MATCHED SOCIETY - de la mesajele din ziare, la swipe-uri și emoticoane

MATCHED SOCIETY - de la mesajele din ziare, la swipe-uri și emoticoane

- Explorăm traseul anunțurilor matrimoniale din ultimii 150 de ani. -

Asociația VAR lansează Matched Society, un proiect ce analizează evoluția anunțurilor matrimoniale de la mesaje din ziare la online dating, cu implicarea unei echipe interdisciplinare formată din artiști, profesioniști din domeniile sociologie și psihologie, experți IT și operatori culturali. Scopul proiectului este de a investiga impactul acestui fenomen asupra comportamentelor sociale și de a  identifica posibilele transmiteri generaționale în strategiile de comunicare și întâlnire.                                              

Matched Society demarează cu un proces de documentare a anunțurilor și articolelor care vizează tema 'matrimoniale', oferind o perspectivă istorică asupra modului în care oamenii s-au conectat în ultimii 150 de ani. Materialele vor fi analizate de experți în sociologie, psihologie și artă, adăugând o dimensiune contextuală la cercetarea propusă. Acest demers multidisciplinar își propune să aducă în prim-plan nu doar schimbările și continuitățile în modul de a căuta conexiuni, ci și să ofere o înțelegere mai profundă a influențelor culturale și sociale care au modelat aceste interacțiuni de-a lungul timpului. Ne interesează, prin acest demers, să înțelegem mai bine cum funcționează imaginația cu procesele sale de idealizare în iubire, și cum expunerea unui spațiu privat în public se modifică de-a lungul timpului, în funcție de gradul de sofisticare al mediului.

Matched Society nu se rezumă doar la cercetare, ci implică activ și publicul tânăr adult. Sunt invitați să contribuie la realizarea unui studiu socio-psihologic, prin completarea unui chestionar, disponibil până pe 1.04.2024, ce vizează modul în care percepem și interacționăm pe platformele de dating.                                 

Prin  crearea a 4 podcasturi audio și a unei instalații multimedia interactive, Matched Society va deveni un prilej de întâlnire cu publicul în cadrul a 4 evenimente programate în luna septembrie, două în București și două în Târgu-Mureș. Totodată, vom dezvolta o platformă online open source, prima arhivă digitală din România care vizează tema anunțurilor matrimoniale și a dating-ului online. 

Dacă ai o întâmplare din lumea dating-ului online care te-a intrigat, amuzat sau revoltat și pe care îți dorești să o faci cunoscută, scrie-ne la adresa [email protected] și împreună o transformăm într-un produs cultural! Performativitatea întâlnirii, din povestea ta, ne va ajuta să reflectăm asupra intimității, vulnerabilității și emoției în întâlnirile online, iar transformarea în produs cultural va produce distanța necesară pentru a înțelege, poate mai bine, ce e real și cu însemnătate, în contextul unei lumi hiperconectate.   

Proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și susținut de AMIQ.                  
Un demers cultural organizat de asociația VAR în perioada martie - octombrie 2024.                          
Parteneri: TEATRU FIX, 3G HUB, IQads, Radio România Cultural, București FM, Revista Cultura          

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related