Publicitarii si visele lor

sa incepem cu ... inceputul! initial am vrut sa abordez o tema fara prea mare legatura cu publicitatea. mai degraba despre oamenii din publicitate. visele lor. cum ar fi viata de dupa publicitate. stiti despre ce vorbesc: romanul ala la care o sa te apuci la un moment dat sa scrii, sau yachting in marea egee, sau regie de film, sau sa joci la bursa. sau sa nu faci nimic!

hmmm! asta cu facutul de nimic, e un vis frumos, dar nu prea functioneaza. pentru ca oamenii care au ceva de spus, nu se pot opri. nu pot inceta sa aiba ceva de spus. asta in orice context, cu atat mai mult in publicitate, cu atat mai mult in departamentele de creatie. ma gandesc uneori la juniorul meu de acasa: are prea multa energie, daca nu-l scoti afara sa-l obosesti, sare in pat pana-l rupe. cam la fel e si cu energia creativa a unui art director sau a unui copywriter, chiar daca e junior sau senior: daca face numai demo-uri pentru detergenti sau swirl-uri de ciocolata ... o ia razna. si totusi, oricat am vrea sa ne amagim, swirl-urile vand ciocolata si demo-urile detergenti! si o vor face in continuare, cu noi sau fara noi. asa ca, unde e satisfactia? unde sunt lucrurile misto, la nasterea carora am fi mandri sa participam? solutia generala pare a fi data de premii, festivaluri, diplome si alte gadget-uri.

hmmmm, din nou! unde ne duce asta? premiile sunt importante din multe puncte de vedere, dar cele care conteaza cu adevarat sunt obtinute cu idei de exceptie, cu bugete mari si cu rezultate pentru clienti! intre odiseea inversata a bautorilor de bere neagra irlandeza si un spot facut pe banii agentiei pentru o fabrica de suruburi este o distanta mult prea mare. asa ca aici vorbim despre ghost-uri, orgolii, poate premii, uneori salarii mai mari. ok ... pana cand? si dupa?

eu cred ca se poate si altfel. eu cred ca putem face publicitate care sa ne faca mandri si care sa faca si clientii bucurosi de rezultate. punct. suna prozaic si a truism ieftin, dar adevarul este ca nu prea vedem asa ceva pe ecranele noastre. in genere, primim 30 de secunde de cadre cu roboti care dau din gura despre o pasta de dinti sau glumitze populare care nu amuza decat prietenii din alta agentie, stransi pe terasa la motoare.

si cum ramane cu energia creativa? simplu. o agentie care vrea sa aiba grija de creativii ei nu trebuie sa dea 20 000 de euro pe un spot difuzat o data pe jetix! cu o suma mult mai mica poate sa motiveze si sa "satisfaca" si altfel. oricine poate vedea cum anume, la noi acasa, pe 12 octombrie, cand unul dintre art directorii nostri, catalin burcea, va expune o serie de lucrari, intr-un eveniment cultural inedit si interactiv. este un proiect promovat de noi cu intentia de a da o sansa oricui are ceva de spus. este felul in care intelegem noi sa stimulam energia creativa. si speram ca este doar primul dintr-o lunga serie. urmatorul poate fi editarea unui roman scris de unul dintre copywriterii nostri. sau imprimarea unui cd. sau un scurt metraj.
si, vorba spotului (va mai aduceti aminte? pe vremea cand brand-urile de telefonie mobila nu erau globale, ci romanesti?): crezi in visele tale?
care este visul tau de dupa terminarea programului?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded