Irațional în mod previzibil. Forţele ascunse care ne influenţează deciziile - Dan Ariely | Editura Publica, 2010

Irațional în mod previzibil. Forţele ascunse care ne influenţează deciziile - Dan Ariely | Editura Publica, 2010

Suntem cu toţii mult mai puţin raţionali decât presupune teoria economică standard. În plus, aceste manifestări iraţionale de care noi dăm dovadă nu sunt nici întâmplătoare, nici absurde. Ele sunt sistematice şi, din moment ce le repetăm iar şi iar, sunt previzibile.
Prin urmare, nu vi s‑ar părea logic să modificăm teoria economică standard, s‑o scoatem din spaţiul psihologiei naive (care adesea pică proba gândirii raţionale, a introspecţiei şi – cel mai important – a unei atente examinări empirice)?
Exact acesta este lucrul pe care încearcă să‑l realizeze domeniul în formare al economiei comportamentale – precum şi cartea de faţă, ca mică parte din acest demers.
Dan Ariely

O carte splendidă, care te şi pune pe gânduri, te şi amuză, vorbind despre o mulţime de lucruri: începând cu forţa remediilor placebo şi terminând cu plăcerile unui pahar de Pepsi. Ariely dă în vileag festele subtile, dar redutabile, pe care ni le joacă propria minte şi ne arată cum putem să nu ne lăsăm păcăliţi.
Jerome Groopman, profesor, Facultatea de Medicină Harvard

Dan Ariely este un geniu al înţelegerii comportamentului uman. Niciun economist nu reuşeşte mai bine să dea la iveală şi să explice raţiunile ascunse ale alegerilor noastre bizare, pe piaţă şi în afara ei. Iraţional în mod previzibil ne va remodela, o dată pentru totdeauna, felul în care vedem lumea şi pe noi înşine.
James Surowiecki, autorul cărţii The Wisdom of Crowds

Iraţional în mod previzibil este nebunesc de originală. Ne arată de ce – mult mai adesea decât ne place să recunoaştem – oamenii fac greşeli prosteşti, uneori dezastruoase. Ariely nu doar că ne oferă o lectură fascinantă, ci ne face şi mult mai înţelepţi.
George Akerlof, laureat al Premiului Nobel pentru economie în 2001 şi profesor de economie la University of California, Berkeley

Cu tolba plină de experimente isteţe, idei interesante şi anecdote încântătoare, Dan Ariely este un ghid înţelept şi amuzant în înţelegerea metehnelor, a erorilor şi a gafelor comise de oameni în luarea deciziilor de zi cu zi.
Daniel Gilbert, profesor de psihologie la Harvard University

 

Dan Ariely este titularul catedrei James B. Duke de Economie behavioristă, la Duke University. În cadrul acesteia mai predă şi la Center for Cognitive Neuroscience, School of Medicine şi la Facultatea de Economie.

Este unul dintre fondatorii organizaţiei Center for Advanced Hindsight. A studiat psihologie la Universitatea din Tel Aviv, şi-a luat masterul în Psihologie cognitivă de la University of North Carolina şi are un doctorat în Administrarea afacerilor (Duke University).

Scrie pentru reviste de specialitate, dar şi, ocazional, pentru New York Times, Washington Post, Financial Times.

 

Video: Interviu cu autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions
Ediția I 2010
Traducător: Smaranda Nistor
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
424 pagini
ISBN: 978-973-1931-37-1

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related