[Xmas inspiration] Ioana Deak: Incerc sa tratez fiecare obiect ca pe unul care are potentialul de a deveni “ceasca preferata de cafea”

[Xmas inspiration] Ioana Deak: Incerc sa tratez fiecare obiect ca pe unul care are potentialul de a deveni “ceasca preferata de cafea”

Fara zapada afara, cu temperaturi cam ridicate pentru Decembrie, a venit acea perioada din an in care ne pregatim sa facem cadouri oamenilor pe care-i iubim, pe care-i apreciem, pe care ne bucuram sa-i avem langa noi. Fie si la distanta, anii astia, dar acolo, gata sa ne imbratiseze cu un gand, o vorba, un zambet.

Sa uitam pentru o vreme de ceea ne irita sau nemultumeste si sa stam mai mult izolati in bula recunostintei, sa multumim pentru oamenii si momentele bune. Sa daruim, din inima. Cu sens si bucurie. Putem incerca, macar in perioada sarbatorilor, nu spunem ca ne-ar putea iesi mereu, doar suntem oameni. Ce stim, insa, este ca energia gratitudinii face bine la minte si suflet.

Si anul acesta vorbim la IQads cu producatori locali, ca sa aflam cum s-au pregatit pentru luna darurilor si pentru a va aduce un strop de inspiratie pentru cadourile de Craciun. Ceramistii de la MellonCollie Ceramics au pregatit o colectie de iarna si au niste bijuterii superbe.

”Cestile. Ele se vand cel mai bine. Cred ca pentru ca este un obiect cu o utilitate clara. Poate ajunge sa fie ceasca din care bei zilnic. Nici un alt obiect (farfurie, vaza etc) nu are asemenea potential”.

Ioana Deak povesteste despre brandul MellonCollie Ceramics, iar noi declaram deschis sezonul cadourilor de Craciun, incurajandu-va sa nu ocoliti producatorii locali. Ioana este ceramist, a crescut in atelierul tatalui sau, ceramist si profesor la Facultatea de Arte Bucuresti, si creeaza obiecte de ceramica de cand se stie. Din 2012 si-a reunit produsele sub un nume inspirat dintr-un cantec al formatiei Smashing Pumpkins, “Mellon Collie and the infinite sadness”.

 

Cum se simt anul acesta sarbatorile

Eu abia astept aceasta perioada, in fiecare an. Iubesc tot ce tine de pregatiri, de la munca in atelier, pana la pregatirile de acasa. Incepand cu anul trecut am lansat o serie de obiecte cu tematica de Craciun si iarna - cestile cu fulg de nea si bradut si globurile din portelan. Pentru ca au fost bine primite anul trecut, anul acesta am marit colectia, am facut mai multe modele.

 

Comunicarea cu clientii

Cel mai mult comunic pe Facebook si instagram. Nu atat de mult pe cat ar trebui, cred. De fiecare data cand mai fac ceva nou, il pozez si il postez (aici instagram-ul e platforma cea mai prietenoasa cu mine). Si feedback-ul vine rapid, nu am nici timp nici inspiratie sa compun cine stie ce mesaje. Bineinteles, cei mai multi clienti vin de pe platforma pe care vand, dichisar.ro. Ei se ocupa de promovare, lucru care mie imi usureaza mult treaba.

 

Anul 2021 pentru brandul tau

A fost un an foarte bun. Poate primul an cu adevarat bun, din punct de vedere profesional, pana acum. Este si ciudat sa spun asta, cand ma uit in jur si vad atatea afaceri care nu supravietuiesc, oameni care isi pierd locurile de munca. Insa pentru brandul meu, mutarea vietii in online a fost un lucru extraordinar. Pana anul trecut erau in mare doua perioade bune in an, sarbatorile si martisorul. Si asta luand in calcul targurile fizice la care participam. Restul anului era mai mult supravietuire in asteptarea sarbatorilor. Cred ca anul acesta se va incheia la fel de bine ca si anul trecut.

 

Despre MellonCollie Ceramics

MellonCollie Ceramics este un brand “de familie”. M-am nascut in Alba Iulia si am crescut practic in atelierul tatalui meu, Ernest Budes, ceramist si profesor la Universitatea de Arte Bucuresti (unde am abslovit si eu, tot ceramica). Singurul meu job a fost la Teatrul Tandarica din Bucuresti, pictor. De unde am plecat pentru a lucra in atelierul meu, lucru la care am visat mereu. Nu e ceva iesit din comun, fiecare artist isi doreste sa lucreze in propriul atelier. Am plecat din teatru in 2012. Si abia 2020 pot spune ca a fost un an cu adevarat bun. Cam atat a durat.

Oamenii din spatele brandului - tata, Ernest Budes , este cel care ma ajuta cu partea tehnica, prototipuri, matrite, sfaturi. Iar acum, in perioada asta aglomerata, ma ajuta si sora mea (Ecaterina Poca) si Rodica Plopeanu, prietena mea cu care lucram impreuna din 2009.

 

Povestea brandului

Ceramica am lucrat de cand ma stiu. Insa sub numele MellonCollie Ceramics lucrez din 2012. Era momentul sa ii dau un nume, m-am gandit la mai multe variante. Acest nume mi-a fost drag inca din anii 2000, cand ascultam Smashing Pumpkins, “Mellon Collie and the infinite sadness”.

Incerc sa fac fiecare obiect cu aceeasi grija de fiecare data. Desi il fac a nu stiu cata oara, incerc sa il tratez ca pe un obiect unic, nu ca pe unul dintr-o serie de o suta. Incerc sa tratez fiecare obiect ca pe un obiect care are potentialul de a deveni “ceasca preferata de cafea”. Si asta inseamna calitatea materialelor, timpul acordat realizarii. Chiar daca de multe ori intarzii cu comenzile.

 

Ce conteaza cand esti producator local

Conteaza mult relatia pe care o ai cu furnizorii, cu curierii. Relatia cu oamenii. Comunicarea online are si partile ei mai putin bune. Moment in care trebuie sa vorbim, sa comunicam direct. “Vorba dulce mult aduce” nu este doar un proverb din basmele romanesti.

 

Clientii tai

Majoritatea sunt femei, cam. 90%, intre 25 si 50 de ani, cu venituri medii. Multe cliente revin dupa ce au cumparat un cadou pentru cineva, le-a placut si doresc si pentru ele. Sau isi completeaza din cand in cand colectia personala.

 

Ce produse au preferat anul acesta

Cestile. Ele se vand cel mai bine. Cred ca pentru ca este un obiect cu o utilitate clara. Poate ajunge sa fie ceasca din care bei zilnic. Nici un alt obiect (farfurie, vaza etc) nu are asemenea potential.

 

Cum te pregatesti pentru anul care vine

Am in plan modele noi. Am in plan un showroom dragut. Dar in primul rand sa fim sanatosi, restul nu vine chiar de la sine, dar le facem pe toate la timpul lor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related