Mihai Rohan, Președinte PATROMAT: „Am constatat că cea mai mare spaimă a managerilor este schimbarea. Aceasta trebuie acceptată, asumată și făcută de către manager”

Mihai Rohan, Președinte PATROMAT: „Am constatat că cea mai mare spaimă a managerilor este schimbarea. Aceasta trebuie acceptată, asumată și făcută de către manager”

Tranziția către un model de business sustenabil și schimbările organizaționale care necesită implementare în acest sens trebuie să fie inițiate de către managerul unei companii, consideră Mihai Rohan, Președinte PATROMAT (Federația Patronală din Industria Materialelor de Construcții din România), unul dintre cei mai importanți lideri din industria cimentului din România, care a participat activ de-a lungul timpului la dezvoltarea acestui sector pe plan local.

„Vorbind cu oamenii, am constatat că cea mai mare spaimă a managerilor este schimbarea. Dacă ai această spaimă (ca manager, n. red.), și nu te simți în stare să faci o schimbare în organizația ta, trebuie să-l lași pe altul. Schimbarea trebuie acceptată, asumată și făcută de către manager. El trebuie să o facă, nu altcineva”, a spus Mihai Rohan în cadrul emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, realizată de Ambasada Sustenabilității din România, proiect care aduce față în față cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri și cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.

Pentru ca sustenabilitatea să poată fi integrată în mediul antreprenorial, rolul pe care trebuie să și-l asume un lider este cel al unui vizionar.

„Rolul unui lider este să aibă viziune. Dacă ai viziune, lumea te urmează, are încredere în tine, și, dacă vede că obții rezultate bune, este o dovadă că ești pe drumul cel bun. Daca n-ai viziune, pierzi startul, ești un <<follower>>, nu un lider”, adaugă Mihai Rohan.

Companiile din industria cimentului au înțeles importanța preocupării pentru protecția mediului, făcând demersuri pentru a reduce emisiile de CO2, însă eforturile pentru a avea o economie sustenabilă trebuie susținute la nivel mondial.

Totodată, Mihai Rohan consideră că modelele de bună practică în ceea ce privește conceptul de „zero waste” din anumite localități din România, cum ar fi Ciugud (județul Alba) și Oradea, ar putea fi replicate și în alte orașe din țară, dacă liderii politici locali ar da dovadă de inițiativă și voință.

Însă, tranziția către un viitor sustenabil trebuie să vină atât dinspre mediul public, cât și dinspre cel privat.

„Este o combinație, trebuie să fie conștientizare, să înceapă din grădiniță, din școală, oamenii să fie educați că viitorul este sustenabil. Statul trebuie să intervină, să facă regulile jocului […] și să verifice respectarea lor, că reguli avem destule. Există o lege pentru colectarea selectivă pe patru fracții. Nimeni n-o respectă. Degeaba am scris-o, dacă n-o respectă nimeni. Începem cu primăriile, iar statul nu verifică. Este o conlucrare clară între privat și stat. Privatul trebuie să fie conștient, să se organizeze, să fie o zală în lanț, iar statul să creeze condițiile necesare ca acest lanț să funcționeze”, consideră Rohan.

În opinia sa, una dintre direcțiile viitoare pentru o economie sustenabilă este realizarea unor pacte între toți actorii importanți ai societății românești (atât mediul politic, cât și cel anteprenorial).

„Să se facă mai multe pacte, pe economie, mediu, sănătate, educație, care să înglobeze lucrurile esențiale pentru nația românească. Acest lucru trebuia facut în anii ‘90-‘91. Nu este prea tarziu nici acum. Mai avem 10 ani în care putem să facem ceva, după 10 ani, dacă nu vom face, nu mai putem. Acum este ceasul al 12-lea și pentru acest pact care ar trebui făcut pe domeniile importante. […] Dacă s-ar face așa ceva în următorii 10 ani, am putea recupera ceva și ne-am putea pune pe linia sustenabilității și a unei economii sustenabile din punct de vedere al mediului”, conchide  Președintele PATROMAT.

Ambasada Sustenabilității promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul).

Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică.

Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related