Nu vă ambalați, era marketing!

Nu vă ambalați, era marketing!

În campaniile electorale se promit multe: o lume mai bună, o țară mai frumoasă, o viață în care totul este posibil, oameni mai frumoși și mai sănătoși, vremuri de aur, cu lapte și miere. Și deși oamenii nu mai cred în promisiuni, ele aduc în continuare voturi. Dar cum te diferențiezi printre atâtea utopii vândute? Prin planuri concrete, care să pară cât mai reale. Case, de exemplu. Nu gratis. Ci la 35.000 de euro. 

În campania electorală, George Simion a promis un plan prin care oferea case românilor la 35.000 de euro. Mulți oameni care l-au votat și l-au crezut s-au așezat la cozi lungi și și-au pus numele pe liste de așteptare în acest sens. Recent, însă, George Simion, candidat la prezidențiale în turul 2, a recunoscut că planul de locuințe era un plan de marketing. 

"Nu le-am făcut vreo propunere că le dau case, a fost formă noastră de marketing, de promovare. Dacă nu aveam formele astea de promovare, nu mai eram unde suntem astäzi, la 42% voturi", a declarat săptămâna aceasta George Simion în cadrul unui interviu la Digi 24.

Potrivit Snoop.ro, panourile AUR în care erau promise locuințe de 35.000 de euro au fost promovate cu un milion de euro.

Dar marketingul poate fi chiar orice? Nu, spun cei de la IAA România într-o postare pe Facebook. 

Decanul Facultății de Marketing din cadrul ASE, Profesor universitar dr. Ioana Cecilia Popescu, are de asemenea un mesaj în legătură cu ce este marketingul în vremurile acestea exagerate politic:

"Marketingul este cel care trezește curiozitatea și stimulează emoțiile asociate, adesea, experiențelor care iau naștere în interacțiunea cu mărcile preferate. Marketingul înseamnă creativitate, dinamism, dar și gândire strategică și inovație; implică dorința și responsabilitatea de a fi mai bun și de a face mai bine: pentru oameni, pentru organizații, pentru lumea în care trăim". 

Sabina Varga scrie pe Facebook că, în comercial, astfel de strategii de marketing sunt penalizate pentru înșelăciune:

"Domnule George Simion, vă rog nu mai jigniți marketingul, că unii ne chinuim să-l facem corect. Marketing nu înseamnă să le promiți oamenilor că le vinzi un televizor la reducere, dar de fapt televizorul e un radio și reducerea e doar pe afiș.

Aia nu e strategie de marketing. În comercial, asemenea "strategii" se lasă cu amenzi pentru practici incorecte și chiar cu încadrări penale pentru înșelăciune".

 Marketing nu e minciună, spune Corina Brandusan:

 

Și ca sa nu fim foarte seriosi, avem și o reactie de la Starea Nației:

Cam atât cu marketingul politic. Aveți grijă ce fel de Românie cumpărați cu votul de pe 18 mai. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related