Metode euristice simple pentru decizii inteligente - Gerd Gigerenzer, Peter M. Todd, The ABC Research Group | Editura Publica, 2010

Metode euristice simple pentru decizii inteligente - Gerd Gigerenzer, Peter M. Todd, The ABC Research Group | Editura Publica, 2010

La scrierea acestei cărţi au participat cercetători din domenii diferite care de regulă nu interacţionează: psihologie, matematică, informatică, economie şi biologie evoluţionistă. Iar rezultatul acestei colaborări, pe cât de paradoxale, pe atât de necesare, respectă promisiunea din titlu: înainte de a le propune cititorilor un set de metode euristice, autorii au apelat ei înşişi la metode de analiză care, pornind de la adevăruri general recunoscute, ajung la adevăruri noi.

Legile probabilistice descriu şi prescriu raţionamente, judecăţi şi decizii clare. Numai că, în momentul în care acest tipar decizional se loveşte de rigorile realităţii, devine evident că elaboratul model de calcul probabilistic li se adresează mai degrabă unor fiinţe supranaturale, şi cam deloc oamenilor de rând.

În Metode euristice simple pentru decizii inteligente, autorii propun o deplasare dinspre calcul riguros către probabilitate, punând în centru adaptarea la context. Asta pentru simplul motiv că deciziile pe care le avem de luat în viaţa de zi cu zi nu au cum să fie descrise doar în funcţie de coordonatele cantitative şi matematice ale calculului probabilistic.

"Cum să ţinem pasul cu complexitatea lumii reale, în care, într-un timp foarte scurt, avem de procesat un număr copleşitor de informaţii care se contrazic? Această carte importantă impune un nou demers de căutare a răspunsurilor. În ea, Gigerenzer, Todd şi Grupul de Cercetare ABC arată că metodele euristice simple sunt instrumente puternice care funcţionează surprinzător de bine. Procesul decizional va arăta cu totul altfel de acum încolo."
DONALD A. NORMAN, UNIVERSITY OF CALIFORNIA, SAN DIEGO

"Cartea aceasta este o contribuţie majoră la teoria raţiunii limitate. Ea demonstrează că eficienţa surprinzătoare a procedurilor simple şi rapide se datorează adaptării lor la structura mediului în care sunt folosite."
REINHARD SELTEN, LAUREAT AL PREMIULUI NOBEL PENTRU ECONOMIE

"Cercetarea a început să ia în serios şi să studieze empiric cum se raportează cu adevărat oamenii reali la complexitatea lumii în care trăiesc. Metode euristice simple reflectă într-un mod fascinant această revoluţie din ştiinţele cognitive, făcând un pas înainte în echilibrarea felului în care înţelegem raţiunea."
HERBERT A. SIMON, LAUREAT AL PREMIULUI NOBEL PENTRU ECONOMIE

 

Gerd Gigerenzer este directorul Centrului ABC (Adaptive Behaviour and Cognition) din cadrul Institutului Max Planck pentru Dezvoltarea Omului, cu sediul la Berlin. A predat psihologie la University of Chicago şi i s-au acordat mai multe premii, inclusiv Premiul AAAS pentru cercetări în domeniul ştiinţelor comportamentale, în 1992.

Peter M. Todd, cofondator al Grupului de Cercetare ABC, este cercetător la Institutul Max Planck pentru Dezvoltarea Omului. Este autorul unor studii şi articole despre modelarea comportamentului, muzică şi evoluţie şi este editor asociat al publicaţiilor Adaptive Behavior şi Animal Cognition.

 

Video: Autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: Simple Heuristics That Make Us Smart
Ediția  I 2017 paperback
Traducător: Laura Sibinescu
Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
616 pagini
ISBN: 978-973-1931-18-0

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cognition

Cognition abordeaza digitalul ca ecosistem dinamic, in care brandul se manifesta coerent si consistent iar toate nevoile sale sunt adresate sinergic in touchpoint-urile relevante (de la brand awareness la cresterea... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related