Hotii, porcii, Iancu si la sfarsit baga Nea Mitrut

ArgueAds: Ana Militaru vs. Florin Dumitrescu

Ana: Tu daca ai avea o masina ca aia din spotul "Iancu dreptate si tarie", te-ai apuca sa furi porci cu ea prin sat? Cat de realist ti se pare spotul asta cu haiducul de moda noua, care incearca sa opreasca papucul in mijlocul drumului cu bricheta in forma de pistol si culmea e ca mai si reuseste?

Florin: Mi se pare destul de neverosimil, dar... asa sunt super-eroii. Daca super-persoana ta emana destula forta de convingere si prezenta de spirit (si de spirt!), sa opresti masina ticalosilor e o nimica toata. E de ajuns sa bei Iancu si devii Iancu!

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Sorin Axinte
acum 15 ani
Ma scuzati, am si eu o durere secundara.

Sa nu ridicam orice... beutura la rangul de coniac (adica Cognac, care mai este si marca /apelativ numai pentru produse de origine controlata, cum e si Champagne) :)

Nu ca-mi arde mie de copyright-ul lor, dar incepatorii in ale tariilor care dau pe-aici s-ar putea sa creada ca e facut din vin. Si e pacat de consumatori :)

Agentia, stiind una-alta, ii zice "brandy".

Dar ce e in "sufletul" lui Iancu (brandy-ul), numai producatorul stie.

marius bartis
acum 15 ani
...pentru Jianu "doua pisoale" e un brand...cu un pistol aduce... mai mult a Sergiu Nicolaescu care vorba vecinului... nu..."brendy".
Ana Militaru
acum 15 ani
@sorin_axinte am intuit ca oamenii din popor nu cer "brandy" cand merg sa comande la birt, ci ca spun "coniac" (eu cel putin n-am auzit pe nimeni care sa foloseasca alt termen, chiar daca bautura nu era tocmai coniac). Te vad cunoscator. Cum crezi ca vorbeste targetul?
Sorin Axinte
acum 15 ani
@ana.militaru:

Ca sa afli scopul adevarat al sugestiei mele, nu trebuie decat sa citesti ce-am scris la momentul respectiv.

Pentru cei carora le este lene sa apese "page down", iata cum zugraveam targetul pentru care mi-am facut griji: "Â…[Â…] incepatorii in ale tariilor care dau pe-aici s-ar putea sa creada ca e facut din vin." (e vorba de "coniacul" Iancu si altele de felul asta).

Asadar, ma gindeam ca, de dragul tineretului-mindria tarii, ar fi frumos sa nu perpetuam ignoranta sau traditiile paguboase de limbaj, folosite (uneori) de catre diversi vanzatori intru aburirea consumatorului. Iar acesta durere secundara a mea se inlatura usor cu niste ghilimele sau cu o precizare mica in text sau in subtext. Sa stie "incepatorii" ca ceea ce se numeste "coniac" (in text) este, de fapt, o bautura spirtoasa colorata / aromata industrial. Coniacul (categoria) este / ar trebui sa fie facut din vin. Adica vinars, distilat din vin invechit, ginars (in Transilvania) ori altele asemenea.

Asta era scopul meu sugestiei mele: putina clarificare pentru publicul iqads.

Genocid, pufoaica, matrafox, adio mama, mirobolanta. Nume rupatoare pentru licori cu acelasi scop, inventate de drojdierii din "bombe" de cartier si bodegi de tara.

Dar si "coniac" (cu varianta "coneac"), care cuprinde nenorocitele spirturi colorate cu "aroma caramel".

Din nefericire pentru ei si din fericire pentru clientii de publicitate ai iqads, targetul asta din urma nu citeste post-rationalizari de advertising si nu da prea multi bani pe precizia de limbaj.

Asadar, nu sint priceput. Sint doar un suflet deschis :)

Amand Zaharescu
acum 15 ani
Nu sunt in target-ul lor evident

in primul rand au gresit pentru ca tot ce am retinut din clip a fost o masina un porc si unu iancu pentru ca le aveam deja in minte.wtf, nu e important produsul ? faptul ca il arata la sfarsit nu inseamna ca il si vezi, eu eram concentrat sa vad daca taie porcul de ex. Mi-am dat seama ca e la o bautura d-aia distilata da ce papuci. Va dati seama cat de prost este omul roman per ansamblu daca s-au facut studii de piata si s-a ajuns la concluzia ca tipul asta de reclama o vor intelege toti si astfel se va pozitiona cel mai bine produsul lor. Sau poate clientul este cel cu banii si este tipul de om creativ si atunci am tacut.

marius bartis
acum 15 ani
"Cum crezi ca vorbeste targetu?"are, pana la raspuns,ca sa lamurim pentru todeauna controversa, o alta intrebare:Dupa un pahar de coniac sau dupa unul de brandy ?Daca bifezi ambele casute ai sanse mari sa nu-l mai intelegi...
Florin Gheorghe
acum 15 ani
Tarie (adica concentratie alcoolica) si dreptate. Ce ti-e si cu publicitarii astia. Anul trecut a fost lansata o campanie sociala de genul: "Alcoolul nu te face mare". Anul asta, cu ajutorul agentiei Odyssey, descoperim ca defapt alcoolul te face mare. Atat de mare incat te crezi super-erou. Din punctul meu de vedere, spotul asta nu are nici o relevanta, nici credibilitate si nici macar amuzant nu este. Se bate pe acelasi target vizat si de Cava D'Oro si Unirea, dar nu aduce nimic inovator, daca pot sa ma exprim asa. Iar daca vrei sa aflii cum vorbeste targetul, trebuie sa dai o tura prin birturile din comunele ce inconjoara capitala.
Eduard Gherasim
acum 15 ani

