RAC este de parere ca spotul Cava d'Oro ii ofenseaza pe politisti

Difuzarea spotului Le Birt, realizat de agentia Papaya Advertising pentru brandul Cava d'Oro, a fost interzisa, motivul invocat fiind ofensa adusa unei categorii profesionale prin sintagma "niste tarani". Aceasta decizie a fost luata in urma sesizarii inaintate CNA-ului de Sindicatul National al Politistilor si Personalului Contractual din Ministerul Internelor si Reformei Administrative.

La cererea CNA, RAC (Romanian Advertising Council) si-a exprimat pozitia in cazul spotului Le Birt: "Comunicarea comerciala din spotul publicitar mentionat, prin prezenta unor categorii socio-profesionale si folosirea in sens peiorativ a afirmatiei "Niste tarani", incalca urmatoarele articole din Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC:

Art. 7 - Publicitatea trebuie sa nu contina nicio forma de discriminare sau ofensa pe criterii sociale, politice, de rasa, de nationalitate, sex, varsta, religie, origine, etnie, handicap sau orientare sexuala"

Art. 12 - Denigrarea persoanelor, organizatiilor, companiilor, activitatilor comerciale si industriale, profesiilor, a produselor, elementelor de marketing sau a altor elemente asociate acestora, chiar fara a fi mentionate explicit, este interzisa." (Comitetul Etic al RAC)

Contactat de IQads pentru a comenta aceasta decizie, Robert Tiderle, Creative Director Papaya, a declarat: "Este a doua oara cand dau cu subsemnatul la RAC, in ambele situatii raspunsul Comitetului de Etica fiind negativ. De aceasta data, decizia s-a luat dupa consultarea DEX, unde "taran" este egal cu mojic sau mitocan, daca este folosit in sens peiorativ. Adica onor Comitetul de Etica a deschis DEX-ul pentru a avea siguranta ca au o baza care este chiar limba romana. Adica vina spotului este ca exista expresia "niste tarani" si in sensul peiorativ. Vina spotului este ca umorul poporului roman a creat aceasta expresie, care a ajuns si in DEX".

Nemultumirea agentiei este ca RAC sprijina o hotarare care sanctioneaza umorul in reclame: "In opinia RAC, nu este nevoie de umor romanesc in spoturile romanesti. Este deranjant. Sa avem numai spoturi cu tesaturi penetrate si cu broboane de glicerina pe paharele de bere. Ne trezim in anul 2008 ca a numi pe cineva taran este o jignire. Si mai mult, o aflam din DEX. Ma intreb daca nu ar fi fost mentionata in DEX aceasta expresie, care ar fi fost raspunsul RAC", mai spune Tiderle.

"Decizia imi pare de un prost gust teribil. Atentie: folosesc prost gust in sensul peiorativ. Adica decizie fara haz, care supara, care jigneste. Am o singura bucurie: ca dupa aceasta decizie, ne dam seama cu totii cat de adevarata este sintagma "n-ai cu cine, ba, n-ai cu cine", conchide Robert Tiderle.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related