Ioana Popa, MTH Digital: Social Media Storytelling: cum generezi engagement prin povestea brandului tău

Ioana Popa, MTH Digital: Social Media Storytelling: cum generezi engagement prin povestea brandului tău

De la A fost odată ca niciodată la ceva mai recentul Mâna întinsă care nu spune o poveste, predilecția consumatorului a fost întotdeauna pentru un tip de narațiune intimă, extrem de familiară și de cele mai multe ori axată pe un tip de emoție. Nu este așadar nicio surpriză cum storytelling-ul despre care se tot vorbește în ultimii ani, pare a fi în continuare la fel de actual ca instrument strategic de brand în comunicarea online. Ce spui și cum spui sunt în fapt determinate de cui îi vorbești - acest buyer persona îndrăgostit de povești pe care trebuie să îl cucerești cu cea mai captivantă dintre ele. Iar cu toate că nu există reguli restrictive în de-ale povestitului pe Social Media, am adunat 3 sfaturi simple de îndrumar despre cum poate fi integrată componenta de storytelling în strategia de content pentru social media astfel încât să genereze engagement important… că de n-ar fi, nu s-ar povesti, nu?

 

1. Spune povestea brandului tău

Ne plac începuturile (frumoase sau mai puțin) și istorisirile despre cum ia naștere o idee și cum devine concretizată într-un produs. Cu siguranță și brandul tău are un început demn de povestit, așa că folosește-te înțelept de povestea ta. Implică ethosul în fiecare mesaj și stabilește care sunt acele core elements care pot fi universalizate și de care te poți folosi recurent în strategia de comunicare. Cum a luat ființă business-ul tău? Dar care sunt valorile definitorii și misiunea asumată? Creionează răspunsurile cât mai simplu, coerent și uman. Iar pentru că am menționat un termen pe cât de bazal, pe atât de difuz și complex atunci când este pus în practică, să zăbovim puțin asupra componentei umane din comunicarea în online.

Adresează-te precum unui prieten și fă ca brandul tău să fie o prezență familiară în marea de informație la care utilizatorul este expus zilnic în parcursul său din Social Media. Umanizând comunicarea, creezi în timp un soi de intimitate și încredere în relația cu audiența ta care determină minunatul și mult-doritul engagement la care cu toții visăm. Include în contentul online și aspectele mai puțin pozitive precum provocările zilnice sau inevitabilele fuckups și asumă-ți greșelile pentru că și brandul tău este supus erorii… că tot vorbeam despre uman.

 

2. Transmite o emoție

Indiferent de ce natură este aceasta. Știm deja că fundamentul deciziei unui consumator, fie și în postura de utilizator în contact cu brandul tău pe o platformă online, este un tip de emoție asociată care implică un răspuns emoțional. Tipologia buyer persona asociată brandului tău implică o afinitate pentru valori precum familie, iar produsul tău poate coagula și mai bine această idee? Folosește-o înțelept. Dacă, de pildă, vinzi produse alimentare, vorbește despre cum masa împreună cu toți ai casei este un ritual reiterat în fiecare zi prin produsul tău care are puterea de a reuni întreaga familie. Rezultatul? O astfel de abordare nu doar maximizează șansele ca utilizatorul să reacționeze printr-un like, comentariu sau share, însă privind contextual și pe termen lung, este un mod foarte propice de consolidare a principiilor esențiale care îți definesc identitatea de brand. Este întocmai universalizarea valorilor despre care discutam ceva mai devreme.

 

3. Dezvoltă un fir narativ concis și ușor de urmărit

Nu avem nevoie de un al doilea Creangă, ci de tine să îți cunoști atât de bine produsul și să comunici asta, încât povestea brandului tău să concureze (poate) cu Capra cu Trei Iezi. Vorbește pe înțelesul consumatorului și reține că Social Media este receptată ca sursă de destindere, astfel că nu ar fi indicat să folosești un limbaj prea greu de pătruns de un utilizator obișnuit. Folosește cuvinte simple, dar puternice. Conturează o poveste memorabilă care să activeze schema cognitivă a audienței tale de fiecare dată când este expusă la sau intră în contact cu fragmente din brandul tău. Îți dorești în mod evident o reacție din partea publicului tău, așa că fă-l parte din experiența brandului tău prin moduri care îi sunt cunoscute.

 _______________________
Ioana Popa, Specialist Social Media MTH Digital

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related