2022 - Tendințe în Retail Marketing. O perspectivă a Offerista Group

2022 - Tendințe în Retail Marketing. O perspectivă a Offerista Group

Pandemia va continua să afecteze atât modul în care vor comunica retailerii dar și obiceiul de consum.

2022 va fi un an al protecției mediului și al parteneriatelor noi, deoarece retailerii își vor adapta modelul de business și strategia de marketing pentru a depăși această perioadă.

Sintetizăm tendințele așteptate în 2022:

1. Sustenabilitate și responsabilitate socială: Din ce în ce mai mulți consumatori își doresc de la comercianți să se implice în proiecte de sustenabilitate. Acest lucru poate însemna o investiție semnificativă, dar există multe soluții practice de punere în aplicare: vă puteți gândi la programe de reciclare (precum IKEA), la campanii de responsabilitate socială sau la introducerea de noi standarde în cadrul companiei care să reducă impactul asupra mediului. De asemenea, interesul consumatorilor pentru produsele resigilate crește treptat, deoarece pot economisi cu ușurință.

Acest interes tot mai mare al consumatorilor fața de companiile care protejează mediul înconjurător, remodelează obiceiurile de consum. Raportul GfK Green Consumer Europe 2020 arată că o treime dintre gospodăriile din Europa numai achiziționează produse care au un impact negativ asupra mediului sau societății, iar 30% dintre gospodării aleg în mod activ alternative la produsele ambalate în plastic. Din ce în ce mai mulți consumatori sunt interesați de proiecte care componente de sustenabilitate și responsabilitate socială, prin urmare, multe companii vor căuta parteneri care să le ajute să conceapă și să implementeze astfel de proiecte..

2. Returnarea produselor: posibilitatea de a returna produsele este un factor important și devine treptat un element de bază în retail.Un proces de retur cât mai simplu, influențează în mod direct deciziile consumatorilor. Din ce în ce mai mulți consumatori  achiziționează de la comercianții care oferă retururi gratuite și îi preferă pe cei care rambursează prin metoda de plată inițială. Acesta este în primul rând un factor important pentru achizițiile online, deoarece lipsa unui retur gratuit poate descuraja consumatorii să plaseze o comandă. Într-un studiu realizat de Invesp, 92% dintre consumatorii chestionați au declarat că vor cumpăra din nou dacă procesul de returnare a produsului este foarte simplu, în timp ce 79% dintre consumatori doresc să beneficieze de transport gratuit pentru returnare. Este foarte important pentru cumpărători să-și poată recupera banii rapid, dacă produsul nu este ceea ce și-a dorit.                                                                                                  

3. Parteneriate stabile: Fie că vorbim despre punctele de mai sus, fie că ne confruntăm cu situații neprevăzute, partenerii stabili și de încredere vor fi cheia succesului. Potrivit unui  research Forrester, mulți retaileri sau branduri au căutat noi oportunități de colaborare pentru a-și spori viteza de reacție și adaptabilitatea, astfel încât să comunice cât mai eficient cu clienții noi sau existenți. Comercianții încheie din ce în ce mai multe parteneriate cu companii de media pentru a ajunge la consumatori prin canale de marketing cât mai diversificate.

Dacă aveți nevoie de un partener pe care să vă puteți baza pentru a dezvolta campanii de marketing digital, vă recomandăm Offerista Group România, cu o experiența de peste 10 ani și cu rezultate excelente pe segmentul de Retail Marketing Digital.

Offerista vă pune la dispoziție soluții de marketing pentru distribuția cataloagelor digitale, atingând obiective măsurabile cu o strategie inovatoare, capabilă să reacționeze rapid la provocările actuale. Cu cataloagele digitale, vizați clienți care sunt cu adevărat interesați să cumpere. Ofertele sunt distribuite pe toate canalele relevante și va optimiza performanța campaniei pentru rezultate maxime. Aflați mai multe despre aceste soluții digitale aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related