Boli de branduri si tratamente cu Migdale Amare

Interviu cu Teodora Migdalovici, fondator al agentiei de comunicare Migdale Amare si ambasador al Festivalului de la Cannes in Romania

Lucrezi cu branduri si remarci ca au probleme de comportament. Se schimba de la o campanie la alta, cand tu incerci sa le pastrezi coerente si sanatoase. Pentru o explicatie stiintifica, Teodora Migdalovici vine cu o teorie inovativa despre schimbarile atitudinii pe care o asociezi anumitor branduri.

IQads: Recent, la cea de-a 16 editie a Summit-ului Brandurilor Asiatice, migdale amare a lansat o noua teorie despre evaluarea brandurilor. Cum ati ajuns la "Brandology" si ce presupune ?
Teodora Migdalovici: Brandology pledeaza pentru terapia de brand, este acea stiinta a culturii de marca ce adauga la perspectiva evaluarii financiare o noua abordare, complementara, care vizeaza lectura psihologica a brandurilor. Acum cativa ani, am avut o discutie de principiu cu un specialist care isi dorea sa evalueze local marcile. Mi s-a parut atunci cel mai firesc lucru, ca acest tip de evaluare sa se petreaca la nivelul personalitatii lor, chiar daca sistemul era dificil de activat. Logica era simpla: asa cum exista Psihologia ca stiinta pentru interpretarea si armonizarea universului nostru interior, lectura psyche-ului brandurilor putea exista si ea. Nu poti masura personalitatile cu uncia, ca pe branzeturi. Sigur ca traim intr-o lume guvernata de bani, care pare ca dau masura lucrurilor. Dar stim cu totii cat de fragila este conventia care spune "valoare egal scump". De foarte multe ori, banii nu sunt reflectarea pertinenta a valorii. Asa ca un alt instrument de lectura a marcilor isi putea face loc. Spre surprinderea mea, specialistul local nu a rezonat la propunere, preferand integrarea locala a modelului international de evaluare financiara a brandurilor. A trecut timpul, dar chestiunea evaluarii marcilor din perspectiva personalitatii lor a continuat sa ma preocupe, pe masura ce avansam in munca de consultanta ce avea ca obiect managementul succesului.Constructia de marca reprezinta un procent important din procesul care ajuta oameni si companii sa dobandeasca bunastarea si starea buna. La cursurile de branding pe care le tineam la universitate, am mers pe aceeasi idee in ultimii ani, asa ca ii invitam pe studenti sa descopere tipologiile brandurilor cunoscute.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Related