru România

Digitas România și Data Intelligence Team prezintă cel de-al doilea studiu despre fenomenul Clubhouse, cu noi date și concluzii în premieră pentru România

În urma noului research realizat de Digitas și Data Intelligence Team, numărul de utilizatori Clubhouse s-a triplat: 44% dintre utilizatorii români de iPhone intervievați (vs. 12,9% în luna februarie) și-au instalat Clubhouse. Acest lucru se traduce într-un număr estimat de 255.498 de români care deja au intrat în Clubhouse până la jumătatea lunii aprilie. Și acestea sunt doar câteva dintre noutățile cu care Digitas și Data Intelligence Team revin în noul studiu asupra fenomenului Clubhouse, realizat pentru luna aprilie. 

 

“Un alt fapt care ne-a surprins a fost să aflăm că românii preferă “room-urile” locale versus cele internaționale, iar aceasta, pentru că au parte de un conținut calitativ. Motivul principal pentru care aceștia participă în rooms se datorează dezvoltării personale, mai prezente la categoriile de educație și venituri superioare și cu vârstele la extreme: foarte tineri sau în segmentul cel mai matur. Mai mult, oamenii au descoperit mulți influenceri noi, relevanți pentru comunitățile lor, care ating subiecte actuale.”, Mădălina Tătaru, Data & Analysis Manager - Digitas România.

 

Clubhouse se află într-o continuă creștere atât la nivel global, cât și local. Aplicația - fenomen acoperă nevoia de conectare interumană și dorința din ce în ce mai mare de conversații nefiltrate. Mai există, însă, loc pentru conținut. Unul relevant și actual. La nivel global, Clubhouse este cea mai importantă aplicație pe bază de invitație, cu peste 10 milioane de utilizatori. Aplicația este estimată la 4 miliarde $.

 

Dar ce s-a întâmplat în România în decursul acestei luni (aprilie 2021)?

Date noi

44% dintre utilizatorii de iPhone din România intervievați au deja aplicația /vs/ 12,9%  în luna februarie. Acest lucru se traduce într-un număr estimat de 255.498 de români care deja au intrat în Clubhouse până la jumătatea lunii aprilie. Comparativ cu două luni în urmă, numărul lor este de aproximativ trei ori mai mare.

 

Spațiu de creștere

Restul de 56% dintre utilizatorii români de iPhone intervievați intenționează să-și instaleze aplicația în viitorul apropiat. Prin urmare, se pare că raza de acțiune a aplicației ajunge la o maturitate, însă în ceea ce privește implicarea, încă mai este loc de creștere.

51% dintre utilizatorii intervievați au declarat că au mai puțin de 50 de followers
57% au declarat că fac parte din 1-3 cluburi
50% revin săptămânal și 30%, zilnic

 

Subiectele căutate pe Clubhouse România

53% dintre utilizatorii intervievați caută camere unde principalul subiect de discuție este turismul
46% caută camere despre sport
44% folosesc Clubhouse pentru socializare
40% caută camere despre wellness

 

Motive să fii pe Clubhouse

Generația “fără oprire”

Majoritatea românilor s-a alăturat Clubhouse pentru dezvoltare personală. Cu cât sunt mai educați și au venituri mai mari, cu atât sunt mai dornici să se dezvolte personal. O generație “fără oprire” datorită faptului că doresc să se îmbunătățească în continuu și se implică în mod egal într-o diversitate de subiecte. De asemenea, ei cred că, în România, camerele oferă un conținut de calitate mai mare decât cele internaționale.

 

Pe cine urmăresc românii?

53% dintre utilizatorii intervievați îl urmăresc pe George Buhnici
29% o urmăresc pe Anca Duma
23% îl urmăresc pe Dragos Stanca
21% îl urmăresc pe Alin Pandaru

 

Un nou tip de influenceri în creștere pe Clubhouse
Utilizatorii au descoperit și un nou tip de influenceri, oameni nou-apăruți pe Clubhouse, care nu au fost celebri pe alte platforme. În plus, ei au descoperit cântăreți și vloggeri pe care nu-i cunoșteau înainte.

*sursă: Publicis Groupe Research, 301 interviuri CAWI, utilizatori de Internet iPhone 18+ din mediul urban, în perioada 5-12 aprilie 2021. Marja de eroare este +/-5%.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Digitas

Digitas este agentia de Connected Marketing, construita pe principiul ca exista modalitati mai bune pentru ca brandurile sa se conecteze cu oamenii. Valorificam capabilitati complete de date, tehnologie,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related