Reclama e bunaÂ… Ana tu vezi mereu lucrurile dpdv teoretic, dpdv al marketing-ului si al diferentierii pe piataÂ… dar unde e pasiunea? Incearca sa te pui in locul consumatoruluiÂ… nu analiza reclama de acolo de sus din fotoliu de manager de marketingÂ… ci din scaunul betivului de la sat, fara speranta zilei de maine care isi ineaca amarul in bautura proasta si ieftina, pe datorieÂ… e cel care s-au saturat de modul in care babele se uita la el in drumul lung si clatinat spre casa. Ce vrea el? BauturaÂ… si totusiÂ…

Ce intelege el din reclama? "Betivul e inconjurat de prieteni de pahar si lautariÂ…si uite mah ca betivul ala de pierde zilele la bodega e defapt haiducul curajos care salveaza ziua " ceea ce probabil multi betivi de la sate ar vrea sa fie... un fel de Superman, Batman in varianta mioritica... se vede pe el asa cum nu e dar cum ar vrea sa fie, manduru, util, barbat...

Solutia? IANCU "Tarie si dreptate"...

Partea morala? Pot sa spun ca Iancu incurajeaza la bautul responsabilÂ… imi aduc aminte de un verset din BiblieÂ… care suna ceva de genul astaÂ…

"Primul pahar te face bland ca un mielusel

Al doilea pahar de face neinfricat ca un leu

Al treilea pahar te face sa grohai si sa te tavalesti ca un porc"

DeciÂ… Iancu e evident la al doilea pahar, curajos ca leulÂ… si salveaza porcul, evident la al treilea pahar, de primejdie:))

Totusi executia il trage in josÂ… prezentarea personajelor Guy Richie style nu prea mergeÂ… parka nici tonul.

Eduard Gherasim
acum 15 ani
s-a saturat scz:)) gramatica asta
Liviu Cimpean
acum 15 ani
Este clar carui grup tinta se adreseaza reclama. Celor cu 2 clase ca trenu'. Oricum pentru ei nu conteaza cum arata reclama sau cat tine, atata vreme cat este vorba de o bautura puturoasa. Ce face acest grup tinta? Pai cred ca stiti cu totii. Muncesc cu ziua pe la oameni prin sat sau chiar si prin oras, la final de zi cu banii castigati se duc repede la crasma sa isi innece supararea si cumpara repede acest "babalau". Cand s-au inmuiat bine si raman si fara bani trag si ei acasa. Acolo neavand ce sa mai faca incep sa isi bata sotiile si copii si uite asa dintr-una intr-alta facem reclama si la stirile PROTV si Antena 1, televiziunile care prezinta cu atata placere acest gen de stiri.
Strada Mare
acum 15 ani
Uite care e treaba, ne credeți kindãri cu biberon? Dialogul vostru n-are legãturã cu viața. Viața e viațã, e tare, e tragicã nu e academicã. Ne țineți cumva o lecție despre advertising? Bãi, vã iubim dar nu vã mai prostiți, nu aºa se face market survey....
Strada Mare
acum 15 ani
Bai, n-am diactice sau n-aveti voi! Sorry...Restu ramane valabil...Oricum, noi cei de la Ziarul Strada Mare va iubim...sunteti complet haiosi cu intreg IQADSuuuu!
Ana Militaru
acum 15 ani
suntem complet haiosi pentru ca voi sunteti complet disperati dupa promovare si sperati ca daca scrieti aici o sa caute cineva sa afle si cine dracu' sunteti.

"nu asa se face market survey"??? stiti cum se traduce ala in limba romana? Ca daca ati sti, probabil ca v-ati fi dat seama ca nu exista asa ceva pe pagina asta.

marius bartis
acum 15 ani
Sa zicem ca e tragic...dar un pic,un pic e si academic,targetul,consuma in cea mai mare parte..."pe caiet"...
florin dumitrescu
acum 15 ani
@sorin: s-a mai discutat pe iqads cand cu cava d'oro (tot ana s-a ocupat). tiderle de la papaya a dezvaluit "numele de cod" dat de marketeri categoriei: "bautura maro"!

@bentuzzi: vrei sa zici ca spotul e incoerent? nu de alta, dar si tu esti... zi si tu: pot sa extind perceptia ta la tot targetul? (decit daca admiti ca erai si tu un pic luat...)

@florin.gheorghe: intr-o zi o sa obosesc sa repet: raspunderea e a clientului comanditar.

@hachimitsu: bezna aia nu ajuta nici ea... i s-a stins lampa lui jude :)

@andi: excelente observatii! poate ca fantasma de supererou se doreste si o compensare la nivelul subconstientului pt. batatorii de neveste.

@strada: dar te rog! rolul comentatorilor e sa intervina acolo unde dialogul nostru e incomplet sau neconvingator. am avut episoade in care centrul de greutate cadea in partea de jos a paginii. revino cu ceva mai putin metatextual si mai "plin de viata" si vei fi eroul nostru (deci tu faci reclama la un ziar sau la ciocolatelele alea, kinder?)

@mane: bravo! sugestie de material promotional: caietele branduite pt. vanzatori (si catastif mare pt. owneri)



Branded


Related