Yama Studios da iama

Alegerea unei melodii pentru un spot a devenit si in Romania extrem de importanta, la fel ca si vocile care dau contur unei reclame. Cu o vechime de peste 10 ani pe piata din Romania, Yama Studios a cucerit de-a lungul timpului numeroase premii la festivalurile de profil si a reusit sa fie preferata de mai multe agentii de publicitate internationale. Ce spun "creierii" afacerii? Se castiga bine in Romania din productia muzicala?

IQads: Cum v-ati gandit sa incepeti afacerea si de ce?
Cristian Stanciu: Pe vremea cand nu ne cunosteam, am inceput sa ne jucam cu niste sunete, cu un magnetofon, cu un casetofon, cu tot felul de prostioare si, treptat, am inceput sa facem lucruri din ce in ce mai legate, intr-un fel foarte empiric, fara nici o directie care sa aiba ca tinta muzica pentru ceva anume, dintr-o nevoie de a fi altfel, din curiozitate si pentru a ne satisface cumva curiozitatea.
Undeva dupa revolutie si dupa activitatea noastra de radio, de la Nova 22, ne-am impartit din nou, pentru a vedea cine, unde, cum lucreaza. Atunci am reusit sa fac un fel de echipa cu unul dintre prietenii mei de la radio si am inceput sa facem spoturi publicitare. Unii oameni aveau scenarii si doreau sa faca anunturi cu tot felul de giumbuslucuri prin ele, iar noi, pentru ca stiam ceva de la radio despre cum se face, am inceput sa realizam acest lucru. Si a devenit foarte profitabil. Asa ne-am dat seama ca este o modalitate de a face bani si am inceput sa lucram. Am prins o campanie foarte mare de jingle-uri si de generice si ne simteam foarte bine, pentru ca aveam libertatea de a face orice, am facut multi bani, si cu ei ne-am cumparat o scula digitala pe patru canale, care este foarte buna si azi.
Cristi Stefanescu: Si care era in momentul acela singura din Romania.
Cristian Stanciu: Asa am inceput sa lucram ici-colo cate ceva, au inceput sa creasca comenzile. Am mai lucrat un timp de la Pro FM, am mai avut o asociere acolo, iar la un moment dat s-au decantat lucrurile, s-a lasat zatul jos si am ramas trei oameni: unul care face voce si doi care aranjeaza sunete, o baza buna de facut spoturi. Lor li s-au mai adaugat doi oameni, celelalte maini care sa se ocupe de bani, management etc.
Acum suntem intr-o formula stabila, ne numim Yama Studios si cam la asta se reduc 10 ani.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related