"Eco-Sensoriality: Paths for Communities of the Future" - un proiect de activare participativă prin artă

"Eco-Sensoriality: Paths for Communities of the Future" - un proiect de activare participativă prin artă

Asociația Macaia/ PLASTIC Art Performance Collective lansează "Eco-Sensoriality: Paths for Communities of the Future" -  un proiect prin care propunem o călătorie în explorarea relației pe care o avem cu risipa produsă în comunitățile din care facem parte și redefinirea, în plan conceptual, a rolului și poziției omului în raport cu mediul, prin crearea unor punți de legătură cu alte regnuri și specii. Proiectul chestionează practici, reprezentări și utilizări ale obiectelor care pot fi refolosite, prin schimbarea sensului utilizării. Acesta va avea loc în diferite localități din Valea Jiului și București, în perioada februarie - iunie 2024.

Explorarea senzorialității unor viitoare specii de animale hibrid care ar putea apărea ca reacție față de încălzirea globală, va fi transpusă printr-o creație imersivă ecoperformativă, experiență VR și trasee eco-senzoriale performative. 

,,Criza de mediu este văzută, prin proiectul propus, ca o criză a relației cu propriul sine. Pornind de la această premisă, încercăm să privim la nivel conceptual, comunitățile viitorului nu ca fiind alienate față de realitatea corporală ci din contra, construite pe reconectare și antrenarea simțurilor, atât la nivel individual, cât și în comunități, în dorința de a dezvolta noi limbaje de comunicare, bazate pe încredere reciprocă și empatie ridicată”, spune Alina Tofan, inițiatoarea proiectului. 

Creatorii proiectului propun, astfel, un nou tip de format cultural,  în care creația new media investighează cu mijloace senzorial-performative probleme ecologice.

Echipa proiectului este formată din: Alina Tofan (inițiatoare proiect / Director Artistic și cercetare artistică), Vladislav Calestru  (concept & creație instalație eco-senzorială imersivă), Jørgen J. Jenssen  (trainer ateliere eco-comunitare, concept & creație instalație eco-senzorială imersivă), Ioana Buraga (grafic designer & new media/ sound designer), Alexandru Claudiu Maxim (creator experiență VR), Gabriela Ioana Cherciu (concept & creator de conținut), Miruna Croitoru (scenograf/ artist vizual), Vlad Grigore (grafic designer platformă digitală), Paul Ruben Grec (actor, coordonator logistic), Bogdan Popa (peisagist / coordonator echipă robotică senzorială).

Rezultatele proiectului vor fi diseminate cu ajutorul asociațiilor partenere din Valea Jiului și Norvegia (Creatorium).

Pe lângă acestea, se vor derula acțiuni punctuale cu grupurile-țintă: ateliere de explorarea eco-senzorialității, eco-comunitare, o conferință pe tema regenerării prin comunitate și un open call de robotică. 

OPEN CALL: 3 creatori // Proiecte de robotică 
Căutăm 3 creatori care să își imagineze viitorul!

Membrii echipelor de robotică ale liceelor din Valea Jiului sunt invitați să își pună în mișcare ideile creative alături de echipa proiectului "Eco-Sensoriality: Paths for Communities of the Future". Scopul acestui open call este de a selecta 3 creatori care să primeasă un internship plătit și să se alăture echipei proiectului în luna martie. Aceștia vor explora, folosindu-și creativitatea și imaginația, universul ecologic al unor specii viitoare de animale, apărute ca reacție în urma încălzirii globale. Instalațiile selectate în urma open call-ului vor fi realizate din aparatură și componente tehnice și vor integra obiecte colectate/ reciclate, ce vor fi investite cu o nouă semnificație.

 

CUM TE ÎNSCRII?

Imaginează-ți o creație pe care ai putea să o realizezi și pe care să o regăsești într-o lume imaginară, unde ar exista viață pe planeta Marte și specii noi de animale.

Propune o schiță a unui proiect de robotică pe care îl poți crea și care să răspundă acestor cerințe.

 

CERINȚE

  • Să folosești cel puțin 50% materiale și componente reciclate sau refolosibile. Elevii trebuie să demonstreze cum soluțiile lor contribuie la reducerea impactului asupra mediului și la gestionarea eficientă a resurselor.
  • Să răspundă conceptului proiectului
  • Să poată fi realizat în primele două săptămâni din luna martie
  • INOVAȚIE ȘI CREATIVITATE: Elevii sunt încurajați să fie creativi și inovativi. Sunt încurajate ideile creative și ușor de realizat, ce pot fi integrate în instalația artistică pe care ne dorim să o creăm
  • FUNCȚIONALITATE TEHNICĂ (echipamentul robotic trebuie să îndeplinească o funcționalitate specifică, având aplicații practice în contextul comunitar. De exemplu, să contribuie la conservarea resurselor)
  • PREZENTARE ȘI COMUNICARE: Vă încurajăm să vă prezentați ideea într-o formă creativă și concisă. Aplicația trebuie să conțină procesul de proiectare, soluțiile tehnice adoptate, impactul așteptat în comunitate și conceptul/ ideea artistică

 

UNDE APLIC?

Aplicația ta poate avea orice format vrei. Poate fi video, machetă, text sau desen 2D. Aplicația poate fi de maxim 3 pagini, în format A4 landscape, în care să se regăsească informațiile necesare: descriere, fotografii, link-uri etc. O așteptăm pe adresa de mail: [email protected].

 

CALENDAR

AȘTEPTĂM APLICAȚIA TA PÂNĂ PE 15 FEBRUARIE.

Câștigătorii vor fi anunțați pe 17 februarie.

 

ÎN CE CONSTĂ COLABORAREA

Între 6-16 martie vei lucra alături de echipa proiectului, creatori/artiști din România și Norvegia, pentru a realiza o experiență artistică imersivă în Petroșani și a-ți pune ideea creativă de robotică în aplicare! 

Perioada de mentorat și contact cu echipa va dura până în luna iunie, alături de echipa Plastic Art Performance Collective. Vei avea acces la ateliere, reurse creative și consiliere din partea echipei, ce te va sprijini să îți exprimi creativitatea prin sesiuni de mentorat.

Calendarul va fi stabilit ulterior, cu cei selectați, în funcție de disponibilitatea și nevoile lor.
Pentru perioada de internship din luna martie vei fi renumerat cu 4400 de lei 
Oferim 3 onorarii, fiecare de câte 4400 de lei.

Poți aplica individual sau în echipă de 3:
Situația 1: aplicație individuală
Situația 2: în echipe de câte 3, cu mențiunea că echipa își stabilește un leader. Va exista un singur contract și 1 singur onorariu.

 

ECHIPA PROIECTULUI

Din 2020 până în prezent, Plastic ArtPerformance Collective - grup de inițiativă eco-artistică din cadrul Asociației Macaia-, pune în centrul discuției și a explorărilor creative concepte și practici din sfera ecoperformance-ului pentru prima dată în spațiul cultural și artistic românesc. Colectivul curatoriază, concepe și produce creații audio, video, foto, activari comunitare care au ca substrat preocupări, motivații și argumente de natură ecologică - fundamentul care infuzează natura și formatul creațiilor. De-a lungul anilor, colectivul a fost prezent în expoziții/ festivaluri de artă și evenimente din întreaga lume și a fost, deseori, premiat.

 

CUM JURIZĂM?

Fiind un proiect artistic, ne dorim să alegem propunerile care respectă cel mai bine următoarele criterii:

  • INOVAȚIE ȘI CREATIVITATE
  • FUNCȚIONALITATE TEHNICĂ 
  • PREZENTARE ȘI COMUNICARE
  • FUNCȚIONALITATE TEHNICĂ 
  • CEL PUȚIN 50% DIN COMPONENTE SĂ FIE RECICLATE / REFOLOSITE

Proiectul este derulat de Plastic Art Performance Collective, grup artistic format sub umbrela Asociației culturale Macaia care atrage atenția asupra risipei colective și a unor teme precum: criza globală a plasticului, viitor speculativ, poluarea industrială, schimbările climatice, intervențiile abuzive de tipul defrișărilor ilegale - teme abordate prin filtrul artistic.

Misiunea Asociației MACAIA este de a aduce o contribuție pozitivă în comunitate, prin inițierea și derularea unor proiecte și programe cu impact social și cultural, atât la nivel local, cât și național.

Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național AFCN.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related