Cat de "appealing" poate fi o placa de baza

Condensatori solizi japonezi, nuclee de ferita, strat dublu de cupru pe staturile PCB-ului… In ziarul generalist pe care il citesti la cafeaua de dimineata, toate lucrurile astea ar arata ca a innebunit editorul, insa, intr-o revista de specialitate, sunt firesti, comune, bine-venite. Cum poti sa promovezi produse adresate cunoscatorilor, cum ajungi si la alt tip de public, cum reusesti sa aduci notorietate companiei producatoare si cum cresti vizibilitatea directorului general ? Toate aceste lucruri tin de unghiul de abordare, de tipul de informatie livrata si de priceperea consultantului dedicat.

Ca principiu, relatiile publice pentru domeniul IT nu sunt substantial diferite de cele din alte domenii de activitate. Sigur ca tuturor ne-ar placea sa ne consideram altfel, dar de cele mai multe ori nu este cazul, numai orgoliul propriu ne determina sa ne imaginam ca facem lucrurile substantial diferit. Aud in repetate rinduri "la noi e altfel". "noi sintem diferiti", "la noi asta nu se potriveste". Nici pe departe nu sunt adepta aplicarii acelorasi tactici, indiferent de industrie, de companie sau de obiective(!).

Dimpotriva, sustin customizarea in detaliu, in conformitate cu interesele si nevoile clientului, cu etapa in care se afla si cu obectivele lui pe termen scurt, mediu si lung. Dar de aici pina la a sterge cu buretele tot ceea ce inseamna principii eficiente de lucru, doar pentru ca, fara alte argumente, "noi sintem diferiti", e cale lunga. Daca ne referim, de exemplu, la relatia cu mass-media, principiile de interactiune cu jurnalistii, de redactare a unui comunicat de presa, de organizare a unei conferinte de presa, de promovare a unui subiect sau a unei lansari ramin la fel, indiferent de industrie. Diferentele reale cu care ne confruntam intr-adevar tin mai degraba de conditiile de lucru, de tipologia jurnalistilor, de canalele de promovare.

1. In IT, una dintre conditiile esentiale este sa fii disponibil la o munca de teren mai asidua decit pentru alte domenii. Consultantul PR este oricum o persoana dinamica si mobila, care interactioneaza cu jurnalistii, comunica si se documenteaza permanent. In plus, atunci cind te ocupi de o companie cu profil hardware, de exemplu, trebuie sa promovezi produsele, sa le prezinti jurnalistilor, sa ai grija ca ele sa ajunga in timp util la toate redactiile si laboratoarele de testare. Sincronizarea cu deadline-urile este esentiala, mai ales cind trebuie sa jonglezi cu timpi morti sau cu termene limita foarte strinse.

2. O alta conditie este sa intelegi tipologia jurnalistului din zona IT: oameni foarte conectati, pasionati de tehnologie, cu un limbaj de specialitate destul de complicat si cu asteptari specifice.

3. Rapiditatea este un alt cuvint cheie. La cat de repede evolueaza lucrurile, nu exista decit astazi. Un produs sau o tehnologie insuficient promovate in momentul in care sunt top, devin in citeva zile absolut neinteresante, pentru ca a aparut altceva, mai "cool". Batalia este strinsa, si toti cei care fac PR in domeniul IT stiu acest lucru.

Acestea sunt trei conditii esentiale pentru o relatie eficienta cu jurnalistii specializati in domeniul IT. PR-ul inseamna insa mai mult decit atit, si diferente exista la toate nivelurile de comunicare, la felul in care comunici o campanie, lansezi un produs sau organizezi o gala. In cazul agentiei Headline, avind in vedere ponderea clientilor din acest segment (lucram cu Autodesk, Microsoft, GIGABYTE, Apple-prin I.R.I.S., Symantec, Siemens, Omnilogic, Forte Business), putem vorbi despre o specializare pentru domeniul IT, insa datorita clientilor non-IT din portofoliul nostru, am inteles la fel de bine si PR-ul medical, cultural sau financiar.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune

Dictionar



Related