Cum vor face europenii cumpărături în acest sezon de sărbători?

Cum vor face europenii cumpărături în acest sezon de sărbători?

Studiu realizat de Offerista Group și ShopFully: România, Bulgaria, Ungaria, Germania, Austria, Italia, Franța și Spania. 

În noiembrie 2023, Offerista Group, lider de piata pe segmentul de Retail Marketing Digital, a realizat un sondaj internațional pe unele dintre piețele pe care activează, și anume România, Bulgaria, Ungaria, Germania, Austria, Italia, Franța și Spania. Scopul a fost acela de a înțelege atitudinea consumatorilor față de cumpărăturile de Sărbători din acest an, precum și ce îi îngrijorează în acest moment.

La întrebarea ''Există probleme care vă îngrijorează în acest moment?", consumatorii de pe toate piețele sunt unanimi. Inflația este principala cauză a îngrijorării lor (Bulgaria: 77,36%; Ungaria: 67,91%; România: 80,19%; Germania: 60,74%; Austria: 56,65%; Italia: 72,33%; Franța: 86,32%; Spania: 79,13%).

Cu toate acestea, în ciuda inflației, consumatorii nu vor renunța la cumpărăturile de Sărbători - aproape 70% dintre toți respondenți au declarat că vor face cumpărături și în acest an.

Și iată care sunt categoriile de produse pentru care consumatorii europeni își vor reduce cheltuielile:

Cel mai important factor în alegerea cadourilor de Crăciun este raportul calitate-preț(~39%) și promoțiile (~35%).

Iar atunci când se vor decide ce să cumpere de Crăciun, majoritatea respondenților vor alege haine, încălțăminte și accesorii, alimente și băuturi. Pe locurile trei și patru se află jucării și cosmetice/parfumuri.

Pentru a găsi oferte de Crăciun, majoritatea consumatorilor se bazează în mare măsură pe surse online (cum ar fi site-urile web, rețelele de socializare și newslettere online). Iar cei mai mulți dintre ei vor face cumpărături atât online, cât și offline (~47%). Pe locul doi, la mică distanță, se află doar cumpărăturile offline, cu ~44%. 

 

Cumpărăturile de Săbători în țara noastră

Majoritatea românilor (~43%) vor cheltui între 400 și 800 LEI pentru cumpărăturile de Crăciun. Acesta este, de asemenea, aproximativ același buget pe care l-au planificat pentru Crăciunul de anul trecut. 31% vor cheltui mai puțini bani față de 2022, majoritatea vor cheltui mai puțin pentru un singur cadou, dar își păstrează numărul de persoane pentru care vor face cumpărături. Diferitele metode de plată sunt preferate în mod relativ egal: 55% dintre respondenți intenționează să plătească în numerar și 42% cu cardul de debit/credit.

Citarea sondajului sau a unor părți din acesta nu este permisă fără a cita sursa, și anume Offerista Group și ShopFully.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related