Jurnal de viață, expoziția care unește generații | 24 aprilie – 23 mai 2024

Jurnal de viață, expoziția care unește generații | 24 aprilie – 23 mai 2024

Fundația Regală Margareta a României prezintă publicului iubitor de artă expoziția Jurnal de Viață, o călătorie artistică intergenerațională care explorează timpul și memoria prin ochii bursierilor programului național Tinere Talente 2024. Expoziția este deschisă între 24 aprilie și 23 mai 2024, la Muzeul Municipiului București – Casa Filipescu-Cesianu. Lucrările vor fi expuse în aer liber, de-a lungul a 35 metri de trotuar, pe Calea Victoriei nr. 151. Vernisajul are loc miercuri, 24 aprilie, ora 18.00.

 

O expoziție cu tradiție

Pentru al patrulea an consecutiv, expoziția este o provocare, un impuls adus tinerei generații de a reflecta asupra temei timpului și de a o transpune într-un mesaj artistic de solidaritate și admirație pentru cei care au experimentat viața până la o vârstă înaintată. Pornind de la poveștile de viață ale seniorilor, culese de tinerii artiști din rândul apelanților liniei Telefonul Vârstnicului, înscriși la serviciul ce are ca scop alinarea singurătății, bursierii Tinere Talente vor să evidențieze impactul timpului asupra vieții umane și să ofere o perspectivă proprie asupra relațiilor intergeneraționale.

Caracterul intergenerațional al expoziției tinerilor artiști este completat de lucrări realizate de artistul vizual Ileana Dana Marinescu, membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România și mentor de peste 15 ani în cadrul programului Tinere Talente.

Expoziția este curatoriată de conf. univ. dr. Ion Anghel, membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România și mentor al programului.

”Acest proiect exersează viziunea tinerilor asupra viitorului lor prin prisma raportării la cei vârstnici. Interesant este că bursierii asociază senectutea cu rudele lor vârstnice. De aceea fiecare dintre noi când ne întâlnim cu situații străine, pentru a putea descifra și rezolva uimirea, găsim similitudini cu propria experiență. Fiecare imagine conține situații antagonice. Extremele temporale funcționează în cazul de față nu aidoma principiilor conflictuale, ci a celor de complementaritate. Extremele se îmbogățesc pe sine, nu se anulează. Putem spune că tinerii bursieri au fost stimulați să simtă și să descifreze propria etapă a vieții care se poate numi preambul”, declară Ion Anghel.

Acest eveniment se înscrie într-o serie de acțiuni dedicate promovării tinerilor talentați, artiști vizuali și muzicieni, aflați la începutul carierei, care sunt susținuți de Fundația Regală și partenerii săi pe parcursul anului 2024. Multe dintre proiectele propuse publicului au un mesaj social legat de contextul și provocările societății actuale, comunicat prin intermediul actelor artistice.

Vă invităm să participați la un dialog artistic emoționant și să explorăm împreună culorile senectuții prin arta vizuală. 

Partener program: Kaufland România
Sponsori program: EY România, B&B Collection - Kultho, PEPCO Retail, PPG România - Oskar, Dedeman, Yardi România, Ferrero România, Dove România, Enayati Medical City, Casa Siqua, Easy Print Services, Emotion Philms Production
Parteneri media ai programului de-a lungul timpului: Europa FM, TVR, TVR Cultural, Radio Romania, Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România Actualități, Radio Trinitas, RFI România, Magic FM, Radio Clasic, Agerpres, Forbes, Forbes Life, Historia, Zile și Nopți, Societatea Muzicală, Revista BIZ, Haute Culture, ziarul cotidian diplomatic Nine O’Clock, The Institute, The Diplomat, Adevărul, Revista CARIERE, Revista Cultura, Phoenix Media, Insight TAROM, IQads, SMARK, Financial Intelligence, Zenith Media, mediaTRUST România

Programul național Tinere Talente, derulat de Fundația Regală Margareta a României, a debutat în anul 2009 cu scopul de a sprijini și promova tinerii artiști talentați care provin din familii cu venituri reduse și care au nevoie de sprijin financiar pentru a-și atinge adevăratul potențial și a-și exprima talentul. Ceea ce diferențiază programul Tinere Talente de alte proiecte care oferă burse este abordarea holistică, centrată pe dezvoltarea și afirmarea acestor artiști în devenire. Pe lângă sprijinul financiar, tinerii primesc îndrumarea unor mentori valoroși, pregătire prin masterclass-uri și au oportunități de promovare foarte importante, toate acestea creând o platformă de lansare în cariera artistică. Până în prezent, 410 de burse au fost acordate tinerilor talentați, aflați la început de drum, care studiază muzica sau artele vizuale în licee și universități din România, fiind ajutați să-și depășească greutățile financiare și să continue să-și exprime valoarea artistică. În susținerea bursierilor, au fost organizate 128 recitaluri și concerte, 82 de expoziții, 126 sesiuni de mentorat sau masterclass. De-a lungul timpului, 1.900.000 de euro au fost investiți în viitorul artistic al României. 

Fundația Regală Margareta a României a fost înființată în 1990 de către Regele Mihai I al României și Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române. Cu o activitate de 34 de ani, Fundația Regală Margareta a României sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. De-a lungul timpului, Fundația s-a implicat în numeroase proiecte sociale, culturale şi de susținere a educației şi talentului artistic. 

Muzeul Municipiului București este un muzeu pavilionar în București, care reunește 9 muzee și case memoriale în prezent deschise vizitatorilor. Din MMB (Muzeul Municipiului București) fac parte – Palatul Suțu (Bd. I.C. Brătianu nr. 2), Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151), Muzeul Theodor Aman (Str. C.A. Rosetti nr. 8), Muzeul George Severeanu (Str. Henri Coandă nr. 26), Muzeul Victor Babeș (Str. Andrei Mureșanu nr. 14A), Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” (Bd. Lascăr Catargiu nr. 21), Muzeul de Artă Populară „Prof. Dr. Nicolae Minovici” (Str. Dr. Nicolae Minovici nr. 1), Muzeul de Artă „Frederic Storck și Cecilia Cuțescu Storck” (Str. Vasile Alecsandri nr. 16) și Colecția de Artă „Ligia și Pompiliu Macovei” (Str. 11 iunie nr. 36-38). MMB este un centru informațional, cultural și educațional, un centru activ al unei rețele de organizații. Muzeul este un punct de reper pentru comunitățile culturale din București, precum și pentru mediul academic și științific. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related